recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ARC lyden forsvinder
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

ARC lyden forsvinder

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Mailman Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 101
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mailman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: ARC lyden forsvinder
    Sendt: 09-Maj-2020 kl. 22:57
Jeg har et setup med et Panasonic TX-75FX780 tv, hvor jeg har tilsluttet en Onkyo TX-NR609 surround receiver. På det seneste har jeg oplevet at tv lyden pludselig forvinder. Når lyden ikke fungere, fungere alt andet stadig, såsom volumen kontrol via tv'ets fjernbetjening og tænd/sluk med tv'et. Der er bare ingen lyd...
Receiveren er tidligere blevet repareret åp garantien, hvor man skiftede HDMI kortet også den gang pga. manglende lyd. Forskellen på fejlen nu og før reparationen, er at lyden virker nogen gange nu...
Nogen som har oplevet samme problemer med Onkyo recievere ?, da jeg mistænker den for at være fejlkilden..

Mailman
/Mailman
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2020 kl. 07:07
Det bliver en gæt

Men ville helt klart mistænke den Onkyo igen.   den er bare ved at nærme sig slut dagen igen

Rigtig mange havde problemer med Onkyo og mange blev kasseret

Du kan jo kun teste ved at finde en anden lydenhed via hdmi

Til top
flex195 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 459
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flex195 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2020 kl. 08:39
Jeg har den forrige model og hvis jeg f.eks står på en af HDMI indgangene og åbner for en app som f.eks Netflix, virker ARC ikke korrekt. Hvis jeg der imod står på tv tuner og så går ind i Netflix så virker det perfekt.
Ved ikke om det er til nogen hjælp😊
Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2020 kl. 08:39
Min knægt har en 606’er.

Vi købte den brugt for en stor pose slik, fordi hdmi stikkene var defekte.
For et stykke tid siden skiftede jeg kondensatorer på hdmi boardet, hvilket fik den i live igen.
Men til min store overraskelse, var de blevet skiftet før, så det er anden gang den har fået nye lytter.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Mailman Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 101
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mailman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2020 kl. 09:49
Da jeg ikke er elektronik kyndig, spørger jeg lige, kan det skyldes at det kun er lyden fra ARC som ikke duer ?
Jeg har på fornemmelsen at hvis jeg kobler en enhed på en anden indgang, at så spiller den fint...
Er HDMI boardet kun funktionel for ARC og HDMI lyd og har dermed ikke noget med de andre lyd indgange at gøre?



Redigeret af Mailman - 10-Maj-2020 kl. 12:37
/Mailman
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu