recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Spørgsmål til Yamaha AVR input parameter/scene
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Spørgsmål til Yamaha AVR input parameter/scene

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Spørgsmål til Yamaha AVR input parameter/scene
    Sendt: 22-April-2020 kl. 19:40
Håber der en venlig sjæl som måske hjælpe med bekræfte om det er muligt med følgende.

I forbindelse med at jeg ønsker at spille lidt noget mere musik på mit snurre rund sæt, som så kræver nogle ændringer af parameterne. Det er her jeg oplever nogle ting som jeg syns er pisse træls, og måske er det lige frem en fejl 40....Confused

Jeg benytter f.eks. 4 input og på hver enkel input er der forskellige parameter tilknyttede, volume niveau- DSP settings - Pattern - Subwoofer trim etc.

Alting fungere fint, hvis jeg vælger en scene fra 1-4 på Yamaha Remote.

Her kommer så problemet:
Hvorfor, hvis f.eks. har set TV eller skal se TV, så fanger jeg Remote til TV-et og tænder for TV-et, AVR og de tilhørende effektforstærker starter op “HDMI CEC” umiddelbart er alt i orden, men parametrene lige for det input bliver ikke hentet ind, her skal jeg efterfølgende trykke på den pågældende scene på Yamaha Remote, samme scenarie gælder for de andre inputs. 

Omvendt hvis jeg f.eks. har hørt musik via AirPlay med et påtryk på den gældende scene i dag “Yamaha Remote”, og starter op igen morgen med AirPlay bare ved at sætte musikken i gang fra f.eks mobilen, i det jeg trykker play så starter det hele op musikken spiller og alle parameter er læst ind, så tilsyneladende bliver den/ de sidste indstillinger husket.

Vil jeg f.eks. over på ATV, så plejer jeg bare at trykke på ATV fjernbetjeningen, det fungere også fint men jeg er nød til at trykke på den scenen som høre til ATV på Yamaha Remote for at læse lydniveau - patteren etc. ind.

Jeg forstår bare ikke at de parameter ikke bliver læst ind pr. automatik, det er Irriterende at man skal trykke scene 1-4.

Hvis man går ind under OSD på receiveren og ser indstillingerne i gennem så er der flueben de rigtige steder, samme hvis jeg går ind via dens web setup.

Undre mig bare, når f.eks. TV-et som så tænder resten og det rigtige input som har en tilknyttede er valgt, men der mangler bare lige det sidste.

Det kan måske slet ikke lade sig gøre at tilknytte parameter kun på indgange uden men benytter en scene.

Takker på forhånd


Redigeret af Potter - 22-April-2020 kl. 19:57
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu