recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Surround højtaler placering
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Surround højtaler placering

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2020 kl. 23:22
Jeg ville til enhver tid gå efter 5.2.2 fremfor 7.2. Jeg stod selv med samme valg for nylig og valgte Atmos.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2020 kl. 08:11
Enig med Nagash, 5.2.2 fremfor 7.2. 
Og hvis du kan få plads, så 5.4.2 

4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2020 kl. 09:26
Oprindeligt skrevet af Grymok Grymok skrev:

Iht. måden mit rum er på pt. så overvejer jeg næsten om det kan betale sig at gå efter et 7.2 setup, eller om det vil være bedre med 5.2.2 for lidt atmos?
Synes jeg kan læse mig til at de fleste anbefaler at få minimum 2 atmos før 7.2 f.eks.
Hvad tænker i her?
Hvis du har god afstand til dine surrounds mener jeg også 5.2.2 give mere værdi (tilføjer en ekstra dimension). Men hvis du sidder tæt på dine side-surrounds ville jeg gå efter 7.2.
Til top
Grymok Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-Maj-2013
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 326
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Grymok Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2020 kl. 11:01
Fedt, også det jeg tænkte mest på at tilføje, dog synes jeg det er svært at finde nogle gode højtalere til atmos :(

Jeg sidder Ca midt i rummet, så har en 2 meter til bagvæggen hvor surround kommer til at gænge og så lige ved siden af min, er det nok 1.5 meter fra midter sæddet til væggen hvor evt 2 højtalere kunne sættes for 7.2.2.
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2020 kl. 14:32
Hvad med Procella P5V? De er flade og passer perfekt til dine P6'ere (og lyder godt!)

Ud fra din beskrivelse ville jeg også gå efter 5.1.2. 

I et 5.1.x setup vil jeg personligt sørge for, at placere side-højttalerne længere bag lyttepositionen end det er tilfældet i et 7.1.x setup. Hav gerne det med i baghovedet hvis du dropper surround backs.

Det han siger bekræfter det jeg har erfaret.
Til top
Grymok Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-Maj-2013
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 326
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Grymok Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2020 kl. 22:30
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Hvad med Procella P5V? De er flade og passer perfekt til dine P6'ere (og lyder godt!)

Ud fra din beskrivelse ville jeg også gå efter 5.1.2. 

I et 5.1.x setup vil jeg personligt sørge for, at placere side-højttalerne længere bag lyttepositionen end det er tilfældet i et 7.1.x setup. Hav gerne det med i baghovedet hvis du dropper surround backs.

Det han siger bekræfter det jeg har erfaret.

De ser meget fede ud.
Gad vide hvad fordelen ved dem er vs P1.

Tænker mine surrounds kommer ca til at match de 110 grader, kan også ses på tegningen på første side, så tænker det går an :)
Ellers må jeg nøjes ;)
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2020 kl. 07:13
P6 spiller højere end P5
P5 spiller højere end P1.

P1 har dog den fordel, at den spreder lyden mere (110 grader vs. 80 grader) og identisk i alle retninger. Det vil man generelt gerne til loft. Begge vil være et fint valg til din stue.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu