recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dolby Vision - bruger erfaringer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dolby Vision - bruger erfaringer

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Valde1936 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-August-2007
Sted: DK-2800
Status: Offline
Point: 431
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Valde1936 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Dolby Vision - bruger erfaringer
    Sendt: 22-April-2020 kl. 20:47
Hey,
Jeg har et 3 år gammelt Philips OLED tv uden DV. (Men med 4K)
Nu er det jo den tid på året hvor sidste års modeller bliver solgt til små priser, jeg er lidt faldet for et 65” pana OLED til under 10K 

Nu er spørgsmålet til alle jer der har har et OLED med DV, oplever i en nice to have forskel eller en reel forbedring når i ser 4K med og uden DV - jeg har ingen 4K medier - det vil kun være streaming hvor jeg får glæde af DV
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2020 kl. 00:59
Svært spørgsmål, hvis man er mig. Jeg har haft 3 Panasonic OLED TV, og mit nuværende TV er et 65GZ2000. jeg har det sådan, at jeg lader min øjne afgøre hvad der er et godt billede, uanset hvilket 4K HDR format jeg ser.

I bund og grund er jeg nok mest fornøjet med 4K rent, altså uden HDR, det skyldes mine øjne.

Min oplevelse er dog, at DV giver det bedste resultat, hvis jeg har set samme film produktion i henholdsvis HDR+ og DV.

Jeg kan dog godt være noget i tvivl om hvorvidt du får det samme udbytte af et streamet HDR DV signal i forhold til en 4K HDR DV BD.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3286
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2020 kl. 07:15
Jeg syns mere at 4K isoleret set er et, nice to have.... Hvor i mod at HDR har givet tv oplevelsen et kæmpe løft og er et must have.... Dolby Vison er dog klart at fortrække ingen tvivl om det.

Oplevelsen er er lige så stor på streamning tjenster som på BD skiver, film købt eller lejet hos apple er helt klart nummer 1, det er meget svært at se forskellen på en 77" fra 3.5 -4m afstand. 

Selv på Netflix er det absolut et løft med DV selv om deres bitrate er en hel del lavere.

Personlig kunne jeg ikke drømme om at købe et tv uden Dolby Vision.
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Valde1936 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-August-2007
Sted: DK-2800
Status: Offline
Point: 431
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Valde1936 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2020 kl. 14:02
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Jeg syns mere at 4K isoleret set er et, nice to have.... Hvor i mod at HDR har givet tv oplevelsen et kæmpe løft og er et must have.... Dolby Vison er dog klart at fortrække ingen tvivl om det.

Oplevelsen er er lige så stor på streamning tjenster som på BD skiver, film købt eller lejet hos apple er helt klart nummer 1, det er meget svært at se forskellen på en 77" fra 3.5 -4m afstand. 

Selv på Netflix er det absolut et løft med DV selv om deres bitrate er en hel del lavere.

Personlig kunne jeg ikke drømme om at købe et tv uden Dolby Vision.

Jeg tænker også at mit næste tv pr. Default har DV. For mig var overgangen Full HD til 4K meget skuffende, set 3m fra skærmen i sofaen...
DV er jo hyppet i nærmest samme grad som 4K, så jeg var lidt nysgerrig på den reelle bruger oplevelse.
Jeg kan jo sagtens smutte forbi den lokale tv-pusher og se det i real life, men det er svært for mig at vurderer forhold til det der står derhjemme.
Til top
dieseldk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 332
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dieseldk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2020 kl. 15:38
Regner med du har HDR10 på dit nuværende tv, så du får vel allerede HDR på de ting du ville kunne få DV på ved et skift, så synes jeg ikke helt DV er grund nok til en udskiftning jeg ville nok lige vente et år eller to og få hdmi 2.1 og sådan noget med også. Vil du også op i størrelse er det selvfølgelig noget andet.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu