recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Apples direktion sagsøges af Aktie ejere.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Apples direktion sagsøges af Aktie ejere.

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Kallespears Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-April-2011
Sted: Esbjerg Danmark
Status: Offline
Point: 416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kallespears Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2020 kl. 11:07
Pæn ligeglad. 
om så de fyrer Tim eller andre.

De lukker næppe.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2020 kl. 12:45
Jeg købte 1000 Apple aktier i b.la. 1985 de er nok ikke en krone værd i dagShocked
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2020 kl. 15:21
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:




Hej.

Når er par af jer går after budbringeren, betragter jeg det som, at I akcepterer historien, som den er blevet refereret.


Hvad er det dog for noget vrøvl. Den kommentar (og resten af indlægget) er taget direkte ud af bentpeterssons drejebog.

Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Men hvad syntes man om, at man har ført ejerne (aktionærerne) bag lyset?


Har man det?

Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Syntes I, at det er i orden?


Skal man ikke lige finde ud af, om der er gjort noget galt først?

Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Nu er der hverken faldet dom, eller indgået et forlig.


Men vi skal debattere, som om at den ene part er dømt skyldig?

Sagen er ikke engang accepteret af domstolene endnu, så måske vi skulle vente.

Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Og hvis TIM COOK bliver dømt. Kan han så forsætte i sin nuværende stillig?


Det er op til bestyrelsen.

Hvad synes du selv? Du må da have en mening med at oprette denne tråd?

Du kunne evt. også prøve borsen.dk i stedet.

Redigeret af lunddal - 06-Juni-2020 kl. 15:23
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2020 kl. 07:13
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

   Sagen er ikke engang accepteret af domstolene endnu, så måske vi skulle vente.

Hej.

QUOTE: '(Reuters) - U.S. District Judge Yvonne Gonzalez Rogers of Oakland ruled Tuesday that shareholders can proceed with claims that Apple CEO Tim Cook misrepresented declining demand in China for iPhones on a phone call with analysts in November 2018, just days before Apple told its largest manufacturers to slow production. As my Reuters colleague Jon Stempel reported this morning, the judge said it was “simply implausible” that Cook was unaware of the drop in demand, given the timing of the production slowdown.'


Her er et link, hvor der i Q&A begyndese står: 'In relation to China specifically, I would not put China in that category. Our business in China was strong last quarter, grew 16 percent. iPhone was very strong there, double digit growth there.'


Som jeg læser sagen, er der flere årsager til det mindre salg i Kina. Men en af årsagerne, er den sag der blev kalde BatteryGate. Hvor Apple for at komme deres kunder i møde udskiftede mange batterier for 29$. Her er et link: 


Det de måske glemte, at fortælle deres aktionærer var, at kunderne skiftede batterier i stedet for at købe nye iPhones?
Og at salget af nye iPhones derfor blev mindre.

Hilsen Carsten.
 

Til top
Schjelde Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 695
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Schjelde Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2020 kl. 10:22
1. Historien kan vel sagtens have sin berettigelse her i Forum 
2. Bliver de dømt vil vores hus stadig have masser af i telefoner tablets TV4 og Mac’s - ØKO systemet er fantastisk.


Sony AF8 65
Onkyo 676
HDFury Vertex 2
ATV4K
B&O A9
Sonos rundt i huset
Til top
dieseldk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 332
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dieseldk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2020 kl. 17:32
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

   Sagen er ikke engang accepteret af domstolene endnu, så måske vi skulle vente.

Hej.

QUOTE: '(Reuters) - U.S. District Judge Yvonne Gonzalez Rogers of Oakland ruled Tuesday that shareholders can proceed with claims that Apple CEO Tim Cook misrepresented declining demand in China for iPhones on a phone call with analysts in November 2018, just days before Apple told its largest manufacturers to slow production. As my Reuters colleague Jon Stempel reported this morning, the judge said it was “simply implausible” that Cook was unaware of the drop in demand, given the timing of the production slowdown.'


Her er et link, hvor der i Q&A begyndese står: 'In relation to China specifically, I would not put China in that category. Our business in China was strong last quarter, grew 16 percent. iPhone was very strong there, double digit growth there.'


Som jeg læser sagen, er der flere årsager til det mindre salg i Kina. Men en af årsagerne, er den sag der blev kalde BatteryGate. Hvor Apple for at komme deres kunder i møde udskiftede mange batterier for 29$. Her er et link: 


Det de måske glemte, at fortælle deres aktionærer var, at kunderne skiftede batterier i stedet for at købe nye iPhones?
Og at salget af nye iPhones derfor blev mindre.

Hilsen Carsten.
 


Er der noget bevis for de satte produktionen ned få dage senere eller er det bare et rygte?
Kan det være salg op til jul som gør hele forskellen? Kunne Apple have siddet i start november og tænkt vi skal nok nå målet inden nytår?

At de ikke længere ville opgive antal enheder men blot omsætning, må man som invester da selv være stor nok til at vurdere om det gør nogen forskel og ikke bare tage Tims ord råt for det.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2020 kl. 09:04
Oprindeligt skrevet af dieseldk dieseldk skrev:

  Er der noget bevis for de satte produktionen ned få dage senere eller er det bare et rygte?
Kan det være salg op til jul som gør hele forskellen? Kunne Apple have siddet i start november og tænkt vi skal nok nå målet inden nytår?

At de ikke længere ville opgive antal enheder men blot omsætning, må man som invester da selv være stor nok til at vurdere om det gør nogen forskel og ikke bare tage Tims ord råt for det.

Hej.

Jeg har læst et sted, at Apple bruger forskudt regnskabs år. Når jeg Googler det får jeg:

'Why does Apple's fiscal year end in September?'


Så jeg tror ikke, at det kan have noget med jule salget at gøre.

Og med Google fandt jeg:

'Apple Shipped an Estimated 36.4 Million iPhones Worldwide in Q1 2019, a 30% Year-Over-Year Decline'


Men det er for Apples andet regnskabs kvartal.

Hilsen Carsten.

 


Til top
dieseldk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 332
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dieseldk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2020 kl. 16:54
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Oprindeligt skrevet af dieseldk dieseldk skrev:

  Er der noget bevis for de satte produktionen ned få dage senere eller er det bare et rygte?
Kan det være salg op til jul som gør hele forskellen? Kunne Apple have siddet i start november og tænkt vi skal nok nå målet inden nytår?

At de ikke længere ville opgive antal enheder men blot omsætning, må man som invester da selv være stor nok til at vurdere om det gør nogen forskel og ikke bare tage Tims ord råt for det.

Hej.

Jeg har læst et sted, at Apple bruger forskudt regnskabs år. Når jeg Googler det får jeg:

'Why does Apple's fiscal year end in September?'


Så jeg tror ikke, at det kan have noget med jule salget at gøre.

Og med Google fandt jeg:

'Apple Shipped an Estimated 36.4 Million iPhones Worldwide in Q1 2019, a 30% Year-Over-Year Decline'


Men det er for Apples andet regnskabs kvartal.

Hilsen Carsten.

 



Altså perioden de sagsøger for er 2 november til januar x så det må jo dække julesalg.
Ja deres Q1 er oktober, november og december.
Så linket til macrumors har ikke så meget med sagen at gøre, da det er Q1 i kalenderen, og ikke der hvor de ikke nåede forventningen
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2020 kl. 18:49
apple "bruger" ikke forskudt regnskabsår. Et regnskabsår starter typisk hvor firmaet oprettes, og har absolut intet som helst at gøre med om man følger et kalenderår. jeg vil nok sige at 9/10 virksomheder i verden følger ikke et kalenderår. (hvis det overhovedet kan gøre det) Det kræver faktisk ret meget at ændre regnskabsperiode i hvert fald i DK 

Apple lever fuldkommen som alle andre større virksomheder efter devicen: næste månedsluk/kvartalsluk er det vigtigste kvartal/måned i firmaets historie. Det samme gælder for google, microsoft, ibm, og alle andre virksomheder hvor man har en salgsafdeling, og især hvor der er aktieholdere (uanset om det er på børsen eller ej)

Hos Apple er det så ikke månedsbaseret, men fuldkommen kvartalsbaseret. Al produktion af enheder til et givent kvartal er lavet ud fra forecasts som er leveret i begyndelsen af kvartalet inden (eller før). Der kan derfor sagtens være ganske store udsving i forecast.  (og forecasts er notorisk svære at lave da det reelt kræver man skal kende sin forretning frem i tiden)

Og jeg må nok skuffe Carsten (csell) endnu mere. Det er sådan ALLE de store virksomheder fungerer. De går ikke bare ud og producerer en helvedes masse og så håber på at tingene bliver solgt. Lagerføring og produktionsomkostninger er et af de vigtigste områder når virksomheder sidder og kigger på optimering af cashflow. (nok desværre ikke et ord csell har hørt om før) og i disse tider er begrebet cashflow et af de vigtigste begreber overhovedet i forretningsverdenen. Det er det der afgør om man kan betale løn til de ansatte og regninger, eller om man må indgive konkursbegæring.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2020 kl. 15:57
Hej.

For ca 10 år siden mødte jeg en forhenværende Dansk Direktør på et kursus. Han forklarede mig, at mange danske selskaber brugte et forskudt regnskabsår, og at de så sparede i skat.
Men sådan behøves det ikke at være mere, Og det behøves heller ikke at være lige sådan i USA.

Ja, jeg troede at hvis et firma kom bageter i omsætning i et kvartal, så håbede de at gøre det bedre i det efterfølgende kvartal. Tak for at fortælle mig, at sådan er det ikke i Apple. At de er meget mere kvartal fixerede.

Men ellers var Apple stock oppe i 218,86 den 31 oktorber 2018, dagen før at Apple holdt deres Invester telefon møde.
Og i løbet af 2 måneder faldt de til 142.19 den 3 januar 2019. 


Spørgsmålet må være, hvad der skete hvornår?
Og om Aktionærende blev informeret rigtigt og tidligt nok?
Og om der er nogen af de involverede parter, der bliver dømt til at betale erstatning, til de Aktionærer der har lidt et tab?

Vil det være rimeligt at Apple, og dermed deres nuværende Aktionærer, skal betale til de aktionærer der solgte, og dermed led et tab?
Vil  TIMOTHY D. COOK og LUCA MAESTRI formuer være store nok til, at dække de tidligere Aktionærers tab, hvis de bliver dømt?

Jeg læser på forsiden, af det sidste af mine oprindelige 2 links, at det er en 'CLASS ACTION' og 'DEMAND FOR JURY TRIAL'. Kan det blive en jury, der sammen med en dommer skal afgøre søgsmålet?

Hilsen Carsten.

Til top
dieseldk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 332
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dieseldk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2020 kl. 21:43
Du forholder dig ikke rigtigt selv til det, hvad mener du selv skal ske og hvorfor?
Har du prøvet at kigge på hvad der ellers skete med aktier i samme periode?

Skal vi alle sammen til at sagsøge forskellige virksomheder fordi kurserne faldt her i marts, selvom det meste er vundet tilbage igen ligesom Apples aktier gjorde i 2019?
Hvis de investorer havde haft is i maven havde de 6 måneder senere haft et pænt overskud, og havde de holdt ved endnu har kursen aldrig været højere end den er i dag.

Jeg ser det bare som nogle investorer Som fik kolde fødder og trak sig ud på det helt forkerte tidspunkt g nu prøver at pege fingere. 
Hvad skulle Apple vinde på at lyve?
Det er bedre for kursen at komme ud med et bud som er lidt lavt end at komme med et resultat under mål bagefter, det er vist kun hvis de var på vej ud af døren at man ville tænke så kortsigtet 
Til top
Emilos88 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 923
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Emilos88 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2020 kl. 11:22
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:


Hej.

For ca 10 år siden mødte jeg en forhenværende Dansk Direktør på et kursus. Han forklarede mig, at mange danske selskaber brugte et forskudt regnskabsår, og at de så sparede i skat.
Men sådan behøves det ikke at være mere, Og det behøves heller ikke at være lige sådan i USA.




Sådan har det da aldrig været, hvor skulle det være billigere i skat at lave 1 mio i overskud den 30/4 fremfor den 31/12??????

Det kunne da være rart hvis folk diskuteret noget de bare havde en lille mulig forstand på.



Get HIFI or die trying c",
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu