recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Luxman M120-A - værksted i hovedstaden?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Luxman M120-A - værksted i hovedstaden?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Petey Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-December-2010
Status: Offline
Point: 88
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Petey Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Luxman M120-A - værksted i hovedstaden?
    Sendt: 19-April-2020 kl. 15:20
Mit gamle Luxman anlæg er fundet frem og støvet af ifm. renovering af stue, hvor det skal stå og se godt ud.

Effektforstærkeren (M120-A) smuttede for 8-10 år siden og lyden i den ene kanal er ulden og lavere end den anden kanal.  En god bekendt, der var lydtekniker i et studie, vurderede dengang, at den ene trafo måske er smuttet.  Han kendte en, der helt sikkert kunne lave den.  Desværre døde han pludseligt sidste år og jeg fik aldrig navn eller nummer på hans bekendte.

Kan en herinde tale varmt for et værksted i hovedstaden eller indenfor en radius af 50-100 km, der kan fikse sådan en 40 år gammel sag?
Til top
CARS10 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Juli-2009
Sted: København
Status: Offline
Point: 813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér CARS10 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2020 kl. 16:28
Analog Bo - Glostrup.
carsten
Til top
Petey Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-December-2010
Status: Offline
Point: 88
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Petey Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2020 kl. 16:37
Analog Bo har jeg allerede i baghånden (husets frue fandt ham på nettet). :)
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2020 kl. 18:52
Vær forberedt på at det bliver en større omgang...

Ud over reparation af fejlen, så skal alle lytter i den skal formentlig også skiftes.

Det kan sjældent betale sig at puste liv i disse gamle forstærkere.

Held og lykke med det Smile
Til top
Petey Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-December-2010
Status: Offline
Point: 88
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Petey Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2020 kl. 23:40
Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Ud over reparation af fejlen, så skal alle lytter i den skal formentlig også skiftes.


Mon dog.  Men nu ser jeg. :)
Til top
Petey Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-December-2010
Status: Offline
Point: 88
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Petey Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2020 kl. 22:11
Nåmen lige en opdatering.

Effektforstærkeren skulle blot have 2 nye højtalerrelæer.  Så spillede den perfekt.  Jeg bad også Bo om at kigge på forforstærkeren, han havde fået med.  Han kunne ikke lave den, men kendte en, der måske kunne.  For han kunne simpelthen ikke finde ud af hvad der var i vejen med den.  Indgangsvælgeren lod kun den ene kanal komme igennem - og meget lavt.  Jeg kunne så bruge to andre indgange, hvilket fungerede okay.

Jeg fik anlægget stablet op og der var stadig lidt niveauforskel på højre og venstre kanal samt en smule tab i bunden på den ene kanal.  Det var til at leve med, men problemerne med forforstærkeren irriterede mig, så valgte at kigge efter en anden - og den lå på dba.dk.

Alle kondensatorer i forforstærkeren var udskiftet til nogle Fine Gold fra Nichicon af sælgers fatter, der var pensioneret elektronikmekaniker.  Men der var måske lidt knas i phonodelen.  Det har jeg så ikke hørt noget til.  Til gengæld spiller anlægget nu som en drøm.  Så den gamle forforstærker har reelt været mere til skrotten end jeg havde forestillet mig.

Jeg spurgte i øvrigt Analog Bo om jeg skulle gøre lidt reklame for ham.  "Nej tak, jeg har rigelig med kunder." :)

Jeg købte forresten et sæt Dali Oberon 1 til anlægget, da de gamle højtalere var færdige og smidt ud for længst.  De lever meget fint op til anlægget, men jeg savner en smule bund, så jeg må se om hun går med til en lille sub herhjemme...


Redigeret af Petey - 17-Juni-2020 kl. 22:12
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu