recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sort skærm på Beovision 8-40
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sort skærm på Beovision 8-40

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér millemis Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2020 kl. 19:12
Selvfølgelig skal jeg jo lige vide, om der er en modulator indbygget hhv om du bruger den til at fordele antennesignalet videre til det omtalte MX-tv?
Den modulator kan tændes/slukkes.....se hertil BV8-40’s brugervejledning - Side 22-23:


MM
Til top
Guld medlem Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-April-2020
Status: Offline
Point: 197
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guld medlem Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2020 kl. 19:36
Den er indbygget for jeg fører antenne signal fra BV8 til BV4002 via RF OUT og så lyd med ML kabel. Da BV4002 er et link-tv, står den sikkert på AUTO nu. Jeg prøver at slukke den.
Til top
Guld medlem Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-April-2020
Status: Offline
Point: 197
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guld medlem Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2020 kl. 20:00
Nå, MODULATOR stod på TIL og jeg kan kun vælge imellem TIL eller AUTO og FREKVENS står til 607.

Noget helt andet er, at på BV4002 kan jeg ikke brugen menuen fordi teksten er helt ulæselig fordi den står og flimre. Måske har det noget med frekvensen at gøre. Så jeg har ikke mulighed for at ændre nogen form for opsætning på BV4002 med mindre jeg igen kan komme til at læse teksten på menuerne.

Vil det sige, at jeg ikke kan slå modulatoren fra på BV8 når jeg ikke kan vælge FRA?
Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér millemis Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2020 kl. 10:18
 Nå, jeg mente ellers at huske, at man kan slå den fra/deaktivere den.
Har du prøvet at tage antennekablet ud af Rec-out-stikket på 8-40’eren?
Gør det nogen forskel?
Det drejer sig vel i første omgang om, at din BV8-40 kommer til at virke fornuftigt.
Og stort set er der vel ikke meget at fordele til et link-tv nu om dage....men det er en anden sag.

MM
Til top
Guld medlem Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-April-2020
Status: Offline
Point: 197
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guld medlem Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2020 kl. 11:48
Jeg har stor gavn af mit LINK med min 4002. Har BS9000, DVD1 og HDR1, så jeg kan høre musik og kan da også se en DVD og optagelser fra tv, dog ikke i HD kvalitet men det er fint nok når det kun skal ses på 4002.

Må men jeg tror vi må konkludere, at BV8 skal en tur til "doktoren". Tak din store hjælp med at prøve at fejlfinde.

Du har ikke en idé om hvorfor menuen på 4002 kun kan ses som flimmer?
Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér millemis Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2020 kl. 15:51
Ja, der er altså nogle, der stadig har glæde af DVD1/HDR1’erne......men ikke mange.
Musikken kommer i øvrigt via Masterlinken - uafhængigt af antenne-linket.

Ja, du må nok lade den 8-40 tjekke.
Ikke for noget.....men jeg har altså stadigvæk en fæl mistanke til den modulator.

Lad mig/os gerne høre, hvad resultatet blev.

MM
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2020 kl. 16:10
Oprindeligt skrevet af Guld medlem Guld medlem skrev:

Har lige været heldig og haft det tændt imens det virkede. Har lavet en lille optagelse af hvad der sker efter nogle få minutter. Er inde i menuen og se på signalstyrke også.

Den ligger på YouTube. Håber I gider at se den og tak for jeres hjælp indtil nu :)

Kan se på video at TV 2 ligger på 594MHz. 
Er det alle kanaler der har problemet med sort skærm, eller kun dem der ligger på denne frekvens?
Hvilken frekvens ligger omtalte modulator på (var ikke klar over der er modulator indbygget) ?
Det kunne måske være TV der "jammer " sig selv? Confused
Mvh. JørgenT
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu