recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DR app viser ikke alt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DR app viser ikke alt

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2020 kl. 13:50

Hej.

Jeg har en 20$ Android Boks, det er IKKE en 'Android TV' boks.

Der har jeg lige prøvet at afspille World on Fire i Kodi ver 18.6 med DR App. Det gør den uden problemer.

Jeg har også lige prøvet at afspille World on Fire i den App, der hedder DR Channels. Det gør den også uden problemer.

Så der må være flere måder, at undgå den kopibeskyyelse som DR bruger i HbbTV. Det må bare være et spørgsmål om at finde den måde, der passer til dig.

Hilsen Carsten.


Redigeret af csell - 04-April-2020 kl. 13:51
Til top
MB17 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-April-2020
Sted: KBHN
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MB17 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2020 kl. 14:03
Tusind tak for alle svar. 
Jeg er blevet klogere, men undrer mig stadig. 
DR app på mit nye Samsung TV kan ikke vise
Serien "World of Fire" men et nyt Sony TV kan godt. 
Kan jeg konkludere, at DR udvikler deres app 
forskelligt til de forskellige fabrikater?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2020 kl. 14:08
 Sony har jo Android TV OS, og Android App´en kan afspille det indhold.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
MB17 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-April-2020
Sted: KBHN
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MB17 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2020 kl. 14:11
selvfølgelig - det giver mening😀
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4438
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2020 kl. 14:42
Forskellige Smart TV understøtter forskellige versioner af HbbTV. Ser du den lyse eller mørke udgave af DRTv på hhv. dit Samsung og Sony TV?

DRTV til Sony TV er ikke en Android-app. Det er et genvejsikon til HbbTV-hjemmesiden fra DR.


Redigeret af Rasmus Larsen - 05-April-2020 kl. 04:32
Til top
MB17 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-April-2020
Sted: KBHN
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MB17 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2020 kl. 14:50
korrekt 
Samsung er mørk og Sony er rødSmile
Til top
jbl Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-November-2013
Sted: København
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jbl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2020 kl. 16:51
Hvis man ser bort fra mærke-holdninger og pris, er Apple TV med DRTV så den nemmeste måde at tilgå alt indhold? Her tænker jeg især på mine gamle forældre, uden teknisk snilde, så forestil jer at hvem som helst skulle kunne gå lige til det.
Til top
ZackGem Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 841
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ZackGem Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2020 kl. 18:50
Inden DR fuckede deres app op på Apple TV, var det en perfekt løsning.
Men den nye app er sygt dårlig.
Pause og spole virker sjældent og den er bare tumpet at navigerer rundt i.
Håber de snart får den fikset..
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2020 kl. 19:57
Uanset hvad, så er World of war en god serie.

Og så er den produceret så man kan få noget ud af sit lydanlæg.

Efter første afsnit overvejede vi at streame de resterende, men lod være, da det vil være synd at se det ved den ringe kvalitet streaming DR tilbyder...


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4438
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2020 kl. 04:36
Oprindeligt skrevet af jbl jbl skrev:

Hvis man ser bort fra mærke-holdninger og pris, er Apple TV med DRTV så den nemmeste måde at tilgå alt indhold? Her tænker jeg især på mine gamle forældre, uden teknisk snilde, så forestil jer at hvem som helst skulle kunne gå lige til det.

Den klart bedste løsning til DRTV (og en streaming-tilværelse i almindelighed).

Jeg installerede for noget tid siden en Apple TV, som vi havde til overs, hos svigermor, der runder 70 år om lidt. Hun havde aldrig havde streamet før. Hun opsagde hele tv-pakken kort efter og er helt vild med muligheden for selv at kunne vælge, hvad hun vil se. Hun har sidenhen tilføjet et par ekstra streamingtjenester.

Omvendt kan jeg ikke få mine egne forældre i gang. Min far vil se sport og her er flow-tv stadig en bedre løsning for dem.


Redigeret af Rasmus Larsen - 05-April-2020 kl. 04:37
Til top
MB17 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-April-2020
Sted: KBHN
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MB17 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2020 kl. 09:38
Tak for jeres svar. 
Jeres viden er imponerende, og fantastisk at I stiller den til rådighed :-)
Jeg læser mit problem ved at købe et nyt AppleTV. 
Mit nuværende AppleTV er af ældre dato uden mulighed for at downloade apps. Det kan - så vidt jeg ved - alene bruges til at forbinde TV’et til en Iphone eller Ipad. 

I et tidligere indlæg står der, at AppleTV er en god måde for ældre mennesker til at komme i gang med at streame. 
Den aldersgruppe tilhører jeg - jeg har præcis samme alder som han forældre :-)

Og så har jeg et spørgsmål mere om TV fjernbetjeningen og soundbar. Spørgsmålet placerer jeg også under TV, selv om jeg er i tvivl om det er det rigtige sted i dette forum
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu