recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Spørgsmål vedr. Dell UltraSharp U2719D
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Spørgsmål vedr. Dell UltraSharp U2719D

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Chrizzy Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet
Avatar

Oprettet: 17-Juli-2009
Status: Offline
Point: 499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chrizzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Spørgsmål vedr. Dell UltraSharp U2719D
    Sendt: 15-Maj-2020 kl. 19:06
Hej

A)
Jeg har fået mig en lækker Dell U2719D skærm og waow den er fed at sidde foran :)

Med i kassen var der sådan en kalibrerings rapport, over hvordan farverne har set ud, da de sendte skærmen ud fra Dell. Den ser ud til at være "masseproduceret" og ikke bare gældende for denne skærm, men kan godt være det passer alligevel? De skriver noget med, at de har kalibreret den, men vil det så sige, at jeg ikke selv behøver at kalibrere skærmen for mest retvisende / bedste farver?

B)
Hvordan gør man sådan en skærm her ren, så man ikke slider/ridser den der rigtig flotte og lækre matte skærmoverflade? Er det en blød mikrofiberklud og lidt lunket vand?
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2020 kl. 19:54
de er ikke masseproduceret. Ultrasharp skærmene er fabrikskalibreret. Du kan sagtens selv gøre noget på sigt. (hvis du virkelig mener du har brug for det) skærme ændrer jo farver en smule over tid når de bliver brugt, men jeg har vitterlig ikke haft behov for at ændre min u2515 (som er fra 2015 - deraf de sidste 2 cifre)


skærmrens - typisk isopropyl alkohol
Til top
Chrizzy Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet
Avatar

Oprettet: 17-Juli-2009
Status: Offline
Point: 499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chrizzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2020 kl. 20:19
Det ligner virkelig bare en seddel der er printet ud mange gange, men det kan godt være, at det bare er sådan en kalibreringsrapport ser ud?

Altså skærmrens til en skærm med mat skærm som den her? Og hvad med kluden man bruger? Vil jo nødig ridse.
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2020 kl. 20:38
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

de er ikke masseproduceret. Ultrasharp skærmene er fabrikskalibreret. Du kan sagtens selv gøre noget på sigt. (hvis du virkelig mener du har brug for det) skærme ændrer jo farver en smule over tid når de bliver brugt, men jeg har vitterlig ikke haft behov for at ændre min u2515 (som er fra 2015 - deraf de sidste 2 cifre)


skærmrens - typisk isopropyl alkohol

Er Isopropylalkohol ikke en hidsig omgang til en skærm? Mener, det var det, man brugte til at rense båndoptagere med i "gamle dage"?
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2020 kl. 22:37
Oprindeligt skrevet af Chrizzy Chrizzy skrev:

...
Hvordan gør man sådan en skærm her ren, så man ikke slider/ridser den der rigtig flotte og lækre matte skærmoverflade? Er det en blød mikrofiberklud og lidt lunket vand?
RTFM side 53:
Wink
Mvh. JørgenT
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu