recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - bedste dataabonnement
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

bedste dataabonnement

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2020 kl. 18:12
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

...
Det kan godt være at Oister kalder det fri data. Men det syntes jeg IKKE, at det er.

Hilsen Carsten.
Nu er det jo fælles betingelser for alle deres abonnementer, så det med der der lukkes for data er vel for de mindre abonnementer med 2 - 60GB data?



Redigeret af JørgenT - 27-April-2020 kl. 18:13
Mvh. JørgenT
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2020 kl. 18:29

Hej Jørgen.

Tak for dit spørgsmål. Men det jeg gjorde var at gå ned i Mufti's link. Klikede på 'Vilkår' og derefter på 'Abonnementsvilkår, Her finder du de gældende abonnementsvilkår':
og citerede punkt '14.3 Dataforbrug'.

Det syntes jeg er så pænt som muligt. Det håber jeg at du, og alle andre er enige i?

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 27-April-2020 kl. 18:30
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2020 kl. 19:13
Sådan er det jo med "lovstof" som dækker bredt Wink

Når du har opbrugt "Fri data" bilver der begrænsning  LOL
Mvh. JørgenT
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2020 kl. 20:21
Jeg har læst flere steder, at Telenor ikke kan finde ud af at sætte hastigheden ned, når det månedlige forbrug er opbrugt.

Er der noget om det?

Venlig hilsen
KB
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2020 kl. 23:01
Oprindeligt skrevet af Thomas.T Thomas.T skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Er der ingen udløbsdato på sådan et datakort?



Selve "data-pakken" er gyldig 30 dage


Jeg kunne bedre tænke mig en pakke hvor man kan købe et antal GB og hvor pakken så først udløber når det antal GB er nået uanset hvor længe det så varer. Findes der en sådan pakke?

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2020 kl. 07:47
vi har oister og når data er brugt så lukker forbindelsen, iøvrigt ingen problemer med dækning. 
husk på hvis simkortet sidder i en router så laver routeren selv trafik som tages af de x antal gb man har på sit kort, dette sker selvom der ingen enheder er koblet på via rj45 og wifi.

jeg opdagede det ved og se loggen i routeren for en nat og der er ganske vist et systematisk tjek på linien for at se om den er i live hos udbyderen som også nævner det er helt normalt og de anbefaler man slukker routeren om natten.

Der er også net1.dk som kører trådløs over det gamle NMT net, dette har vi i sommerhuset og det virker fint med streaming over en chromecast.


Redigeret af jetdirect - 28-April-2020 kl. 07:52
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2020 kl. 08:38
Jeg har gode erfaringer med Oister. Brugte router og udendørs antenne. Havde stabil forbindelse på Lolland i mit sommerhus.

Herefter skiftede jeg til plenti, som også brugte 3’s net.

De er nu købt af Telmore og jeg har ubegrænset data for 129,- om måneden. Vi må se hvor længe det holder.

Data abonnement hos Oister har fair use grænse på 2TB. Herefter nedsættes hastighed.

Jeg har lige skøjtet det med småt igennem Fri tale og data. Kan ikke finde nogen begrænsninger.

Til top
wuffer28 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 95
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wuffer28 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2020 kl. 09:05
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Jeg har læst flere steder, at Telenor ikke kan finde ud af at sætte hastigheden ned, når det månedlige forbrug er opbrugt.

Er der noget om det?


Du mener telmore og ja de sætter ikke hastigheden ned.
Jeg har denne måned ramt 20gb og det er ca deromkring jeg ligger hver måned og jeg har deres 6timer og 6gb data.
Jeg oplever ingen forskel i data hastighed.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2020 kl. 10:32
Hej.

Har i set at 'Mobilkunder hos YouSee får nu 5 måneders næsten fri mobildata i Danmark, fra 1. maj til 30. september.'
'Loftet på “fri data” er 1 TB/måned (1.000 GB/måned). '


Hilsen Carsten.

Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2020 kl. 11:09
er ret nysgerrig på dette emne.ds jeg har så mange huller i mit stofanet, som er eneste mulige udbyder på m i n adresse. Så pt jagter jeg er abonnement med Ca 300-400 GB der kunne sættes til. Men synes det er lidt en jungle at finde rundt i..
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2020 kl. 11:26
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

er ret nysgerrig på dette emne.ds jeg har så mange huller i mit stofanet, som er eneste mulige udbyder på m i n adresse. Så pt jagter jeg er abonnement med Ca 300-400 GB der kunne sættes til. Men synes det er lidt en jungle at finde rundt i..

Hej.
 
Først ville jeg gå ind på mastedatabasen og se hvor langt der er til nærmeste sendermast?


Under Tjenestetyper, vælg: Mobiltelefoni

Og under Teknologier. vælg: UMTS for 3G eller LTE for 4G

Så hak af i enten Eksisterende positioner og/eller Planlagte positioner.
Og klik 'Vis'


Og med nyheden fra YouSee ville jeg kontakte YouSee, og få bekræftet at det også gælder nye kunder og til hvilken pris du kan få det til. Så vidt jeg husker, har YouSee 6 mdr binding. Men med deres tilbud har du mulighed for at prøve det af. Og her er et link med deres priser på mobilt bredbånd:


Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 28-April-2020 kl. 11:27
Til top
TT0706 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2018
Sted: Tvis
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TT0706 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2020 kl. 11:42
Vi bruger Telia's One abbonnement til 249 pr måned med 1 TB tilrådighed. Vi streamer alt og knægten spiller. Det er rigeligt til vores forbrug, og hastigheden er o ml. 80-100 mb. Det fungerer super i en 4g router.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu