recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny mobiltelefon
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny mobiltelefon

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2020 kl. 16:20
 Ja der er ikke, og heldigvis, ikke så meget Bloatware installeret.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Fidoble Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 70
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fidoble Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2020 kl. 08:50
Det skulle jo gerne være det gode ved Nokia, en ren Android oplevelse.

Kører den stadigvæk godt og har du oplevet nogen problemer med den?
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2020 kl. 10:10
Jeg kan tilføje at jeg nu har haft en Nokia 8.1 i 1½ år, og jeg valgte netop Nokia fordi de har Android One, så man slipper for al den skod bloatware.
Efter en måned begyndte on/off knappen at være dårlig, så den er blevet skiftet.
Da den var 8 måneder gammel, begyndte skærmen at låse mens jeg sad og benyttede den, så jeg var tvunget til at slukke skærmen, og låse op igen med fingeraftryk, så den røg igen til reparation, hvor de skiftede to print, da de også opdagede fejl på højtaleren.
Så har den en software fejl som gør at google søgebaren på startskærmen ryger ned i homeknappen, og derved ikke kan benyttes.
Lige nu kæmper jeg med at skærmen i Chrome fryser af og til, så jeg er tvunget til hoppe ud til startskærm, og tilbage til Chrome.
Har flere gange forsøgt at lave en komplet fabriksnulstilling, hviket ikke har hjulpet.

Om det blot er en mandags udgave jeg har været uheldig med, ved jeg ikke. Om min næste telefon bliver en Nokia, det er jeg nok lidt i tvivl om.
Mvh Jesper
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2020 kl. 10:33
 Har ikke haft den så længe, men der er ikke problemer med den, hvilket jeg generelt ikke har oplevet med Android.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2020 kl. 10:37
Jeg interessere mig meget lidt for mobil telefoner. Mit behov for tant og fjas er meget begrænset. Min nuværende Huawaei er begyndt at drille. Jeg kan ikke altid "Tage telefonen", når der bliver ringet op. Ikke så morsomt. Og den er kun godt et år gammel. Pyt. Alt det med reparation, jeg orker det ikke.

Så jeg har, efter at have læst lidt her og der - og også her på siden, hoppet på en One Plus Nord. Den kommer dog først senere på måneden. Så må jeg hvad det er for et bekendtskab.


Redigeret af Hother - 01-September-2020 kl. 10:47
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
orm08 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Januar-2010
Status: Offline
Point: 228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér orm08 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2020 kl. 12:01
Oprindeligt skrevet af pnhh pnhh skrev:

Hej vil ha købt en ny mobiltelefon. Har kigget på Sony Xperia 5 og den nye Iphone Se. Hvad vil i anbefale. Har Sony mobil nu. Eller er der noget der er bedre i samme prisklasse.

iPhone SE vil nok kræve en smule tilvænning, men du får en super telefon med virkelig god ydelse for pengene.

Der kan være lidt religions krig mellem iOS og Android telefoner.

Personligt foretrækker jeg Apples telefoner, men som du ser er der andre meninger....

Men ingen tvivl om at iPhone SE er en super god telefon
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2020 kl. 21:24
Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

 
Men nyerer Huawei har ikke Google Play store


Den installeres på under 15 minutter.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2020 kl. 11:37
nej Kasper - ikke officielt!
Så kan du ikke lige fortælle hvordan man installerer play store når google officielt forsøger at blokere for det?
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2020 kl. 19:46
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

nej Kasper - ikke officielt!
Så kan du ikke lige fortælle hvordan man installerer play store når google officielt forsøger at blokere for det?


Har ikke nævnt noget om 'officielt' men fakta er at det kan gøres på et kvarters tid, og virker fint.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu