recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - panasonic optager og dvd+r
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

panasonic optager og dvd+r

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2020 kl. 19:08
jetdirect: Jeg ved det ikke. Den oprindelige optagelse i DR-format har jo den "rigtige" størrelse i forhold til spilletiden. Misforholdet opstår tilsyneladende kun ved konverteringen.
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2020 kl. 14:28
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Jeg kender ikke pågældende Panasonic recorder, men har tidligere læst at det skulle være muligt på nogle modeller at kopiere fra recorder til PC ved hjælp af DLNA, så lidt How To info:

Kræver måske mere Google søgning. Smile

den twonky der skal bruges er det en client eller server, for den der kan hentes er kun server
Til top
flemsehj Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flemsehj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2020 kl. 10:20
Oprindeligt skrevet af jetdirect jetdirect skrev:

jeg har ikke bluray tomme diske endnu, men jeg vil tage et kig hos nierle efter nogen.


en computer kan ikke se direkte ned i optageren, så skal jeg have filerne over på pc er det først på et medie og så over på pv som enten iso eller mkv format



For Panasonic gælder det som regel, at du kan overføre optagelser til pc. Det er, så vidt jeg ved, ret enestående.

Med Windows Media Player kan jeg se hvad der er optaget på både min aldrende BMR-BCT730 og mit nye GZ2000 med USB-disk tilkoblet. Derved kan jeg få et link, som jeg efterfølgende kan bruge til at downloade.

Jeg har dog oplevet, at optagelserne bliver korrupte, hvis du redigerer dem på din optager først. Altså fx. klipper reklamer ud. Du skal overføre de rå optagelser og så redigere dem på din pc.

1) Start Windows Media Player
2) Åben din optager (burde stå under "Andre biblioteker"
Hvis den mangler, så tænd for den og vent lidt.
3) Dine optagelser ligger under "Videoer" (det gør mine i hvert fald).
Find optagelsen, højreklik og vælg egenskaber
4) Under "placering" får du en URL. Marker og kopier fra start og indtil lige før spørgsmålstegnet.
5) Sæt linket ind i en browser og voila.....

Eksempel. Kopier det med rødt. EXCL. "?"
http://192.168.50.4:60001/AV-0-268435456-0-0-268436419-94651200_BDY?CI=1&fmt=AVC_TS_MP_HD_AAC_LTP_T&bitrate=6000&resolution=720&WMContentFeatur
es=DLNA.ORG_PN=AVC_TS_MP_HD_AAC_LTP_T;DLNA.ORG_OP=10;DLNA.ORG_CI=1;DLNA.ORG
_FLAGS=81100000000000000000000000000000&WMHME=1&HMEExt=.tts&WMDuration=2103
0000000&WMQ=1&WMHMETitle=QQBtAGUAcgBpAGMAYQBuACAARABhAGQAIQA=

/Flemming
Til top
sokken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2005
Status: Offline
Point: 643
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sokken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2020 kl. 11:11
Jeg redigere altid mine optagelser på recorderen og jeg har ikke oplevet en eneste fejl ved afspilning på pc 
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2020 kl. 11:32
Oprindeligt skrevet af flemsehj flemsehj skrev:

Oprindeligt skrevet af jetdirect jetdirect skrev:

jeg har ikke bluray tomme diske endnu, men jeg vil tage et kig hos nierle efter nogen.


en computer kan ikke se direkte ned i optageren, så skal jeg have filerne over på pc er det først på et medie og så over på pv som enten iso eller mkv format



For Panasonic gælder det som regel, at du kan overføre optagelser til pc. Det er, så vidt jeg ved, ret enestående.

Med Windows Media Player kan jeg se hvad der er optaget på både min aldrende BMR-BCT730 og mit nye GZ2000 med USB-disk tilkoblet. Derved kan jeg få et link, som jeg efterfølgende kan bruge til at downloade.

Jeg har dog oplevet, at optagelserne bliver korrupte, hvis du redigerer dem på din optager først. Altså fx. klipper reklamer ud. Du skal overføre de rå optagelser og så redigere dem på din pc.

1) Start Windows Media Player
2) Åben din optager (burde stå under "Andre biblioteker"
Hvis den mangler, så tænd for den og vent lidt.
3) Dine optagelser ligger under "Videoer" (det gør mine i hvert fald).
Find optagelsen, højreklik og vælg egenskaber
4) Under "placering" får du en URL. Marker og kopier fra start og indtil lige før spørgsmålstegnet.
5) Sæt linket ind i en browser og voila.....

Eksempel. Kopier det med rødt. EXCL. "?"
http://192.168.50.4:60001/AV-0-268435456-0-0-268436419-94651200_BDY?CI=1&fmt=AVC_TS_MP_HD_AAC_LTP_T&bitrate=6000&resolution=720&WMContentFeatur
es=DLNA.ORG_PN=AVC_TS_MP_HD_AAC_LTP_T;DLNA.ORG_OP=10;DLNA.ORG_CI=1;DLNA.ORG
_FLAGS=81100000000000000000000000000000&WMHME=1&HMEExt=.tts&WMDuration=2103
0000000&WMQ=1&WMHMETitle=QQBtAGUAcgBpAGMAYQBuACAARABhAGQAIQA=

/Flemming

Jeg ser fint indholdet og har nu prøvet din opskrift med en optagelse, når nu filen ligger på maskinen som en *.tts fil hvad bruger du så for at få den brændt over er det blot og brænde den 
Til top
flemsehj Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flemsehj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2020 kl. 21:53
Oprindeligt skrevet af jetdirect jetdirect skrev:

Oprindeligt skrevet af flemsehj flemsehj skrev:

Oprindeligt skrevet af jetdirect jetdirect skrev:

jeg har ikke bluray tomme diske endnu, men jeg vil tage et kig hos nierle efter nogen.


en computer kan ikke se direkte ned i optageren, så skal jeg have filerne over på pc er det først på et medie og så over på pv som enten iso eller mkv format



For Panasonic gælder det som regel, at du kan overføre optagelser til pc. Det er, så vidt jeg ved, ret enestående.

Med Windows Media Player kan jeg se hvad der er optaget på både min aldrende BMR-BCT730 og mit nye GZ2000 med USB-disk tilkoblet. Derved kan jeg få et link, som jeg efterfølgende kan bruge til at downloade.

Jeg har dog oplevet, at optagelserne bliver korrupte, hvis du redigerer dem på din optager først. Altså fx. klipper reklamer ud. Du skal overføre de rå optagelser og så redigere dem på din pc.

1) Start Windows Media Player
2) Åben din optager (burde stå under "Andre biblioteker"
Hvis den mangler, så tænd for den og vent lidt.
3) Dine optagelser ligger under "Videoer" (det gør mine i hvert fald).
Find optagelsen, højreklik og vælg egenskaber
4) Under "placering" får du en URL. Marker og kopier fra start og indtil lige før spørgsmålstegnet.
5) Sæt linket ind i en browser og voila.....

Eksempel. Kopier det med rødt. EXCL. "?"
http://192.168.50.4:60001/AV-0-268435456-0-0-268436419-94651200_BDY?CI=1&fmt=AVC_TS_MP_HD_AAC_LTP_T&bitrate=6000&resolution=720&WMContentFeatur
es=DLNA.ORG_PN=AVC_TS_MP_HD_AAC_LTP_T;DLNA.ORG_OP=10;DLNA.ORG_CI=1;DLNA.ORG
_FLAGS=81100000000000000000000000000000&WMHME=1&HMEExt=.tts&WMDuration=2103
0000000&WMQ=1&WMHMETitle=QQBtAGUAcgBpAGMAYQBuACAARABhAGQAIQA=

/Flemming

Jeg ser fint indholdet og har nu prøvet din opskrift med en optagelse, når nu filen ligger på maskinen som en *.tts fil hvad bruger du så for at få den brændt over er det blot og brænde den 

Jeg brænder dem ikke nogen steder hen. Jeg lægger dem på min NAS.
Men jeg konverterer dem til MKV først.
Til top
sokken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2005
Status: Offline
Point: 643
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sokken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2020 kl. 22:03
Du behøver faktisk ikke at konvertere dem. Det er nok bare at ændre fil navnet til mkv
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2020 kl. 07:00
hvordan retter du tts til mkv ?


Vedr det med nas så lyder det interesant, jeg har en nap hvad kræver det på den og hvad bruger du til og afspille på tv så formatet passer .


Redigeret af jetdirect - 03-Maj-2020 kl. 07:01
Til top
sokken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2005
Status: Offline
Point: 643
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sokken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2020 kl. 08:11
Det skal du gøre på computeren. Hvis ikke du kan se fil formatet sammen med navnet på filen så skal du lige ind i indstillingerne og få den til at vise det
Til top
flemsehj Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flemsehj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2020 kl. 12:32
Oprindeligt skrevet af sokken sokken skrev:

Du behøver faktisk ikke at konvertere dem. Det er nok bare at ændre fil navnet til mkv

Interessant.
Den kan min gamle optager ikke håndtere, men mit nye TV kan godt Smile
Til top
flemsehj Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flemsehj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2020 kl. 12:40
Oprindeligt skrevet af jetdirect jetdirect skrev:

hvordan retter du tts til mkv ?

Vedr det med nas så lyder det interesant, jeg har en nap hvad kræver det på den og hvad bruger du til og afspille på tv så formatet passer .

tts til mkv kan gøres helt simpelt ved blot at omdøbe filen. Du kan også køre tts-filen gennem et konverteringsprogram og gemme den som mkv.

Hvad det kræver af din NAS kommer an på, hvad dit udstyr kan.
Min NAS er en Synology med styresystemet DSM.

Der har jeg oprindeligt installeret programmet Mediaplayer, og så tilgået mine film fra min gamle optager via DLNA. Det fungerer fint, så længe filmene ligger i et format, som optageren kan læse. Jeg bruger MKV, og i det specifikke tilfælde er det ikke nok blot at omdøbe filerne fra .tts til .mkv. De skal konverteres. Optageren kan ikke afspille filer, hvis de ikke er "ægte" mkv - altså konverteret og ikke blot omdøbt.

Mit GZ2000 har andre muligheder. Dels kan det sagtens afspille en tts-fil selvom den blot er omdøbt til mkv, dels kan det håndtere PLEX, som jeg har installeret på NAS og bruger nu.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu