recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvad er fidusen ved navnet iPad Air ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvad er fidusen ved navnet iPad Air ?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
SEOMaster Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Januar-2020
Status: Offline
Point: 97
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SEOMaster Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2020 kl. 22:32
Jan: måske giver det sig selv, men når der ikke er den store forskel, kunne man jo lige så godt få 128gb mere og spare 500 kr. :)

Kasper: iPad Air 2019 er jo netop ikke dårligere end iPad :) og det er jo ikke helt retvisende hvis man tror den alm. iPad er stærkere fordi den ikke hedder Air. 
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2020 kl. 00:25
Oprindeligt skrevet af SEOMaster SEOMaster skrev:

Jan: måske giver det sig selv, men når der ikke er den store forskel, kunne man jo lige så godt få 128gb mere og spare 500 kr. :)

Kasper: iPad Air 2019 er jo netop ikke dårligere end iPad :) og det er jo ikke helt retvisende hvis man tror den alm. iPad er stærkere fordi den ikke hedder Air. 
Men Apple er nu også selv ude om den forvirring. Når de kalder deres svageste laptop Air, så vil mange sikkert også tro at Air er den svageste iPad. 
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2020 kl. 00:27
Mon ikke Air nærmere betyder “lettere”. 
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2020 kl. 03:51
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Mon ikke Air nærmere betyder “lettere”. 
Sikkert, som jeg beskrev tidligere i tråden, var den første Air efterfølgere til iPad 4 og havde langt mindre rammer og var betydelig lettere. Men det laver ikke om på, at da de så endelig genindførte iPad (den uden tilnavn), så blev den lige så let og lille som Air. Så den holder ikke engang længere. Apple har det altså med at gøre navnene ulogisk nogle gange. Ikke at de er ene om det dog. 


Redigeret af Nagash - 12-Maj-2020 kl. 03:52
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6622
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2020 kl. 09:29
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Det med at den skulle være mindre og lettere var jo også meningen i første omgang. I sin tid erstattede den jo iPad 4, som var den sidste tykke model med brede rammer. Efter den første Air holdte den almindelige iPad pause i nogle år og kom først igen i 2017. iPad Air kom i 2013.
Hvorfor de så genindførte den almindelige iPad, nu som en billig model, ved jeg så ikke. Førhen var den lige så dyr som Air.

Den almindelige iPad er vel nærmest en børne- eller skoleiPad. 

Air modellerne har historisk været tynde.
Venlig hilsen
KB
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2020 kl. 09:40
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Mon ikke Air nærmere betyder “lettere”. 
Sikkert, som jeg beskrev tidligere i tråden, var den første Air efterfølgere til iPad 4 og havde langt mindre rammer og var betydelig lettere. Men det laver ikke om på, at da de så endelig genindførte iPad (den uden tilnavn), så blev den lige så let og lille som Air. Så den holder ikke engang længere. Apple har det altså med at gøre navnene ulogisk nogle gange. Ikke at de er ene om det dog. 
Den nye iPad 2019 er tykkere og tungere end Air 3.gen. Og Air har lige fået lidt mere ram og processor kraft. Jeg syntes ikke det var 1600kr mere værd, da jeg købte ny iPad på tilbud.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu