recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forhandler render fra sit ansvar (Løst)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Forhandler render fra sit ansvar (Løst)

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Forhandler render fra sit ansvar (Løst)
    Sendt: 09-Juni-2020 kl. 17:32
Jeg har bestilt nogle småting hos en kendt dansk forhander. Jeg udelader navnet, da en uhøflig medarbejder ikke skal hænge et helt firma ud. (nej, det er ikke Cinemagic)

Jeg bestilte varen og bad om levering til afhentning på posthus. PGA en blanding af sygdom og forglemmelse fik jeg ikke afhentet pakken til tiden. Jeg undersøger så sagen og kan se på postnords hjemmeside at ordren er afsluttet og pakken er registreret som afhentet dagen efter jeg senest skulle have hentet den.

Jeg er i kontakt med firmaet vedr. dette og siger at jeg selvfølgelig betaler endnu en gang porto og så kan de sende pakken igen. Den høflige medarbejder har styr på tingene og synes det lyder lidt mærkeligt. Hun fortæller at de ikke kan se at der er en pakke på vej retur, så vi aftaler at jeg skal gå på posthuset og undersøge om pakken måske stadig ligger der. Det gør den ikke. Hun anbefaler at jeg bare bestiller varen på ny, da jeg automatisk vil få penge retur, når de får min første pakke retur. Det vælger jeg at vente med, da jeg gerne vil vide hvad der er sket med den første pakke før jeg bestiller igen.

Da der ikke er sket noget efter 14 dage, så kontakter jeg igen firmaet. Igen får jeg en flink medarbejder i røret, som fortæller at de endnu ikke har fået pakken retur, men at pengene automatisk vil gå på min konto når de har pakken. Jeg venter...

I dag, efter endnu 14 dage kontakter jeg igen firmaet. Jeg får en ikke særlig imødekommende personi røret. det går hurtigt i mundhuggeri. Jeg siger at jeg ikke har modtaget pakken og gerne vil have penge retur. Han svar er: bevis du ikke har fået pakken, hvilket jo er lidt svært. Dernæst insisterer han på at jeg selv skal kontakte PostNord og finde ud af hvor pakken er. Jeg forklarer at det er hans firma der har haft kontakten med PostNord, så det er selvfølgelig ikke mig der skal bøvle med PostNord. Han svar er at jeg selv har valgt på deres hjemmeside at det var PostNord der skulle levere pakken. Jeg holder på mit, men må flere gange i samtalen tage røret væk fra hovedet og bede ham om at lade være med at råbe og bare slappe lidt af så vi kan have en almindelig samtale. Det ender med han surt siger at han nok skal ringe til PostNord, hvorefter han smækker røret på. Det tvivler jeg på han gør...

Det undrer mig da der på PostNords hjemmeside tydeligt står at det er AFSENDER der skal kontakte dem hvis der er problemer med levering. Jeg har aldrig været ude for sådan en behandling før og det undrer mig

Selvfølgelig skal jeg ikke kontakte PostNord. De vil jo kun tale med afsender.

Hvordan skal jeg lige bevise jeg ikke har modtaget en pakke? Som jeg oplyste til ham; "jeg ved ikke hvad der sket med pakken og kan ikke udtale mig om at den er hentet. Men jeg ved at JEG ikke har hentet pakken og hvis der er en underskrift, så kan jeg garantere at det ikke er min



Redigeret af slumbert - 09-Juni-2020 kl. 19:19
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2020 kl. 18:23
jeg ville sende dem en Mail, så du har dokumentation. 

Og hvis de. Ikke finder ud af noget, så må du jo lave en indsigelse i den bank.


Redigeret af PerW - 09-Juni-2020 kl. 18:24
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2020 kl. 18:39
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

jeg ville sende dem en Mail, så du har dokumentation. 

Og hvis de. Ikke finder ud af noget, så må du jo lave en indsigelse i den bank.

Jeg sendte en mail, hvor jeg beskrev forløbet lige før jeg skrev her på siden. Generelt var de jo meget høflige når jeg talte med dem. Jeg valgte dog at beskrive min sidste telefonsamtale således: "Det var desværre lidt en anden oplevelse, som jeg helst vil have været foruden."

Allerede men sjeg skrev første indlæg i denne tråd, fik jeg svar og penge retur på min konto, så det handlede nok bare om en fortravlet telefonpasser, der ikke kunne sine ting eller bare havde haft en lang dag. Ringede ½ time før lukketid:-)
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2020 kl. 18:43
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

jeg ville sende dem en Mail, så du har dokumentation. 

Og hvis de. Ikke finder ud af noget, så må du jo lave en indsigelse i den bank.

Jeg sendte en mail, hvor jeg beskrev forløbet lige før jeg skrev her på siden. Generelt var de jo meget høflige når jeg talte med dem. Jeg valgte dog at beskrive min sidste telefonsamtale således: "Det var desværre lidt en anden oplevelse, som jeg helst vil have været foruden."

Allerede men sjeg skrev første indlæg i denne tråd, fik jeg svar og penge retur på min konto, så det handlede nok bare om en fortravlet telefonpasser, der ikke kunne sine ting eller bare havde haft en lang dag. Ringede ½ time før lukketid:-)

Så bør du nok i første indlæg, rette overskriften til: "Forhandler render fra sit ansvar [LØST]
Til top
sbndk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 588
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sbndk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2020 kl. 18:47
Men du har fået svar - og penge tilbage - og ønsker nu, at finde ud af hvor pakken var/ikke var eller misforstår jeg? 
Samsung 65F8005 - Panasonic DMP-BDT310 - Apple TV 4K - Denon AVR-X4000 - Denon PMA 1500AE - Dali Lektor 8 - Dali Lektor 2 - Dali Lektor LCR - Argon Sub
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2020 kl. 19:24
Oprindeligt skrevet af sbndk sbndk skrev:

Men du har fået svar - og penge tilbage - og ønsker nu, at finde ud af hvor pakken var/ikke var eller misforstår jeg? 

Ja du har misforstået:-)

Jeg fik svar far forhandleren mens jeg skrev og postede første indlæg i denne tråd. Da jeg skrev var status at forhandleren ikke ville give penge tilbage, før pakken var kommet retur.

Pengene er godt nok ikke gået ind endnu, men da jeg forventer at de kommer er det ligegyldigt for mig hvor pakken befinder sig.
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
sbndk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 588
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sbndk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2020 kl. 19:31
Så er jeg med :) 

Ja, så havde det - som en anden også skriver - blot været at lave en indsigelse i banken, og så er det en sag mellem butikken og banken. 

Jeg var bange for, at du ville brug en masse tid og krudt på at undersøge hvor pakken mon havde været omkring, og lige den del tror jeg næppe man ville komme til bunds i. Selvom det jo på sin vis er interessant hvorfor og hvem der har kvitteret for udlevering. 
Samsung 65F8005 - Panasonic DMP-BDT310 - Apple TV 4K - Denon AVR-X4000 - Denon PMA 1500AE - Dali Lektor 8 - Dali Lektor 2 - Dali Lektor LCR - Argon Sub
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2020 kl. 22:37
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Allerede men sjeg skrev første indlæg i denne tråd, fik jeg svar og penge retur på min konto



Ovenstående er da ellers ikke til at misforstå.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
j8544 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Januar-2016
Status: Offline
Point: 172
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér j8544 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2020 kl. 00:12
Stort ståhej for ingenting.
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2020 kl. 08:43
Oprindeligt skrevet af j8544 j8544 skrev:

Stort ståhej for ingenting.

Ja, var lidt oppe at køre efter en person havde råbt mig ind i hovedet og kommet med underlige forslag ti hvad jeg skulle gøre. 

Generelt er det vel meget fint at gøre opmærksom på at det ALTID er afsender der skal henvende sig til PostNord, så andre ikke ender i en situation hvor butikken tørrer det af på dem.


Redigeret af slumbert - 10-Juni-2020 kl. 11:07
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu