recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stationær lyd optager (SD / SSD / HDD) ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Stationær lyd optager (SD / SSD / HDD) ?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Palleba Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Februar-2009
Sted: Faroe Islands
Status: Offline
Point: 111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Palleba Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Stationær lyd optager (SD / SSD / HDD) ?
    Sendt: 03-Juni-2020 kl. 21:20
Hej!

Jeg ville høre om der findes en stationær lyd optager som kan optage på SD-kort og/eller SSD/HDD.

Altså en optager der minder om en CD-recorder, MiniDisc optager eller en kassettebåndoptager, hvor man har et stort display med Vu-meter og det hele, og hvor man kan indstille lydstyrken på optagelserne og andet på front panelet, lige som på de ovennævnte ting.

Tascam har nogle til Rack montering, men de ser ikke så pæne ud og har også en meget lille display. TEAC har også en kombimaskine (AD-RW900), men er ikke særlig god, jeg kan i hvert fald ikke li' den.(Den har Tascam nok også som rack mount.).

Jeg har forsøgt med en DVD/HDD optager, dette virker fint nok, men man kan ikke justere lydstyrken på en nem måde på dem, her skal man have et TV forbundet til. 

Jeg skal bruge den sammen med et Pioneer anlæg der er sat sammen af forskellige ting, som f.eks forstærker, tuner, cd-afspiller, o.s.v..

Håber I har nogle idéer.
Med venlig hilsen
Palleba
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2020 kl. 07:24
Må man spørge lidt nysgerrig hvad det skal bruges til? Der er mange forskellige løsninger lidt afhængigt af behov.


Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2020 kl. 08:05
Du er nok ovre i “musik lyd optagelse”. 

F.eks 

Denon Professional DN-300R MKII

LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Til top
JesperRou Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-August-2009
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperRou Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2020 kl. 21:50
https://www.thomann.de/dk/master_stereorecordere.html
Her finder du nok noget som passer :)

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu