recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - True Wireless in-ears uden vindstøj til løb
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

True Wireless in-ears uden vindstøj til løb

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: True Wireless in-ears uden vindstøj til løb
    Sendt: 16-April-2020 kl. 16:37
Hej alle
Er der nogen der kan anbefale et par in-ears trådløs headset (med gummi dutter), som er gode også når det blæser?

Jeg har løbet lidt med at par a-Jays One, men de er meget modtagelige over for vindstøj, og så blev jeg også ret hurtigt træt af ledningen.

Sidste efterår købte jeg så et par meget billige trådløs in-ears fra Kina (for at se om jeg overhovedet gad og løbe med headset), som faktisk i forhold til prisen spiller godt, men de er desværre også meget vindfølsome.
Det er gået nogenlunde igennem vinteren, fordi jeg har haft hue på som har taget den værste vind, men det er sgu ved at være lidt for varmt til det nuLOL
Hvis bare det blæser det mindste, så kan jeg overhovedet ikke høre andet end vindsusen.

Mvh Jesper
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2020 kl. 07:09
Jeg løber en del med KZ-T1 (også nogle ret billige kina-in-ears) som har en ret god lyd og jeg har ikke været udfordret synderligt af vindstøj. Du vil ikke kunne undgå det helt så længe du har noget der stikker ud af øret.
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2020 kl. 11:49
Jeg har læst en bunke tests af en masse forskellige Wireless Earbuds, men det er sjælent de kommer ind på vindstøj problemmet, og hvis det endeligt bliver nævnt, så er det som regel i forbindelse med hvor vindfølsomt mikrofonen er, når man bruger dem til samtale.

Jeg er dog stødt på Jabra Elite Active 65t flere gange i forbindelse med cykling, hvor de bliver anbefalet, hvilket jo må betyde, at de vel er ok med hensyn til vindstøj, når man løber hvor det blæser.
Mvh Jesper
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2020 kl. 19:12
@Axlon - det har ingen relation. Vindstøj kommer fordi der ikke lukkes helt af. Det kan løses på 2 måder. 1. enten skal øreproppen langt nok ind i øret til at lave en fuld forsegling, eller 2. du skal have en fuld dækning i den ydre del af øregangen.
Problemet med TWS er at de fleste bare har runde propper, men øregangen ofte er mere oval. det betyder også det faktisk er ret svært at dække ordentligt. Du kan prøve med fx complyfoam i stedet for alm silikone. De kan typisk lave en bedre dækning, eller du kan lave din egen. Desværre er den sidste ikke mulig med tws da de så ikke passer ned i ladeboksen.
Jeg købte faktisk sådan et sæt da jeg forsøgte at få mine jaybird freedom2 til at passe bedre. Men fandt ud af der ikke var nogen "hook" yderst på spidsen, så de ville falde ud af molden med det samme.

Jeg har så 2 forskellige "løsninger" nu. 1. jeg er gået i samme retning som jacobask med et sæt kineser chifi IEMS som hedder BLON03 - der venter jeg så på at FIIO laver et sæt bluetooth adaptere som er på lager :-) - 2. i mellemtiden har jeg et par sæt Holyhigh G4 og et sæt ET1. ET1 ligner til forveksling et sæt powerbeats pro og lyder fremragende (især til prisen) men der er masser af vindstøj. G4 sættet derimod ligner en smule, men mere et sæt jabra elite TWS med en earhook. De går faktisk meget langt ind - også så langt at jeg ikke føler det er behageligt. Til gengæld er der altså lukket pænt meget af.
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2020 kl. 07:46
Jeg tænker at den vindstøj jeg hører, er støj fra fra den vind der blæser rundt omkring det yderste af earbudsen, og der så bliver transporteret mekanisk igennem min earbuds og ind i øret, og ikke fordi de ikke slutter tæt nok inde i øret, da udefrakommende lyde bliver dæmpet ret godt 
Jeg er ret meget i tvivl om det overhovedet nytter noget at købe et par halvdyre Jabra, om problemet ikke blot er det samme.
Mvh Jesper
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2020 kl. 08:25
For lige at følge op på tråden, så endte det med at jeg fik et par Jabra Elite Active 75t i fødselsdagsgave sidst i juli, og jeg har stort set brugt dem dagligt siden da.
Jeg er indtil videre super tilfreds med dem.
De sidder rigtigt godt i mine ører, og slutter tæt til, og stikker ikke særligt langt ud.
Vindstøj er overhovet ikke noget problem mere, og lydkvalitet er også noget bedre, og især BT-forbindelsen er super stabil.
Eneste vindstøj jeg hører (når HearThrough er slået fra), er vindstøjen fra mit hoved/ansigt.
Og så er jeg super glad for at de har en rigtig trykknap istedet for touch som mine gamle headset havde, og som drev mig til vanvid.
Jeg kan dog undres over at det ikke er muligt at indstille soundvolume via trykknappen, men at man er tvunget til at enten hive telefonen frem, eller forsøge at bruge googleasisten.
Mvh Jesper
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2020 kl. 16:10
øhh lydstyrke plejer at være press and hold - højre øre for op, venstre for ned??
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2020 kl. 18:58
EmbarrassedEmbarrassedEmbarrassedEmbarrassed
Pinligt først at finde ud af det efter 1,5 måned.
Mange tak for tippet.
Mvh Jesper
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2020 kl. 19:49
men bortset fra det - god fornøjelse

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu