recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Indvendig rensning af DLP projekter
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Indvendig rensning af DLP projekter

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ms.nielsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 136
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ms.nielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Indvendig rensning af DLP projekter
    Sendt: 08-Juni-2020 kl. 19:55
Min Optoma UHD60 projektor har desværre fået noget skidt ind ved linsen eller ved pæren. Det ligner et stoffiber eller måske et ben fra et stankelben eller lignende. Det vibrerer en smule når projektoren er tændt, sikkert pågrund af blæseren. 

Nogen der vil komme med bud på om det er dyrt at få det renset og hvem der kan lave sådan en rens, eller om det er noge man selv kan lave uden at gøre ondt værre.

Stue: Front: 2XB&W CM7, center: B&W CMC, sub: B&W ASW10CM, surround back: 2X Dali Lektor1. Receiver: Sony STR-DN1080, Projektor: Optoma UHD60, TV: LG oled 55" C9. Køkken: 2X Dali lektor1
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2020 kl. 15:51
Uanset hvad må du for alt i verden ikke forsøge bare ved at blæse trykluft ind i projektoren, for så vil du næsten garanteret gøre det værre.
Burde ikke være dyrt at få gjort, måske to-tre gange en værksteds timeløn, men jeg kan desværre ikke anbefale nogen.

(NB: du burde nok have oprettet indlægget i "Projektor" underforummet)


Redigeret af jacobe - 11-Juni-2020 kl. 15:53
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
ms.nielsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 136
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ms.nielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2020 kl. 16:31
Tak for svar Jacobe. Ja, det har du da ret i dag. Troede faktisk jeg havde oprettet emnet under projekter.
Prøver lige at oprette det korrekt - måske det giver lidt mere respons.
Stue: Front: 2XB&W CM7, center: B&W CMC, sub: B&W ASW10CM, surround back: 2X Dali Lektor1. Receiver: Sony STR-DN1080, Projektor: Optoma UHD60, TV: LG oled 55" C9. Køkken: 2X Dali lektor1
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu