recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Streger/Striber på LG OLED55B6V
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Streger/Striber på LG OLED55B6V

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2020 kl. 08:33
3,5 år på et B6 er ganske fint og jeg kan af egen erfaring fortælle at LG heller ikke selvom TV'et blot er 2 år og 3 måneder gammelt vil dække burn-in skader. Og det kan SLET ikke betale sig at få skiftet panelet.

Køb et nyt OLED for det er bare det bedste billede og de er langt billigere idag. Hold øje med de gode tilbud, måske er der forsat nogle B8 varianter tilbage.
Til top
Naim Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 30-December-2004
Status: Offline
Point: 415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naim Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2020 kl. 09:18
Jeg synes ikke 3,5 år er fint og det gælder for alle tv. Vi snakker miljø og holdbarhed og det ender vel snart med at det er 2 år der er normen for et tv.

Jeg kunne også tænke mig at høre hvor mange der har problemer med burn-in og det tal tror jeg er højt. For der er ganske givet en del der har de problemer uden at vide det. Og hver gang der kommer en ny model på markedet, bliver vi forsikret om at den model har mindre chance for burn-in. Hvis det var sådan, så skulle de jo også lave det inden for garanti perioden.
Naim Nova
Dynaudio Heritage Special
ZEN MK.II STD

http://www.uwsonline.com/index.php
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2020 kl. 09:58
Alternativet til et nyt Oled TV er som sagt værre. Og der ER mindre risiko for burn-in på nyere paneler. Sidder selv med et gen. 7 panel i et Panasonic TV, og der er ingen tegn på panelfejl.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2020 kl. 11:41
Oprindeligt skrevet af Naim Naim skrev:

Jeg synes ikke 3,5 år er fint og det gælder for alle tv.


Problemet er at citronen presses alt for hårdt.

Ingen vil betale 25.000 for et 55" tv der ikke har en lysstyrke der overstråler alle de andres.
Så et tv panel, hvor hårdt det drives og elektronikken bagved bliver et stort kompromis.

Det er sur røv - jeg ved det, men i sidste ende er det forbrugerne der bestemmer.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2020 kl. 11:54
Ja prøv at se den engelske version af Løvens Hule. Her får man syn for sagen og indblik i hvordan virksomheder skal drives for at der er penge i det. Den danske løvens hule er en søndagsskole ift til den engelske. Jeg har netop set et afsnit hvor en iværksætter blev afvist pga et for lavt netto provenu på 27%.
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2020 kl. 14:08
Naim, hvis du vil vide noget om burn-in så må du over på flatpanels.dk. Der er masser af ophedede diskussioner.

Tragisk nok skal du være heldig at dit B6 har holdt i 3,5 år før du opdagede burn in. Det ligner iøvrigt lidt TV2 news breaking bar som også brændte sig fast i mit B6. Det var dog noget værre end dit og kun 2 år og 3 måneder før jeg opdagede det.

Som der skrives, sur røv, og du kan selv afgøre hvor meget du vil hidse dig op. 

Selv endte jeg med at købe et B8 TV til en fin pris, og så håbe LG i mellemtiden har forbedret deres anti burn-in tiltag.
Til top
Naim Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 30-December-2004
Status: Offline
Point: 415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naim Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2020 kl. 07:59
Ja jeg ender vel også med at købe et LG igen, men man vil jo være bange for om det sker igen. 
Naim Nova
Dynaudio Heritage Special
ZEN MK.II STD

http://www.uwsonline.com/index.php
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2020 kl. 10:32
Oprindeligt skrevet af Naim Naim skrev:

Ja jeg ender vel også med at købe et LG igen, men man vil jo være bange for om det sker igen. 
Du kan løbende checke dit panel for begyndende fejl ved at gå ind på youtube og se video med rød-grøn-blå-hvid-gul fuldskærms farver. Og hvis der viser sig noget, reagere inden garanti/reklamation er ovre.
Til top
Naim Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 30-December-2004
Status: Offline
Point: 415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naim Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2020 kl. 15:23
Nå men det endte med at mit tv blev meldt totaltskadet og jeg fik næsten det fulde beløb, fra min elektronikforsikring, til at købe et LG C9.
Naim Nova
Dynaudio Heritage Special
ZEN MK.II STD

http://www.uwsonline.com/index.php
Til top
cleanerdk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-Oktober-2010
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cleanerdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2021 kl. 20:08
HVordan endte det med det?

Jeg sidder med et b7 der er købt april 18 og har lige opdaget kraftig burnin af netflix logo, samt et par sorte områder op langs højre side, og en gennemgående sort i bunden af skærmen :(

Har endnu ikke kontaktet LG

men de har fornylig været og udskifte noget strømforsynings halløj, ved ikke om det kan være det der er årsagen, da jeg som sagt først har opdaget det efter deres besøg
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2021 kl. 20:57
Tror det er hans egen elektronik forsikring der dækker og ikke LG... (Som jeg læser det) 

Redigeret af Ning - 09-April-2021 kl. 20:57
Ning
Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2021 kl. 07:15
Oprindeligt skrevet af Ning Ning skrev:

Tror det er hans egen elektronik forsikring der dækker og ikke LG... (Som jeg læser det) 
Sådan læser jeg det også. Tjekkede lige min egen elektronikforsikring hos tryg. Den dækker pixel-fejl; men ikke burnin = fastbrændt billede. Så skal man i hvert fald ikke kunne genkende et logo el lign, hvis den skal dække...
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu