recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Digital Foto
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Program til nemt at sætte "Comment" på mange fotos
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Program til nemt at sætte "Comment" på mange fotos

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
JENC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 609
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JENC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Program til nemt at sætte "Comment" på mange fotos
    Sendt: 09-April-2020 kl. 23:36
Hej

Efter f.eks. en ferie vil jeg gerne skrive kommentarer til billederne fra ferien (Som man i gamle dage skrev en kort kommentar bag på billederne), i EXIF comment feltet. 

- Er der et program der for en given folder viser det første billede og i en inputbox under billedet er klar til at få tekst skrevet som Comment (eller hvilket Exif-felt man nu vælger), og når man trykker Enter, så inputter den kommentaren og viser det næste billede i folderen, klar til input af ny comment-tekst.

Altså skriv en kommentar -> Enter.  Skriv en kommentar -> Enter.  Skriv en kommentar -> Enter.

Og vælg af næste billede sker automatisk. Bare skriv, skriv, skriv. Og for et billede der ikke skal have tekst trykkes blot enter. 

Kender nogen til sådan et program vil jeg rigtig gerne høre det. Jeg har ikke kunne finde et.

Mvh
Jens
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2020 kl. 23:50
Ved ikke lige om den kan præcis det, du ønsker, men prøv FastPhotoTagger
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu