recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Parameter Forkert På Ekstern Harddisk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Parameter Forkert På Ekstern Harddisk

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
pomse Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-December-2014
Status: Offline
Point: 120
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pomse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Parameter Forkert På Ekstern Harddisk
    Sendt: 18-April-2020 kl. 10:26
Hjælp, jeg har en ekstern harddisk som hele tiden skriver at jeg skal formater den før at jeg kan bruge den og den har lukket ned så jeg ikke har nogen adgang til dens indhold mere. Det er sådan en rode harddisk jeg har med ting på jeg er ved at gennemgå af hvad jeg skal beholde. Det jeg beholder var jeg igang med at smide over på 2 andre eksterne harddiske så jeg altid har en backup af indholdet hvis den ene harddisk skulle stå af. Men jeg nåede ikke at blive færdig med at tømme min rode harddisk.

Den har vidst ændret sig selv fra NTFS til RAW og nu kan jeg ikke få den tilbage til NTFS uden at formater den. Jeg har prøvet at læse en masse om det og prøvet lidt forskellige ting uden held.

Det sidste jeg prøvet i går var at bruge over 500 kr på dette  program som jeg havde læst andre havde brugt http://www.dposoft.net/hdd.html men efter 10 timer fandt den ikke en eneste fejl og min harddisk er stadig i raw og ikke til at åbne op. Jeg skrev også til dem jeg købte programmet af men har endnu ikke hørt fra dem.

Nogle der kan hjælpe ?
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2020 kl. 10:55
Har du prøvet at tilslutte den til en anden computer - Windows 8.1, eller ældre? Eller hvis du har en Linux-computer, tilslut den til denne?

Det var så lige mit indspark
Til top
pomse Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-December-2014
Status: Offline
Point: 120
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pomse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2020 kl. 10:56
Ja jeg har tilsluttet den til windows 7 og det ændre ikke noget
Til top
pomse Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-December-2014
Status: Offline
Point: 120
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pomse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2020 kl. 11:21
Nu har jeg hentet et program der hedder MiniTool Power Data Recovery 8.7 det skal nu køre i ca. 1½ time så må jeg se om det kan gøre et eller andet. Kunne egentlig være fedt hvis der var noget som bare kunne ændre sådan en harddisk fra raw til ntfs uden data gik tabt, men det er nok for meget at forlange.

Til top
j8544 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Januar-2016
Status: Offline
Point: 172
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér j8544 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2020 kl. 11:34
Jeg kendet det. Disken kan gendannes med indhold. Jeg har desværre glemt detaljerne, men jeg mener, at det indbyggede kommandolinjeværktøj diskpart kan klare det. Jeg brugte i hvert fald ikke tredjepartsprogrammer. Husker jeg rigtigt, står disken til RAW, fordi filallokeringstabellen er forsvundet eller ødelagt.

Men pas på med diskpart, ingen fortrydmulighed...
Til top
pomse Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-December-2014
Status: Offline
Point: 120
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pomse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2020 kl. 11:43
ok tak, jeg fandt denne video på youtube, men syntes det ser svært ud og noget er ret svært at se hvad han skriver, men det lader til han ikke bruger andre programmer ud over det der er i windows.


Kan det være sådan du gjorde ?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2020 kl. 13:27
Det første du gør, er at tage en diskimage af din disk, så du har en backup af dit "raw drev.

Herefter kigger du om ikke du kan gøre det med chkdsk


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
j8544 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Januar-2016
Status: Offline
Point: 172
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér j8544 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2020 kl. 13:49
Nej, det var udelukkende fra kommandolinjen, og da jeg havde læst mig til den rigtige kommando/syntaks, tog det ingen tid. Men problemet kan sikkert løses på flere forskellige måder med de indbyggede Windows-værktøjer.
Til top
pomse Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-December-2014
Status: Offline
Point: 120
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pomse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2020 kl. 14:34
Tak har prøvet chkdsk, men det virker desværre ikke. den siger bare at det ikke virker på raw, jeg har også prøvet i fejlsikret tilstand. Nu vil jeg prøve det der m3 program tror jeg.
Til top
pomse Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-December-2014
Status: Offline
Point: 120
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pomse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2020 kl. 21:02
Fik desværre kun reddet 5% af indholdet :-( resten var ubrugeligt øv.
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2020 kl. 07:32
Har du prøvet "getdataback"? Prøveversionen (der kan se hvad den kan genskabe) er gratis.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2020 kl. 07:55
Har prøvet lige nøjagtig det samme på søns pc for ca. 10 år siden. 

Og brugte metoden på nedenstående link med succes:

https://blog.igorware.com/from-ntfs-to-raw-and-back/

Redigeret af Potter - 20-April-2020 kl. 07:55
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu