recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Udendør Wifi
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Udendør Wifi

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Udendør Wifi
    Sendt: 07-April-2020 kl. 21:32
Hej

Jeg søger hjælp til en løsning til udendørs Wifi imellem to bygningen med ca. 100m imellem bygningerne.
Desværre kan løsningen med en Unfi tallerken der kan se hinanden ikke anvendes.
Jeg har en ide om at en udendørs Wifi kan opsøttes i min have og en i caport, men vil det virke?
Der er en bygning imellem mit hus og min carport.

Jeg har undersøgt Unifi løsninger men er ret forvirret over hvilke produkter jeg skal bruge og om der overhovedet virker?
Har læst en tråd herinde med samme problematik, men det var en løsning med et CAT 6 imellem bygningerne. Denne løsning kan ikke bruges her, det kun trådløst.
Til top
ThomasP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ThomasP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2020 kl. 22:48
For et halvt år siden spurgte jeg om det samme og fik flere gode råd her i forummet. Du burde kunne søge dig frem til tråden.

Jeg fulgte i øvrigt rådet og købte den foreslåede udendørs router. Den fungerer OK, men udretter ikke mirakler i forhold til modtagelse på iPhone.
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2020 kl. 22:51
Hvis du er på Facebook, kan jeg anbefale denne gruppe: https://www.facebook.com/groups/ubiquiti.danmark/
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2020 kl. 00:14
Oprindeligt skrevet af LofterPalle LofterPalle skrev:

Hej

Jeg søger hjælp til en løsning til udendørs Wifi imellem to bygningen med ca. 100m imellem bygningerne.
Desværre kan løsningen med en Unfi tallerken der kan se hinanden ikke anvendes.
Jeg har en ide om at en udendørs Wifi kan opsøttes i min have og en i caport, men vil det virke?
Der er en bygning imellem mit hus og min carport.

Jeg har undersøgt Unifi løsninger men er ret forvirret over hvilke produkter jeg skal bruge og om der overhovedet virker?
Har læst en tråd herinde med samme problematik, men det var en løsning med et CAT 6 imellem bygningerne. Denne løsning kan ikke bruges her, det kun trådløst.
jeg bruger orbi fra netgear. Med trådløs mesh, ved ikke om den kan række 100m mellem to. Men det virker mellem to etager med pap/stål folje dampspærre
Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2020 kl. 07:22
Oprindeligt skrevet af ThomasP ThomasP skrev:

For et halvt år siden spurgte jeg om det samme og fik flere gode råd her i forummet. Du burde kunne søge dig frem til tråden.

Jeg fulgte i øvrigt rådet og købte den foreslåede udendørs router. Den fungerer OK, men udretter ikke mirakler i forhold til modtagelse på iPhone.


Det var den tråd jeg læste, men hvad endte du så med at montere?
Blev det en grandstream i hus og stald med en trådløs WIFI løsning?

Du skriver det virker ok? Hvad vil det sige?
Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2020 kl. 07:23
Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Hvis du er på Facebook, kan jeg anbefale denne gruppe: https://www.facebook.com/groups/ubiquiti.danmark/


Tak den vil jeg prøve.
Til top
ThomasP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ThomasP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2020 kl. 20:47
Ja, jeg købte den anbefalede router. Det var lidt en overraskelse, at den havde POE, så jeg måtte også ud og købe en strømforsyning, som skulle sættes på kablet ved routeren.

Den giver OK net til iPhone en afstand af 20-40 meter, men derefter falder den ud. Det kan være telefonen. Jeg har ikke prøvet at gå rundt med computeren. Pt. sidder jeg i en skurvogn ca. 20 meter fra det udendørs accesspoint og skriver på computer, og det virker fint.


Redigeret af ThomasP - 12-April-2020 kl. 20:47
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu