recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Clint Eastwood fylder 90
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Clint Eastwood fylder 90

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2020 kl. 22:03
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Ja det er så mest dem jeg holder af, ikke mindst pga Sergio Leone’s fantastiske musik.


Nej, musikken stod Ennio Morricone altså for.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
katbird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Oktober-2004
Sted: Fredensborg
Status: Offline
Point: 548
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér katbird Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2020 kl. 23:04

Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4199
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2020 kl. 23:51
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Ja det er så mest dem jeg holder af, ikke mindst pga Sergio Leone’s fantastiske musik.


Nej, musikken stod Ennio Morricone altså for.

Flemming
Det gør han da, my mistake.
Til top
Thomas Jensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 11-November-2013
Sted: Slagelse, DK
Status: Offline
Point: 441
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2020 kl. 05:13
Nu vi taler om Sergio Leone og Ennio Morricone, så kommer jeg altid til at tænke på “Once Upon A Time In America”, der jo ganske vist intet havde med Clint Eastwood at gøre, men til gengæld Robert de Niro, James Woods og Joe Pesci.

Det var vist også Sergio Leones sidste filmværk.
AV-udstyr: Apple iPad 9th gen. 64 GB / Apple iPhone SE 3rd gen. 64 GB / JBL Charge 3
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2020 kl. 08:55
Bedste Clint film?

For mig er det 'Unforgiven'. Et rent mesterværk, som han både instruerede og spillede hovedrollen i. 
Den vandt 4 oscars - bl.a. for bedste film og bedste instruktør - hvilket er uhørt for en Western. Gene Hackman fik også fortjent en for bedste birolle.


Redigeret af Deschain - 01-Juni-2020 kl. 08:58
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2020 kl. 09:29
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

Ja , de 3 spaghetti western der gjorde ham verdensberømt...
En næve fuld dollars , Hævn for dollars , og Den gode , den onde og den grusomme , af Sergio Leone...
Magtede ikke lige at skrive de Italienske navne...
MVH
okay viste ikke de var italienske de første film. Det beklager jeg meget


Men alle tre optaget i Spanien.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1027
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2020 kl. 09:58
Hans rolle som Philo Beddoe og den evige kamp med den lokale rokkerbande Smile De film har jeg set mange gange som knægt 🤣🤣

Frank
Til top
JesperRou Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-August-2009
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperRou Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2020 kl. 11:03
Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Bedste Clint film?

For mig er det 'Unforgiven'.

Det tror jeg der er mange som er enig med dig i og jeg er helt enig i at det er en fabelagtig fed film.
En af de fire jeg valgte som plakat i hjemmebiffen.

Men glem endeligt ikke hans nyere titler.

Gran Torino er en af mine favoritter, uagtet at den ikke vandt nogle priser af betydning.
Million Dollar Baby fik 4 Oscars (inkl. bedste film) og jeg synes den var dem alle værd.
Mystic River som også vandt Bedste Film, er nok mit valg som hans bedste, men han er "kun" instruktør.

Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2020 kl. 11:03
Hørt Frank! :-) og Geoffrey Lewis der slæber rundt på Clyde hele tiden.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4199
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2020 kl. 11:41
listen er lang af gode film, især i hans seneste liv som instruktør. Det ene mesterværk efter det andet.
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2020 kl. 05:28
Unforgiven og Grand Torino er mine favoritter..
Til top
aalb1970 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2014
Sted: None
Status: Offline
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aalb1970 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2020 kl. 09:35
En stemme mere på Unforgiven :-)

I den sammenhæng må man dog ikke glemme Gene Hackman. Det er i høj grad hans fantastiske skurkerolle, der gør filmen så god.

Holder dog også meget af Dirty Harry filmene, især de tre første.
--
LG B7V 55'' OLED | Sony DN-1080 AVR | Panasonic UB820 UHD-BD | ATV 4K
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu