recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung rep
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Samsung rep

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jesperKBH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juli-2008
Status: Offline
Point: 562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jesperKBH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Samsung rep
    Sendt: 09-April-2020 kl. 19:13
Konen skulle ordne ledninger og endte med at smadre skærmen på vores 55ks7005. Tvet holder ikke, det gør ægteskabet.....måske.

Heldigvis har vi en elektronikforsikring i vores indbo, men mon de skifter skærmen eller skal jeg mon gætte på det er en bytter?

Har i et bud på om det koster mere at skifte skærmen end at købe et nyt? Gruer for jeg nu skal undværer tv i ugevis mensdet er til rep.
Til top
Jespus Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2015
Sted: Gelsted
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jespus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2020 kl. 19:52
Hvad gætter dit forsikringsselskab på? ;-)

Et brugt på dba koster ikke mange basører, så ingen grund til at undvære :-)
Til top
jesperKBH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juli-2008
Status: Offline
Point: 562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jesperKBH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2020 kl. 20:04
Det var jo netop det jeg ville høre et bud på, der går nok lidt tid inden jeg får et gæt fra forsikringsselskabet :)

Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2020 kl. 00:16
Ja, det kan du godt regne med vil koste mere (hvis der overhovedet er nogen som ligger inde med en tilsvarende skærm til en 4-5 år gammel model). Og det er nok ikke så meget selve skærmen, men især arbejdslønnen og til dels transporten frem om tilbage koster kassen.  

Forsikringsselskabet vil formentlig tilbyde et nyt Tv - de gider sjældent rode med større reparationer, da risikoen for at det bliver langt dyrere end et nyt Tv er stor. 

Modellen vil i dag kvalitetsmæssigt svare nogenlunde til den nedre ende af Samsungs Q-serie.   
Til top
jesperKBH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juli-2008
Status: Offline
Point: 562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jesperKBH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2020 kl. 08:35
Tak for rigtig godt input. En af mine udfordringer var netop hvad et tilsvarende tv koster idag. Såfremt det er en bytter skal jeg så forvente forsikringen vælger tv, eller har jeg mulighed for at få indflydelse. 

Jeg kan se q70 ikke har One connect, det ville jeg være ked af at undvære hvis jeg skal blive hos Samsung
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2020 kl. 08:52
Oprindeligt skrevet af jesperKBH jesperKBH skrev:

....
Heldigvis har vi en elektronikforsikring i vores indbo, men mon de skifter skærmen eller skal jeg mon gætte på det er en bytter?
Betingelser kan være meget forskellige på forsikring, hvad siger jeres om afskrivning over alder og selvrisiko?
Mvh. JørgenT
Til top
jesperKBH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juli-2008
Status: Offline
Point: 562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jesperKBH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2020 kl. 08:57
selvrisiko på 1100, ingen afskrivning de første 4 år
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2020 kl. 17:32
Oprindeligt skrevet af jesperKBH jesperKBH skrev:

Tak for rigtig godt input. En af mine udfordringer var netop hvad et tilsvarende tv koster idag. Såfremt det er en bytter skal jeg så forvente forsikringen vælger tv, eller har jeg mulighed for at få indflydelse. 


Det afhænger af forsikringsselskabet - nogle er ret fleksible, andre mere firkantede. En del vil blot have lov at bestemme leverandør, hvorefter du selv kan vælge Tv og evt spæde mere til.   

Men spørg selskabet, evt. anonymt (a la ny kommende kunde), hvis du er bange for at det påvirker din egen sag.

Billigste 55" 2019-model med One Connect Box er så vidt jeg kan se Q85R, der lige omkring 10K. 
Billigste 2020-model med OCB (hvis man ser bort fra The Frame, som dog ikke har samme gode Tv-kvaliteter) er Q95T, der i øjeblikket står til 17K.  

I 2018 var Q8F billigste serie med OCB. Kan se, at Elgiganten har en enkelt 55" på lager (selvhenter) til 8K og to i 65" til 9K. 

Til top
jesperKBH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juli-2008
Status: Offline
Point: 562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jesperKBH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2020 kl. 18:57
Jeg er mest spændt på hvad et tv der kostede 8000 i 2016, takseres til idag, det er jo svært at finde nypris idag. Jeg kan dog godt se der skal spædes til.


jeg har kigget på the frame, troede det var en 2019 model. Er det et markant dårligere tv?

Jeg har philips Hue i hele hytten, og er stor fan. Det har fået mig til at kigge på Phillips men det er svært lurer hvordan deres modelserier er skruet sammen. Jeg havde for mange år siden et Phillips. Billedet var ekstrem kunstigt og menuerne så langsomme man kunne brygge kaffe undervejs, men je tænker de må ha fået styr på det, og jeg bruger stort set ikke tvets smartdel.
Jeg kan se det de kalder The One er til en fornuftig pris, men jeg kan ikke finde mange troværdige anmeldelser. Hvad bør man kigge efter hos Philips?
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2020 kl. 20:01
Oprindeligt skrevet af jesperKBH jesperKBH skrev:

jeg har kigget på the frame, troede det var en 2019 model. Er det et markant dårligere tv?

Der er også kommet en 2020-model - og så vidt jeg kan se, er det den eneste med One Conncet Box. 

TV'er er lavet til kunder, der mere har et behov for en kombination af en billedramme og et TV, end behov for høj TV-kvalitet. Det er ikke dårligt, men det er kantbelyst og ikke lavet med fokus på bl.a. god HDR-gengivelse. 

Jeg kender ikke meget til Philips, men mit indtryk er, at det især er populært blandt folk der også sætter pris på Ambilight-funktionen (der kan spille sammen med dit Hue). De har dog et 55" OLED til omkring 7.000 kr. i øjeblikket, som virker attraktivt (især hvad billedkvalitet angår).

Der er en test her: https://www.avforums.com/reviews/philips-754-65oled754-55oled754-hands-on-review.16556


Redigeret af longjohn2 - 10-April-2020 kl. 20:03
Til top
jesperKBH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juli-2008
Status: Offline
Point: 562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jesperKBH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2020 kl. 09:51
De kommer og afhenter tv med henblik på rep, så det ligner ikke et nyt tv til mig
Til top
jesperKBH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juli-2008
Status: Offline
Point: 562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jesperKBH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2020 kl. 13:30
Det endte så med de erklæret det totalskadet, så nu skal jeg finde et nyt

Redigeret af jesperKBH - 24-April-2020 kl. 13:31
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu