recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Windows 10: Deaktiver lyd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Windows 10: Deaktiver lyd

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
bas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Januar-2010
Status: Offline
Point: 294
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Windows 10: Deaktiver lyd
    Sendt: 24-Juni-2020 kl. 06:25
Hej

Er der nogen der ved, hvor i Windows 10 man deaktiverer lyden for, når et program starter?`
Jeg har været i Hardware og lyd > Skift systemlyde og slå nogle lyde fra, men det ændrer intet.
Der kommer en lyd hver gang jeg f.eks. åbner programmet Patch my PC, og jeg synes det er 
lidt irrriterende.

På forhånd tak.

Venlig hilsen
Martin Ploug
 
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1935
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2020 kl. 06:49
Har du set i programmet, om der er noget, som kan slåes fra? Kender ikke programmet, men der burde vel være noget lignende "Slå lyd fra ved opstart af program, eller noget i den retning? Når det ikke er en del af Windows, så må det være i Patch My PC, du skal pille....

Skift systemlyde ER jo kun for selve Windows-systemet - ikke for alle mulige andre programmer. Her vil jeg mene, man skal finde nogle indstillinger inde i de programmer, man køber/downloader.

Du kan også bare slå højttalerne fra i proceslinien, og så kun tænde dem, når du skal bruge dem. Sådan gør jeg. Simpelt og nemt!!


Redigeret af mnielsen - 24-Juni-2020 kl. 06:55
Til top
bas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Januar-2010
Status: Offline
Point: 294
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2020 kl. 19:57
Hej
Tak for dine kommentarer. 
Jeg har i dag skrevet med en supporter fra Patch my PC. 
Han skrev, at man ikke kan slå lyden fra i den nuværende version, 
men det skulle blive muligt i en senere version. 
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2020 kl. 20:07
Det er udelukkende noget det specifikke program gør. Det har ikke noget som helst med nogen andre applikationer at gøre.
Bare skru ned for lyden, nu har du forhåbentlig sjældent den applikation åben, så jeg har svært ved at se det skulle være en udfordring.
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2020 kl. 20:07
hvis lyd er aktiv er det lidt op til programmerne selv. I nyere Windows 10 (1809 mener jeg) kan man vælge lyd indstilling pr program. Fx et program skal bruge headset og et andet en anden lyd udgang plus man kan styr lyd niveau. Er dog i tvivl om den husker det ved genstart. Version finder du ved at skrive winver i start menuen. Lydindstillingeg finder du ved at højreklikke på Windows lyd ikonet i højre hjørne ved uret Og vælg noget med egenskaber/indstillinger. Og så ca halvt nede i det vindue.
Til top
bas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Januar-2010
Status: Offline
Point: 294
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2020 kl. 18:45
Jeg har fundet ud af det. :-)

Højreklik på højttaler-ikonet nede ved uret og vælg punktet Lyde.
Klik på punktet Windows Kontrol af brugerkonti under fanebladet Lyde.
Vælg 'Ingen' under punktet Lyde.
Klik på Anvend og derefter på OK.  
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu