recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDMI-forbindelse langs strømkabel
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HDMI-forbindelse langs strømkabel

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Simon Mikkelsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 02-Maj-2020
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Simon Mikkelsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: HDMI-forbindelse langs strømkabel
    Sendt: 02-Maj-2020 kl. 13:14
Fra min receiver til projekter har jeg 10m og det meste af vejen skal der løbe et strømkabel til projektoren lige ved siden af. Derfor har jeg ikke haft held med at få selv et dyrt og velskærmet HDMI-kabel til at fungere uden udfald.

Derfor satte jeg et Goobay hybrid-kabel op, der kører via en lysleder. Det virkede fint i 1½ år indtil det stoppede. Det må sende noget skrald ud, for min receiver nægter at afspille nogen form for lyd bare det er sluttet til.

Nu gider jeg ikke bruge lang tid på at udskifte kablet for at det bare dør om 1½ år igen, så det er skrottet. Men er der andre gode idéer?

Der sælges flere løsninger der går over CAT6-kabel. Nogle med 1 og andre med 2 kabler. Vil det mon skærme bedre end et rigtig velskærmet HDMI-kabel?

En anden mulighed er at gå trådløs, fx Maximum WSR-1000 der understøtter de 1080p jeg har brug for. Det er en lidt dyr løsning, men til gengæld slipper jeg for at installere et nyt kabel. Den lover ca. 20-30 meter indendørs og jeg har måske 7 meter i lige linie. Er den slags pålidelige nok til at man gider se film med dem?
Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2006
Status: Offline
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2020 kl. 16:38
mine erfaringer med samme problem er at de trådløse sjældent er gode nok. Jeg har ikke fundet en der var stabil.

Min nuværende løsning er vivolink hdmi over 1stk Ethernet. Virker perfekt og modtager enden får strøm via Ethernet enden. 
Til top
uhrskov Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 16-August-2010
Sted: dk
Status: Offline
Point: 34
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér uhrskov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2020 kl. 10:58
Hvad hvis du både bruger et skærmet strømkabel og dit skærmede HDMI kabel. Det kan gøres rimeligt billigt. Og hvis det er bøvlet at montere kan du jo bare lade kablerne ligge og kramme hen over gulvet og se om det hjælper inden du kaster dig ud i at monterer det op.

Vh

Søren
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu