recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Streaming musik
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Streaming musik

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2020 kl. 12:32
Oprindeligt skrevet af Actor Actor skrev:

Jeg kører med coax. Er der der to udgange m coax på min Hegel? Ellers må det blive optisk
Actor
Chromecast Audio har ikke digital coax output, så det må vist være analog du bruger. Wink 
Prøv evt med et Mini optisk (3,5mm) -> Toslink kabel i stil med dette, hvis forstærker har Toslink indgang:
Mvh. JørgenT
Til top
Actor Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Januar-2016
Sted: dk
Status: Offline
Point: 186
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Actor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2020 kl. 12:35
Den billigste. Min søn betalerSmile Jeg kunne aldrig finde på at høre en hel koncert på streaming. I det hele taget hører vi næsten aldrig flow musik ell tv. Derfor behøver den heller ike være dyr. Bare så jeg ikke får lyst til at slå ihjel når jeg lytter
Actor
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Online
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2020 kl. 12:41
Oprindeligt skrevet af Actor Actor skrev:

Den billigste. Min søn betalerSmile Jeg kunne aldrig finde på at høre en hel koncert på streaming. I det hele taget hører vi næsten aldrig flow musik ell tv. Derfor behøver den heller ike være dyr. Bare så jeg ikke får lyst til at slå ihjel når jeg lytter
Actor
okay den billigste er heller ikke den bedste kvalitet. Du kan ikke gøre noget der. Andet end du vælger at oprette tidal, eller hvad er den franske hedder der også kører lossless. Du kan måske forlig dig med den næst dyreste hos tidal da kvaliteten er lidt bedre der end den dyre hos Spotify. Men dit ud styr er jo ikke bedre end det svageste led og i dette tilfælde er det din søns Spotify adgang som er det svageste led
Til top
Actor Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Januar-2016
Sted: dk
Status: Offline
Point: 186
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Actor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2020 kl. 12:43
Tak for Jeres tålmodighedBig smile Jeg kører optisk, så AV er ikke nogen løsning. Bluesound Node virke som overkill! Bare en bette æen der evt kan stå oven på min Hegel og kun dækker køleribberne minimalt.
Actor
Til top
Actor Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Januar-2016
Sted: dk
Status: Offline
Point: 186
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Actor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2020 kl. 12:45
Jeg søger ikke det bedste. Bare noget der er bedre end Chromecast!
Actor

Til top
Actor Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Januar-2016
Sted: dk
Status: Offline
Point: 186
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Actor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2020 kl. 12:56
Jeg har ikke brug for en streamer m DAC. Min Hegel gør alting bedre end noget andet jeg har haft. Incl. min Luxman L 550 tilbage i 1982
Actor
Til top
jensgk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 27-April-2020
Sted: Helsinge
Status: Offline
Point: 48
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jensgk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2020 kl. 13:13
Oprindeligt skrevet af Actor Actor skrev:

Jeg søger ikke det bedste. Bare noget der er bedre end Chromecast!
Actor


Jeg skal lige forstå der her. 

Er din Chromecast Audio (går jeg udfra) forbundet med optisk kabel til din Hegel forstærker?

Hvis er den er forbundet optisk, så er det helt sikkert ikke Chromecast, der er problemet. Chromecast overfører uden problemer lossless CD-kvalitet, og så kan det ikke gøre meget bedre. 

Så må den være din kilde, der streaner til Chromecast, der er det svage led.




Til top
Actor Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Januar-2016
Sted: dk
Status: Offline
Point: 186
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Actor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2020 kl. 14:55
Nowwere talking buisiness! Der sparede du mig lige for 800 kr! Der er ingen grund til at jeg investerer i en bedre streaming fordi jeg en gang om ugen skal tjecke om en god anmeldelse falder i min smag. Så henter jeg hellere min Tado i køkkenet og tar den med ind i stuen. Spotify lyder helt okay på den. I hvert
Fald når jeg laver mad og lytter til amerikanske kanaler. Tom for hjælpen.  Skåler på Jer alle senere i aften
Actor
Til top
Thomas46 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-Februar-2018
Sted: Nørrebro
Status: Offline
Point: 63
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas46 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2020 kl. 23:10
Hvad med at prøve tidal i en måned deres hifi abb og se om det er bedre.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu