recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken boks til streaming + div.?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken boks til streaming + div.?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
wookieface Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 12-December-2019
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wookieface Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken boks til streaming + div.?
    Sendt: 27-Maj-2020 kl. 10:50
Hej!

Jeg er ved at købe en brugt Denon AVR-2310, til brug med mit LG 50PN650T 1080p plasma tv og mit 5.1 højtaler-setup.

I den forbindelse tænker jeg også at købe en form for box til at streame medier fra, men er lidt i tvivl om hvad jeg skal købe.

Det jeg mest (dvs. oftest) vil bruge den til, er nok at streame musik via spotify, og her kunne det være nice hvis jeg kan gøre det direkte via telefonen, uden at skulle starte en app manuelt på selve boxen, så her ville en Chromecast være perfekt.

Til gengæld ville jeg (og min kæreste) også bruge den til at streame fra HBO Nordic, Netflix, DR TV og YouTube, hvor jeg helt klart ville foretrække at man kan styre appsne direkte på boksen med en fjernbetjening, uden at både jeg og min kæreste skal installere apps til alle de forskellige streamingtjenester på vores telefoner. Her er det desuden et must med en box som understøtter at jeg kan streame HBO og Netflix med surround sound.

Jeg vil desuden også bruge den til at spille film og serier som jeg har liggende på min eksterne harddisk. Jeg ville foretrække hvis jeg kunne slutte den direkte til boxen med usb, men kunne også bruge min laptop til at opsætte en streaming server. Her kunne jeg godt tænkte mig noget som understøtter lossless surround, dvs Dolby TrueHD og DTS-HD og andre surround formater.

Har I nogle forslag til hvilken box der dækker mine behov?
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2020 kl. 11:06
Det lyder som om, at I har Android-telefoner? I så fald skal I have fat i en boks baseret på Android TV for at bruge Chromecast-delen til Spotify. Det er f.eks. en boks som Nvidia Shield eller Xiaomi Mi Box. Vær dog opmærksom på, at når man sender indhold til Chromecast på sådan en boks, så vil den som udgangspunkt udsende HDMI CEC-kommando om, at TV'et skal tænde. Det kan man slå fra, men så er jeg ikke sikker på, at din receiver kan vækkes fra standby.

Dolby TrueHD og DTS-HD MA kan udsendes via HDMI fra Nvidia Shield. Du skal have fat i Pro-udgaven for at få USB-port, men tjek eventuelt om din harddisk kan tilsluttes routeren. Så kan du bruge en af de mange medieafspiller-apps til at tilgå harddisken på hjemmenetværket.

DRTV findes pt. ikke til Android TV, men der er en beta-app på vej. DRT findes til Apple TV, som jeg synes er en bedre løsning ift. jeres krav om at streame fra et bredt udvalg af streamingtjenester. Apple TV har dog ikke Chromecast. Den har i stedet AirPlay, som er samme koncept, men det kræver en iPhone/iPad.
Til top
wookieface Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 12-December-2019
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wookieface Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2020 kl. 11:34
For at gøre det mere indviklet, så har jeg en Android telefon, mens min kæreste har en gammel iPhone (kan ikke lige huske hvilken, men hun overvejer at købe en ny - måske android).

Jeg glemte at tilføje at jeg også gerne vil slippe relativt billigt, og at jeg ikke har brug for 4K, og derfor tænker at købe brugt.

Nvidia Shield lyder som en ret god løsning, men ligger noget over mit budget. En Xiaomi Mi Box kunne til gengæld godt være en god løsning.

Jeg har også overvejet om en brugt PS3 kunne være en mulighed, den lader til at have de fleste af de features jeg efterspørger, men ved ikke om den larmer for meget. Og vil nok ikke bruge den til at game på.

Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2020 kl. 11:38
Jeg bruger ikke Spotify, men de skulle vist også have Chromecast på iPhone. Den omvendte situation vil ikke virke - altså AirPlay til Apple TV fra din Android-telefon.

Hvis prisen skal holdes nede, så tror jeg, at Xiaomi er et fint bud til jeres brug. Indtil DRTV bliver klar til Android TV, så kan I sende indholdet over via Chromecast.

DRTV til PlayStation 3 har ikke DR's live-kanaler. Jeg synes ikke, at spilkonsoller lige så gode streamerløsninger som de de dedikerede bokse. At vurdere ud fra alderen så vil PS3 nok også snart begynde at miste apps - hvis det ikke allerede er sket. Husk også at en spilkonsol har ret markant strømforbrug.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2020 kl. 11:52
Til det du skal bruge den køb xaomi boksen. Og slå tænd tv fra i cec. Så kan du caste Spotify op uden at tænde dit tv. Og når i så skal streame tv tænder i tv'et. Om som Ramus skriver desværre er de ikke en app endnu. Så det må i overleve så længe.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu