recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Optager til T2 antennesignal
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Optager til T2 antennesignal

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Elgon Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Elgon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2020 kl. 00:05
Hvis Dreamboxen forsøger at lagre filer på sin 512 MB store indbyggede hukommelse i stedet for den harddisk der er tilsluttet, må det gå galt. Hvis den forsøger dette burde der komme en advarsel om at lageret er fyldt. Det sker ikke. Men hvad sker der så, når man stiller timeren eller forsøger at lave en optagelse med Rec-tasten? Et optagetegn? (en gennemskåret cirkel med en rød streg over) vises i ½ sekund. Dette tegn vises også umotiveret ved andre indtastninger. Måske blot for at vise: "Din indtastning fører ikke til noget"?

Er der nogen, der har en beskrivelse af en vellykket opsætning af en sti til download på en extern harddisk? Det er muligvis der, maskinen misforstår mig.
venlig hilsen Elgon

Til top
Elgon Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Elgon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2020 kl. 17:43
Der er sket fremskridt. 
Hvis der stadig er nogen der gider høre om Dreambox genvordighederne?
Jeg købte endnu en DM 525, denne gang fra Tyskland. Heller ikke denne gang var der oplysning om nogen form for begrænsning i brugen af den. Men det var der. Begge DM 525 er såkaldte Zap maskiner, altså "plomberede" maskiner.
For at få dem til at virke skal PVR optagefunktionen åbnes. Det gøres med det script , der tidligere er omtalt, som allerede var nævnt i anmeldelsen fra https://digitalt.tv/dreambox-dm525-kabel-antenne-tv-boks-test/

Man kan anvende Telnet med Putty , og her gik jeg i stå. Hvad var koden til maskinen og hvor skulle scriptet sættes ind?

Derfor måtte jeg bide i det sure æble og henvendte mig til den lokale TV-forhandler i Dragør. Han så noget skævt til endnu en amatørmaskine, men var villig til at se på den. Hans mening var ændret til beundring, da han præsenterede den køreklare maskine. Han havde knækket nødden.

Det kostede naturligvis, men nu er begge DM 525 i funktion og de har en masse features. Hvis det er netforbundne, er der endnu flere. De skulle bruges til downloade tv-udsendelser som .ts filer, der kan klippes til og samles systematisk i serier. 

Det eneste hage ved systemet er, at harddisken som Dreambox optager på er formateret i Linux Ex4. Der skal et 3.parts program ind imellem for at overføre filer til Windows. De kører godt på en maskine og slet ikke på andre.

Konklusion: Dreambox 525 er en fantastisk maskine, men den sælges med funktionsbegrænsninger, der ikke er oplyst om. Det er en ufin måde at markedsføre et produkt på. Måske er det derfor, den ikke er mere udbredt end den er. 

Tak for de mange forslag til at løse problemerne, selv om de ikke ramte plet.

Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2020 kl. 19:54

Hej.

Tak for din tilbagemelding. Godt at det lykkedes til sidst.

Hilsen Carsten.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu