recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung Q96 Soundbar - placering af baghøjtalere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Samsung Q96 Soundbar - placering af baghøjtalere

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ChristianTT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-August-2008
Sted: Hillerød
Status: Offline
Point: 800
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ChristianTT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Samsung Q96 Soundbar - placering af baghøjtalere
    Sendt: 13-Maj-2020 kl. 21:29
Hej,

Jeg påtænker at skifte mit klassiske surround setup ud med en soundbar og det kunne meget vel blive det her:


Af skønhedsmæssige årsager er jeg ikke pjattet med at have baghøjttalerne placeret på stylter bag vores sofa, så spørgsmålet er om det vil give et helt forkert indtryk af lyden, hvis man sætter dem under sofaen, hvor sub'en også havner.

Som I nok kan regne ud er jeg ikke overdreven kræsen med mit setup, men synes alligevel at de giver en god effekt, som jeg vil savne, hvis de slet ikke er det.

Hvor kan man mon høre bar'en i drift ?

/Christian
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2020 kl. 22:01
Dit spørgsmål på placering

vil give et helt forkert indtryk af lyden, hvis man sætter dem under sofaen, hvor sub'en også havner. Tørt konstaterende svar: Ja
Til top
ChristianTT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-August-2008
Sted: Hillerød
Status: Offline
Point: 800
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ChristianTT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2020 kl. 22:34
:-) modtaget
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2020 kl. 22:46
Oprindeligt skrevet af ChristianTT ChristianTT skrev:

:-) modtaget
når vi snakker 5.1 skal surround højtalere helst sidde et lille stykke over hovedet. Men hvis vi snakker atmos lyd skal de ned i øre højde
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2020 kl. 22:49
Hvis du sætter dem UNDER sofaen kan du stort set ikke høre dem.
Så kan du lige så godt undlade at slutte dem til.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
ChristianTT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-August-2008
Sted: Hillerød
Status: Offline
Point: 800
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ChristianTT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2020 kl. 22:52
tak for input. Kan godt høre at jeg skal finde en anden løsning Smile
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2020 kl. 22:54
Hvorfor?

Hvis du ikke vil have baghøjttalere stående fremme, så må du jo bare nyde lyden forfra.



Klaus (der ikke rigtigt vil undvære sine 27 kg tunge baghøjttalere)
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
ChristianTT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-August-2008
Sted: Hillerød
Status: Offline
Point: 800
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ChristianTT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2020 kl. 06:40
jeg tænker bare en soundbar uden baghøjtalere, hvis det ikke giver mening lydmæssigt at gemme dem
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6973
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2020 kl. 07:13
Der findes jo masser af soundbar som ikke har bag enheder

Så bare vælg en af dem

Selv bruger jeg en Sony ST5000,   men må indrømme at den mangler lyd bagfra for at nærme sig bio lyd.

Men forkanalerne gør den ok og kan dekode alle gængse lydformater


Redigeret af hansie - 14-Maj-2020 kl. 07:15
Til top
Snippermanden Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-April-2007
Status: Offline
Point: 179
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Snippermanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2020 kl. 09:08
Under sofaen, så kan du ligeså godt gemme dem væk. Bemærk også at du har opadvendte atmos elementer indbygget.

Har selv en og er egentligt ok tilfreds - når nu det ikke kunne være hi-fi.   

Bemærk at Q86R modellen ikke har baghøjttalere.


Redigeret af Snippermanden - 14-Maj-2020 kl. 09:09
Parasound Halo A2 + C2
M&K Surround
Monitor Audio FB212
BenQ W10000
Sony PS3
Til top
ChristianTT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-August-2008
Sted: Hillerød
Status: Offline
Point: 800
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ChristianTT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2020 kl. 09:52
det kunne godt være jeg skulle tage et kig på 80’er modellen
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu