recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yamaha RX-A820 - erfaringer efterspørges
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Yamaha RX-A820 - erfaringer efterspørges

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2020 kl. 11:50
UPDATE: jeg købte den sgu Thumbs Up Min biotråd

Overvejende utroligt glad, og ja - den har parametrisk EQ, dog desværre ikke på subwoofer-udgangen Unhappy det må være forbeholdt de dyrere/nyere modeller.

@Potter - webinterface er faktisk ret smart, det eliminerer nemlig behovet for enten at tænde for projektoren eller tilkoble en anden skærm, så endnu en gang tak! Men, ved du tilfældigvis, hvad "Memory" parametrene under Volume-fanen kan bruges til?
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1027
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2020 kl. 12:10
Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

UPDATE: jeg købte den sgu Thumbs Up Min biotråd

Overvejende utroligt glad, og ja - den har parametrisk EQ, dog desværre ikke på subwoofer-udgangen Unhappy det må være forbeholdt de dyrere/nyere modeller.

@Potter - webinterface er faktisk ret smart, det eliminerer nemlig behovet for enten at tænde for projektoren eller tilkoble en anden skærm, så endnu en gang tak! Men, ved du tilfældigvis, hvad "Memory" parametrene under Volume-fanen kan bruges til?


Fedt Smile Tillykke med den...

Frank
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2020 kl. 12:56
Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:


@Potter - webinterface er faktisk ret smart, det eliminerer nemlig behovet for enten at tænde for projektoren eller tilkoble en anden skærm, så endnu en gang tak! Men, ved du tilfældigvis, hvad "Memory" parametrene under Volume-fanen kan bruges til?
Lvl. er den volume som vil/ er default når AVR starter op.

Men hvis du har lavet scener, så kan du også sætte din styrke af volumen individuelt på hver scene.

Subwoofer trim er lidt af det samme, køre du med f.eks. 2 subwoofer hæves/sænkes de begge to.
Men igen så kan subwoofer trim og justeres i en scene.
Max lvl, her kan du sætte hvor meget du vil kunne går over/under 0db. som maks eller minimum.

Jeg køre med scener og 2 forskellige pattern,  og et mix af forskellige PEQ afhængig om det er stereo eller surround - Blu-Ray - TV Alm. tv. - ATV 4K. 
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Monsterslam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Monsterslam Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2020 kl. 13:06
Skulle have set denne tråd tidligere,. Har en RX-A830 jeg gerne vil af med :)
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2020 kl. 13:38
@Potter - tak, men det jeg henviser til er dette:



Måske har du ikke det samme, men der findes seks "Memory" knapper som åbenbart kan programmeres til at gøre et eller andet - men hvad mon? Vil hellere spørge, inden jeg bare prøver mig frem!

Oprindeligt skrevet af Monsterslam Monsterslam skrev:

Skulle have set denne tråd tidligere,. Har en RX-A830 jeg gerne vil af med :)

Den kunne sikkert godt have vakt min interesse, men jeg købte min i Sverige (hvor jeg bor) til en rigtig fin pris og på meget fordelagtige vilkår, så jeg er supertilfreds. Desuden har 830 intet ekstra jeg ville savne, ikke engang flere kræfter! RX-A820 vs RX-A830
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2020 kl. 13:39
Oprindeligt skrevet af Monsterslam Monsterslam skrev:

Skulle have set denne tråd tidligere,. Har en RX-A830 jeg gerne vil af med :)

Pris?
Til top
Monsterslam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Monsterslam Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2020 kl. 14:32
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Oprindeligt skrevet af Monsterslam Monsterslam skrev:

Skulle have set denne tråd tidligere,. Har en RX-A830 jeg gerne vil af med :)

Pris?

PB sendt.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu