recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Farvel antenne kabel
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Farvel antenne kabel

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
@rnem Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-Februar-2009
Status: Offline
Point: 45
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér @rnem Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Farvel antenne kabel
    Sendt: 15-April-2020 kl. 15:08
Hej
Jeg er flyttet i lejlighed hvor der er et fælles antenne anlæg, dvs at der sidder en antenne stikdåse på en væg, lidt for langt væk fra der hvor mit tv skal stå. Kan jeg slippe for at trække antenneledning, og få noget trådløst?
På forhånd tak 
Arnem 

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2020 kl. 16:41
Det kommer an på udbyderen, hvad er i øvrigt problemet med at bruge et kabel.?
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
@rnem Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-Februar-2009
Status: Offline
Point: 45
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér @rnem Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2020 kl. 19:01
PT. er udbyderen Yousee men man går over til Bolignet Århus.
Grunden til at jeg ikke vil have kabel er at det ikke kommer til at se "pænt ud". Der skal i så fald bruges ca 10-15 m kabel 
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2020 kl. 19:13
 Med You See  er der jo ikke problemer, da de har App´s til diverse TVer og mediebokse.
 Kan se at Bolignet tilbyder IPTV. 

IP-TV leveres via internettet, og forudsætter en internetforbindelse fra Bolignet-Aarhus.

Derudover kræver det, at din afdeling har en IP-TV aftale med Bolignet-Aarhus. Log på Mine Sider, og hvis du kan se IP-TV produkterne her, er der allerede en aftale, og du kan bestille det allerede. Det streames direkte fra en hjemmeside via en app eller en TV-boks til 999 kr. (+ 99 kr. i fragt)

Det kan jo være løsningen.



Redigeret af Radiomanden - 15-April-2020 kl. 19:13
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2020 kl. 19:19
Jeg har ikke set noget der kan sende hele antennesignalet trådløst.

Så enten trækker du kabel eller også streamer du og dropper kablet.
Til top
@rnem Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-Februar-2009
Status: Offline
Point: 45
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér @rnem Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2020 kl. 23:15
Tak for svarene.
Umiddelbart ønskede jeg det skulle gå udenom internettet, men det er åbenbart ikke muligt, så jeg prøver at se på mulighederne for at streame 
Mvh arnem 

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2020 kl. 23:42
Gør dig selv en tjeneste - træk et antennekabel.
Så får du tv i den bedste billedkvalitet.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2020 kl. 09:38
Oprindeligt skrevet af @rnem @rnem skrev:

Hej
Jeg er flyttet i lejlighed hvor der er et fælles antenne anlæg, dvs at der sidder en antenne stikdåse på en væg, lidt for langt væk fra der hvor mit tv skal stå. Kan jeg slippe for at trække antenneledning, og få noget trådløst?
På forhånd tak 
Arnem
Jeg vil også sige, træk et kabel for bedste+billigste løsning.
Alternativ kunne være netværkstuner som f.eks. HdHomeRun hvis der er LAN udtag ved antennestik:
https://www.proshop.dk/TV-tuner/Silicon-Dust-HDHomeRun-EXPAND/2423846

og så tilgå med kompatibel WiFi medieafspiller ved TV.
Men det er den dyre løsning. Smile
Mvh. JørgenT
Til top
@rnem Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-Februar-2009
Status: Offline
Point: 45
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér @rnem Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2020 kl. 14:40
Jeg takker og lukker ned nu 👍
Jeg må se om det er muligt at få lagt et kabel så det ikke kommer til at synes så meget 
Mvh arnem 
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu