recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Molton på væg og loft?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Molton på væg og loft?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2020 kl. 20:49
Oprindeligt skrevet af zumosol zumosol skrev:

Smart idé med rockwool bats  og stof - og det vejer ikke noget !

Mnaarh, det kommer nu an på, hvilken slags stenuld man anvender. Jeg bruger fortrinsvis såkaldte "terrænbats", som er betydeligt stivere og tungere end det porøse stenuld. Så min cloud bliver temmelig tung Smile Det eneste sted jeg har brugt "almindeligt" stenuld er til mine superchunks i hjørnerne.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
zumosol Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zumosol Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2020 kl. 09:07
Det var nu nok også terrænbats jeg ville bruge tror jeg.
Med vægten mente jeg nu mest sammenlignet med mange andre produkter.
At hænge et gulvtæppe på et loft er en oplevelse.. 🙄
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2020 kl. 10:05
Oprindeligt skrevet af zumosol zumosol skrev:

Det var nu nok også terrænbats jeg ville bruge tror jeg.
Med vægten mente jeg nu mest sammenlignet med mange andre produkter.
At hænge et gulvtæppe på et loft er en oplevelse.. 🙄

Tror jeg gerne LOLLOL

Der findes forresten også en anden, og betydeligt enklere, metode til at minimere genskin, som vi også overvejede, nemlig selvklæbende folie med "velour-finish". Vi har brugt det som masking på lærredet med stor succes, selvom det ikke klæber skidegodt på stof, så det skal have lidt spraylim også, men i et loft burde det sidde ok. Vi har købt det i ruller af 1 meter (og det er 45 cm bredt) så der skal jo bruges en del. Mener at en rulle folie koster 60,- kroner i Sverige, og der er jo altså mindre end en halv m2 pr. rulle, så det løber hurtigt op. Men det suger en del lys! Vi valgte dog cloud-løsningen, da vi som nævnt får akustikbehandling med i købet.


Redigeret af jacobe - 13-November-2020 kl. 10:13
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu