recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Philips "The one" har eget liv?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Philips "The one" har eget liv?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Draco Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 274
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Draco Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Philips "The one" har eget liv?
    Sendt: 01-Juli-2020 kl. 20:52
Var itvivl om det var den korrekte kategori, men ellers må jeg få det flyttet/oprette et bedre sted

Jeg købte et Philips "the one" 55" her først i maj, som erstatning for vores tidligere 11år gamle 32"

Generelt er vi glade for det, men det har også sit eget liv.

-Vi mister vores favorit liste (TV) mindst 1 gang om måneden, så det kun er alle programmer der er i oversigten. Vi ser kun 3 kanaler via Antenne (DR1, DR2 og Ramasjang, som ligger på favorit plads 1-2- og 3)
Men oplever at den favorit liste er slettet pludselig, så vi skal oprette den igen.

- Når TVet er slukket og vi vil tænde på kanal 3 (Ramasjang) og trykker på 3, så tænder altid på kanal 2 (DR2), trykker vi 3 efterfølgende viser den fint Ramasjang, så fjernbetjeningen sender korrekt kanal 3.

- Oplevede i dag, at der pludselig er sat auto sluk på efter 240min, aldrig brugt featuren.. tog min 15min at finde hvor den var..

TVet blev opdateret den 15. Maj ifl. dens egene log/historik, så det er ikke fordi tvét er blevet opdateret siden den mister favorit listen eller noget.

Andre der har Philips "the One" og oplever samme ting?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2020 kl. 22:31
Oprindeligt skrevet af Draco Draco skrev:


- Når TVet er slukket og vi vil tænde på kanal 3 (Ramasjang) og trykker på 3, så tænder altid på kanal 2 (DR2), trykker vi 3 efterfølgende viser den fint Ramasjang, så fjernbetjeningen sender korrekt kanal 3.


3 er ikke "favorit 3", men "tv kanal 3" når den tænder.

Når du sætter den til at søge efter kanaler, kommer TV2 ind som nummer 2 og DR2 som nummer 3.
At tv så efterfølgende finder ud af at den har en favoritliste og skal bruge den, er noget helt andet.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Draco Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 274
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Draco Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2020 kl. 06:17
KlausDM => Tak for svar.. underligt at det gamle TV godt kunne bruge favoriter når man tændte.. men der var selvfølgelig kun mulighed for 1 favorit liste..

At den også sletter favorit listen, engang imellem er også irriterende.. men heldigvis er der kun de 3 kanaler.

Måske noget der kommer i en SW update senere..


Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2020 kl. 08:07
I min tv modtager (Triax boks) kan man indlæse alle kanaler, for derefter at slette dem man ikke har brug for og rearrangere de kanaler der er tilbage.
Så laver man ikke en favoritliste, men har fjernet alt det man ikke har brug for.
Måske du kan gøre noget af det samme, på dit lidt “buggy” tv.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2020 kl. 09:03
Oprindeligt skrevet af Draco Draco skrev:



At den også sletter favorit listen, engang imellem er også irriterende.. men heldigvis er der kun de 3 kanaler.





Så flyt dem bare til plads 1, 2 og 3 i den "almindelige kanalliste".

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Draco Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 274
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Draco Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2020 kl. 09:24
Tak for svar.. kan ikke finde en mulighed for at ændre kanalplaceringen eller slette kanaler i den hele kanallist.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2020 kl. 11:02
Oprindeligt skrevet af Draco Draco skrev:

Tak for svar.. kan ikke finde en mulighed for at ændre kanalplaceringen eller slette kanaler i den hele kanallist.


Punkt 5.3 i manualen.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Draco Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 274
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Draco Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2020 kl. 12:43
FLTK => Det er sortering mellem radio, TV analog og digital kanaler, giver ikke mulighed for at slette eller ændre placering..

Hvis jeg f.eks, søger på DR så ligger det stadig ikke på andre pladser end 1-2 og 4
Til top
Draco Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 274
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Draco Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2020 kl. 16:47
TVét har lige haft en software update (om det var android Tv eller Phillips ved jeg ikke), men nu virker det at når jeg trykker 3, så tænder fjernsynes på favorit 3 (ramasjang).
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu