recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stereo setup til 10.000? rookie
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Stereo setup til 10.000? rookie

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
jmar22 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 21-Februar-2017
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jmar22 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2020 kl. 09:51
Hælder super meget til En bluesound powernode 2i

Har kigget på disse højtalere
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2020 kl. 10:34
Oprindeligt skrevet af jmar22 jmar22 skrev:

Tak for svar alle sammen. Jeg tænker stadig lidt over det.

Jeg hælder nok mest mod mindre højtalere, da jeg ikke har lyst til at have 2 store gulvhøjtalere stående i min stue. men Måske jeg finder noget lækkert.

Er podspeakers noget værd? her tænker jeg på Bigpod modellen.

Podspeakers lyder ikke specielt godt.

De ser specielle ud så man betaler både for (uddateret) design og lyd.

Du kan få vanvittig god lyd for 10.000.

Hvis du ikke vil have gulvhøjttalere, så får du ikk ehelt så meget go lyd for pengene, af den simple grund at brugtprisen på gulvhøjttalere er lav, da de store kasse ikke spiller sammen med moderne indretning.

Overvej fra starten om du på sigt vil have multirumsstreaming og køb ind derefter.

Jeg vil anbefale at der kigges lidt efter aktive højttalere. Der er efterhånden mange at vælge imellem og det er nok fremtiden for god lyd i den prisklasse du er i
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2020 kl. 10:56
Oprindeligt skrevet af jmar22 jmar22 skrev:

Hælder super meget til En bluesound powernode 2i

Har kigget på disse højtalere

Kan godt forstå at du leder efter noget mere simpelt, men hvis fu går med denne løsning, skal du være opmærksom på følsomheden af de højtalere du vælger. De må ikke være for krævende og tunge at drive - så slipper lyden aldrig “fri” af højtalerne; ellers lyder det bare presset og anstrengt. 
Mix og match af komponenter er lidt af en chancetagning. Hvis du ved at du vil have en powenode, ville jeg nok købe nyt, så du minimerer risikoen for fejlkøb. 

Fordelen ved aktive højtalere - specielt på brugtmarkedet - er at du har nemmere ved at høre hvad du får. 
Til top
jmar22 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 21-Februar-2017
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jmar22 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2020 kl. 11:00
Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2020 kl. 20:13
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2020 kl. 20:37
Oprindeligt skrevet af jmar22 jmar22 skrev:

Jeg hælder nok mest mod mindre højtalere, da jeg ikke har lyst til at have 2 store gulvhøjtalere stående i min stue. men Måske jeg finder noget lækkert.


Det var så derfor jeg linkede til et sæt små gulvhøjttalere (DLS R55)
De er 17 cm brede......

Med hensyn til plads, kan jeg fortælle at dengang vi boede i 42m2 pensionistbolig (inklusiv skur) havde jeg plads til mine Dali 4b, som er en højttaler der fysisk er større end DLS R55


Oprindeligt skrevet af jmar22 jmar22 skrev:

Er podspeakers noget værd? her tænker jeg på Bigpod modellen.


Ja, for dem der vægter design.

For øvrigt er BigPods næsten 30 cm brede og 53 cm høje (med fødder) og kræver mere plads på gulvet end DLS R55...


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu