recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til valg af Sonos udstyr
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til valg af Sonos udstyr

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
bbbworld Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 10-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bbbworld Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til valg af Sonos udstyr
    Sendt: 10-Juni-2020 kl. 23:35
Hej alle!

Jeg skal lige have lidt input til valg af Sonos udstyr.
Jeg har i forvejen surround receiver med et 5.1. passivt højtaler setup.

Kan jeg bruge en Sonos Port til receiveren og benytte højtalerne uden at koble højtalerne direkte til Sonos Port?

Jeg har en Naim Muso QB, som jeg gerne vil have udskiftet. Vil 2 x Sonos One skabe et bedre lydbillede som stereo par, end monolyden fra Naim Muso QB?

På forhånd tak for hjælpen.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2020 kl. 01:35
Du kan slet ikke tilkoble passive højttalere direkte til Port. Den er udelukkende lavet til at slå til et eksisterende system som dit. Man skal have en Sonos AMP  for at kunne slå passive højttalere direkte til.

Angående dit andet spørgsmål, så kender jeg ikke den Naim højttaler. Men jeg er ret sikker på, at Naim'en lyder bedre på egen hånd. Tror du skal op i en Sonos 5, for at få noget lignende. Sonos One er en meget svagere højttaler.
Men hvis Naim ikke kan parres til at køre stereo, så er det da et lille plus til Sonos One, for de kan godt parres til stereo.
Skulle du stadig ville have One, så tag lige et kig hos Ikea også. De har deres lille Symphonisk også. Det er også en Sonos højttaler.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu