recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sonos arc og Atmos
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sonos arc og Atmos

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
fjutte Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fjutte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sonos arc og Atmos
    Sendt: 02-Juni-2020 kl. 15:46
Hej alle.

Jeg påtænker at købe den nye Sonos ARC soundbar for at få Atmos.

Men som jeg har forstået det, kan jeg pt. ikke høre atmos lyd selv om jeg køber Sonos ARC, da mit TV er ca. 7 år gammel.

Jeg bruger Stofas TV boks ok kan se den ikke understøtter atmos. Hvis jeg køber en Nvedia Shield PRO, vil jeg så godt kunne høre Atmos på Netflix og Plex?

Nogle der ved hvorfor den har været i restordre i lang tid?
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6974
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2020 kl. 16:41
ARC er ikke i restordre.    Den er ikke frigivet til salg endnu.   Kun forudbestilling.

Og skal du have glæde af atmos så skal du nok påregne nyt med i bestillingen
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2020 kl. 17:07
Du kanIkke slutte Shield tv og fjernsyn til den Sonos arc, da den kun har en HDMI port. Hvis hvis du skal kunne sådan noget med atmos i soundbar er vi over i lg, Sennheiser eller lignende. Sennheiser har fået stor ros

Redigeret af T-Duck - 02-Juni-2020 kl. 17:08
Til top
fjutte Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fjutte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2020 kl. 18:56
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

ARC er ikke i restordre.    Den er ikke frigivet til salg endnu.   Kun forudbestilling.

Og skal du have glæde af atmos så skal du nok påregne nyt med i bestillingen
 
Tak for svaret, men mente egentlig hvorfor Nvedia shield har været i restordre i lang tid
Til top
fjutte Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fjutte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2020 kl. 18:58
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Du kanIkke slutte Shield tv og fjernsyn til den Sonos arc, da den kun har en HDMI port. Hvis hvis du skal kunne sådan noget med atmos i soundbar er vi over i lg, Sennheiser eller lignende. Sennheiser har fået stor ros

Vil det sige man skal forbinde sine enheder til Fjernsynes og så forbi soundbaren med HDMI 2.1 porten?

Så må jeg vist også se om hvilke Samsung TV der har en 2.1 HDMI port
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2020 kl. 19:20
Oprindeligt skrevet af fjutte fjutte skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Du kanIkke slutte Shield tv og fjernsyn til den Sonos arc, da den kun har en HDMI port. Hvis hvis du skal kunne sådan noget med atmos i soundbar er vi over i lg, Sennheiser eller lignende. Sennheiser har fået stor ros


Vil det sige man skal forbinde sine enheder til Fjernsynes og så forbi soundbaren med HDMI 2.1 porten?

Så må jeg vist også se om hvilke Samsung TV der har en 2.1 HDMI port
præcis

Redigeret af T-Duck - 02-Juni-2020 kl. 19:20
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2020 kl. 19:21
Oprindeligt skrevet af fjutte fjutte skrev:

Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

ARC er ikke i restordre.    Den er ikke frigivet til salg endnu.   Kun forudbestilling.

Og skal du have glæde af atmos så skal du nok påregne nyt med i bestillingen

 
Tak for svaret, men mente egentlig hvorfor Nvedia shield har været i restordre i lang tid
tror det er denne Corona tid, de fleste køber pro modellen også har de ikke kunne følge med
Til top
fjutte Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fjutte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2020 kl. 21:15
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af fjutte fjutte skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Du kanIkke slutte Shield tv og fjernsyn til den Sonos arc, da den kun har en HDMI port. Hvis hvis du skal kunne sådan noget med atmos i soundbar er vi over i lg, Sennheiser eller lignende. Sennheiser har fået stor ros


Vil det sige man skal forbinde sine enheder til Fjernsynes og så forbi soundbaren med HDMI 2.1 porten?

Så må jeg vist også se om hvilke Samsung TV der har en 2.1 HDMI port
præcis
 
Nu har jeg været inde og se på forskellige Samsung TV. Jeg kan godt finde nogle med HDMI 2.1 men ingen med Atmos. Vil det sige at Samsung ikke kan bruges til Atmos TV og alternativ vil det kunne bruges i kombination med et Nvedia Shield?
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2020 kl. 21:45
Oprindeligt skrevet af fjutte fjutte skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af fjutte fjutte skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Du kanIkke slutte Shield tv og fjernsyn til den Sonos arc, da den kun har en HDMI port. Hvis hvis du skal kunne sådan noget med atmos i soundbar er vi over i lg, Sennheiser eller lignende. Sennheiser har fået stor ros


Vil det sige man skal forbinde sine enheder til Fjernsynes og så forbi soundbaren med HDMI 2.1 porten?

Så må jeg vist også se om hvilke Samsung TV der har en 2.1 HDMI port
præcis

 
Nu har jeg været inde og se på forskellige Samsung TV. Jeg kan godt finde nogle med HDMI 2.1 men ingen med Atmos. Vil det sige at Samsung ikke kan bruges til Atmos TV og alternativ vil det kunne bruges i kombination med et Nvedia Shield?
kun hvis Samsung kan sende shieldens atmos signal videre ellers kan den ikke. Hvad med at finde en soundbar der har HDMI ind og HDMI ud. Det ville være nemmere. Eller kigge efter Sony eller lg TV. der er anden end Samsung

Redigeret af T-Duck - 02-Juni-2020 kl. 21:46
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4439
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2020 kl. 07:05
Vent nogle få dage. Så kommer anmeldelserne af Sonos Arc ud og så får du afklaret en masse af dine spørgsmål omkring teknikken.

Samsung TV understøtter ikke Dolby Atmos, så du vil ikke kunne trække det fra de indbyggede apps. Hvis du bruger en ekstern afspiller såsom Nvidia Shield eller Apple TV 4K så skal TV'et have HDMI ARC eller eARC (med Apple TV 4K og Xbox) for at kunne videresende Atmos-signalet, men der er nogle faldgruber at være opmærksom på.
Til top
ARTISTEN Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 468
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ARTISTEN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2020 kl. 10:29
Du går i den lokale hifiklub de sælger de mærker, husk at få rabat, når du køber stort ind, rigtig god fornøjelse med Samsung og Sonos meget fine produkter😊
Hjemmebio er fedt:Pioneer SC-LX87,buttkicker,dali blue 6006, OPPO 95,QED kabel og JBL N24 i bag.

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu