recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ny uhf antenne
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

ny uhf antenne

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: ny uhf antenne
    Sendt: 31-Maj-2020 kl. 18:33
Iforbindelse med skift til dvb-t2 i sommerhuset så slipper vi nok ikke for en ny uhf antenne da den gamle er af typen hvor kablet er skruet fast og låget er gået istykker. 

billedet viser antennen men hvor stor skal den være, huset ligger i nørhede 6990 og der modtaget fra videbæk senderen som nærmeste. Hvis man gerne vil køre parabol og uhf i samme kabel hvad er så billigste løsning kan se det nemt løber op blot for at spare 1 kabel.

samle boksen under antennen bliver fjernet da den er fra den gamle vhf antenne som er fjernet.




Redigeret af jetdirect - 31-Maj-2020 kl. 19:19
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2020 kl. 09:45
Vil flg ikke kunne bruges :


eller er der forskel på kvaliteten ifh til triax
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2020 kl. 10:27
Virkede den gamle antenne da ikke med det nu gamle DVB-T signal ? Hvis den gjorde vil den sandsynligvis også virke med det nye dvb-t2 signal.
Men du kan da lige prøve at se om den gamle ikke stadig virker inden køber ny Wink
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2020 kl. 11:04
Jeg er ved og bestille flg boks i tyskland som er en combo med sat+dvb-t2 og hevc

Antennen har siddet de sidste 21 år som vi har haft sommerhuset så den tidligere ejer har nok sat den op, den er istykker i kabel huset og det er den gamle type hvor kablet er skruet fast.

regner med og skifte kablet ind som er den tynde type enkel skærmet og så kan kablet også nå op til antenne udenom det gamle vhf filter som jeg formoder ikke kan bruges til noget mere




Redigeret af jetdirect - 02-Juni-2020 kl. 11:07
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2020 kl. 11:57
Oprindeligt skrevet af jetdirect jetdirect skrev:

Iforbindelse med skift til dvb-t2 i sommerhuset så slipper vi nok ikke for en ny uhf antenne da den gamle er af typen hvor kablet er skruet fast og låget er gået istykker. 

Hej.

Jeg forstår ikke det du skriver, om årsagen til at udskifte den gamle antenne. Kan du ikke bibeholde den gamle kablings øverste del og tilslutte et nyt kabel inde i plastic boksen?


Men som svar på dit spørgsmål om både Antenne og SAT i samme kabel er det muligt. Men det vil både kræve en speciel type LNB og det der hedder en Multi Switch.

Nogle Multi switche hedder noget med 5/4 og har 5 indgange og 4 udgange. Her er den ene indgang så en indgang for en antenne med et frekvens område på 47 MHz til 862 MHz, mend de 4 andre er for en Quadro LNB og har et frekvensområde på 950 MHz til 2200 MHz.

Nogle Multi Switch har også en eller to Coax udgange, så at at man kan sløjfe antenne signalet videre f. eks. i en etageejendom.

Men det bliver en dyr løsning, og slet ikke noget jeg kan anbefale til et sommerhus. Mit forslag må være at trække to kabler, et til antennen og et andet til parabolen.

Hilsen Carsten.

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2020 kl. 12:34
Oprindeligt skrevet af jetdirect jetdirect skrev:

Jeg er ved og bestille flg boks i tyskland som er en combo med sat+dvb-t2 og hevc


Følgende boks?? Hvilken??Smile Link?

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2020 kl. 13:05
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af jetdirect jetdirect skrev:

Jeg er ved og bestille flg boks i tyskland som er en combo med sat+dvb-t2 og hevc


Følgende boks?? Hvilken??Smile Link?

Flemming

boksen smuttede i farten men det er denne som jeg har bestilt fra amazon : 


boksen kan fåes herhjemme til 750+ fragt jeg gav 498,- dkr  leveret incl en lille hdmi switch




Redigeret af jetdirect - 02-Juni-2020 kl. 13:11
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2020 kl. 13:09
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Oprindeligt skrevet af jetdirect jetdirect skrev:

Iforbindelse med skift til dvb-t2 i sommerhuset så slipper vi nok ikke for en ny uhf antenne da den gamle er af typen hvor kablet er skruet fast og låget er gået istykker. 

Hej.

Jeg forstår ikke det du skriver, om årsagen til at udskifte den gamle antenne. Kan du ikke bibeholde den gamle kablings øverste del og tilslutte et nyt kabel inde i plastic boksen?


Men som svar på dit spørgsmål om både Antenne og SAT i samme kabel er det muligt. Men det vil både kræve en speciel type LNB og det der hedder en Multi Switch.

Nogle Multi switche hedder noget med 5/4 og har 5 indgange og 4 udgange. Her er den ene indgang så en indgang for en antenne med et frekvens område på 47 MHz til 862 MHz, mend de 4 andre er for en Quadro LNB og har et frekvensområde på 950 MHz til 2200 MHz.

Nogle Multi Switch har også en eller to Coax udgange, så at at man kan sløjfe antenne signalet videre f. eks. i en etageejendom.

Men det bliver en dyr løsning, og slet ikke noget jeg kan anbefale til et sommerhus. Mit forslag må være at trække to kabler, et til antennen og et andet til parabolen.

Hilsen Carsten.


Det med kablet glemmer vi lige . Den holder der er i antennen er godt rustet og ser ikke for godt ud da den har stået uden låg så der er kommet vand ind i huset. Det kabel der går ned i den blå boks under antennen vil forsvinde men så er kablet ikke lang nok inde fra, ganske vist kunne keg lave en samling under tagudhænget men det vil vel ikke blive helt fugt tæt aligevel.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2020 kl. 13:28
Oprindeligt skrevet af jetdirect jetdirect skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af jetdirect jetdirect skrev:

Jeg er ved og bestille flg boks i tyskland som er en combo med sat+dvb-t2 og hevc


Følgende boks?? Hvilken??Smile Link?

Flemming

boksen smuttede i farten men det er denne som jeg har bestilt fra amazon : 


boksen kan fåes herhjemme til 750+ fragt jeg gav 498,- dkr  leveret incl en lille hdmi switch




Utroligt så meget elektronik man i dag kan købe for så få penge. Håber du bliver tilfreds med den.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2020 kl. 14:00
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af jetdirect jetdirect skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af jetdirect jetdirect skrev:

Jeg er ved og bestille flg boks i tyskland som er en combo med sat+dvb-t2 og hevc


Følgende boks?? Hvilken??Smile Link?

Flemming

boksen smuttede i farten men det er denne som jeg har bestilt fra amazon : 


boksen kan fåes herhjemme til 750+ fragt jeg gav 498,- dkr  leveret incl en lille hdmi switch




Utroligt så meget elektronik man i dag kan købe for så få penge. Håber du bliver tilfreds med den.

Flemming

Faldt over den på digitalt.tv hvor der er nogen der har købt den pga denne omlægning af dtt nettet og den kører efter deres mening godt til prisen. Remoten har så også lidt og sige i mit tilfælde da den skal være overskuelig og kunne programeres til tv funktioner. At det blev en combo er pga tv kun har 2 hdmi porte, det er et sony 26" og der er ikke plads til et større så dette blev den billige løsning i denne omgang.

Vedr uhf antennen så er tilslutningen så rusten af den klemme kablet sidder i nok går istykker når jeg piller ved det så der kommer en ny op.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu