recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ugly ugle
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ugly ugle

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ugly ugle
    Sendt: 10-Juni-2020 kl. 06:18
Jeg købte sådan en skræmmeugle, i håb om at den kunne holde fuglene ude af haven, så jeg kunne have jordbærne i fred Smile Men div. fugle ignorerer den totalt 😂😂 så vil lige høre om der er nogen herinde som har haft succes med en sådan ugle?

Frank


Redigeret af Frank13 - 10-Juni-2020 kl. 06:18
Til top
TiXe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 270
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TiXe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2020 kl. 09:40
Fuglene vil teste den konstant og til sidst vil de finde ud af at den er fake. De virker ok hvis man flytter den jævnligt rundt omkring. Det plejer også tit at stå i "instrukserne" 

Der er dog nogle fugle som den ikke virker på. Fx tiltrækkes krager af dem :) 
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2020 kl. 09:50
Oprindeligt skrevet af TiXe TiXe skrev:

Fuglene vil teste den konstant og til sidst vil de finde ud af at den er fake. De virker ok hvis man flytter den jævnligt rundt omkring. Det plejer også tit at stå i "instrukserne" 

Der er dog nogle fugle som den ikke virker på. Fx tiltrækkes krager af dem :) 

Satte den op i søndags og den har ikke haft nogen effekt, så den eneste flytning den kommer til at opleve, er når jeg hiver den ned i eftermiddag 🙂

Frank
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2020 kl. 10:37
Har selv prøvet alverdens skræmmemidler for at slippe for overskidning af min bil. Fuglene vænner sig desværre til ALT. Det eneste de har respekt for er skydevåben, så jeg affyrer af og til en hundeprop pistol, det virker LOL
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6276
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2020 kl. 16:32
Hej
Jeg læste på et tidspunkt , at nogen havde lagt et gammelt luftgevær op på deres skur , det holdt alle fugle væk....Ved ikke om det er en "and" , men det skulle ikke undre mig at det passede. 
MVH
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2020 kl. 20:44
Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

Hej
Jeg læste på et tidspunkt , at nogen havde lagt et gammelt luftgevær op på deres skur , det holdt alle fugle væk....Ved ikke om det er en "and" , men det skulle ikke undre mig at det passede. 
MVH

Skal der våben i haven, så skal det da være sådan her, så er både fugle og ubudne gæster væk med det vums 😂😂

Frank



Redigeret af Frank13 - 10-Juni-2020 kl. 20:45
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2020 kl. 23:34
Fugle er ret intelligente, så det er meget muligt at luftgeværet virker.

Men det kræver jo at de har haft stiftet bekendtskab med et gevær før.

Jeg ville bare vælge at lægge net over jordbærene.



Redigeret af Cyberguyen - 10-Juni-2020 kl. 23:35
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2020 kl. 07:52
satte en op ved ungerens gyngestativ... resultat.. fuglene sidder ved siden af og skider stadig på gyngerne....
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2020 kl. 09:52
Kragefuglene er intelligente. Bare jeg viser mig med hundeprop pistolen, stikker de af med det samme. De glemmer ikke det skarpe knald, måske fordi jægerne med mellemrum tynder ud i bestanden.
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2020 kl. 09:58
Frem med luftgeværet og pløk en fugl. Lad den så ligge hvor den døde til skræk og advarsel.

Lyder åndsvagt, men det er meget effektivt overfor krager/skader.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu