recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 1 iCloud konto - 2 Iphones
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

1 iCloud konto - 2 Iphones

 Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
piddy Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 236
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér piddy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2020 kl. 22:48
Hej igen

Kan du uddybe det med "imessages er ikke et problem, det kan konfigures på enhederne."?

Jeg har gået med modellen, ét appleid på de to macs til iCloud, appstore. Bruger seperat google mail til kontakter, kalender email.  

Når jeg åbner facetime og iMessage på begge macs er de også på iCloud kontoen. Er det korrekt?
Jeg har prøvet at logge ud på facetime og iMessage på de to MacBooks og logge ind med to forskellige appleid. Dog kan man så ikke slå "Slå beskeder i iCloud til" længere.

Er det så på de to iPhones at jeg vælger at det skal være det ene tlf. nummer på den ene Iphone og det andet tlf. nummer på den anden Iphone?

Jeg mangler nu kun at sætte de to Iphones op, så håber at gøre det rigtigt i første forsøg, så håber du kan komme med opfølgning på dit svar.
Til top
piddy Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 236
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér piddy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2020 kl. 22:48
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af jacobask jacobask skrev:

Alternativt er at bruge det samme AppleID på begge telefoner, så virker købte apps begge steder og alle billeder kommer ind begge steder. Udfordringen vil så være f.eks imesseges som også vil gå ind begge steder.
imessages er ikke et problem, det kan konfigures på enhederne.

Familie deling er fint til fælles apps og data, men til billeder er det ikke godt.

Hej igen

Kan du uddybe det med "imessages er ikke et problem, det kan konfigures på enhederne."?

Jeg har gået med modellen, ét appleid på de to macs til iCloud, appstore. Bruger seperat google mail til kontakter, kalender email.  

Når jeg åbner facetime og iMessage på begge macs er de også på iCloud kontoen. Er det korrekt?
Jeg har prøvet at logge ud på facetime og iMessage på de to MacBooks og logge ind med to forskellige appleid. Dog kan man så ikke slå "Slå beskeder i iCloud til" længere.

Er det så på de to iPhones at jeg vælger at det skal være det ene tlf. nummer på den ene Iphone og det andet tlf. nummer på den anden Iphone?

Jeg mangler nu kun at sætte de to Iphones op, så håber at gøre det rigtigt i første forsøg, så håber du kan komme med opfølgning på dit svar.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2020 kl. 23:14
du kan sætte det under
Indstilling -> beskeder

Og

Indstilling -> FaceTime

Her kan du vælge de telefon numre som telefonen skal bruge til beskeder og FaceTime.
Til top
piddy Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 236
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér piddy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2020 kl. 23:59
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

du kan sætte det under
Indstilling -> beskeder

Og

Indstilling -> FaceTime

Her kan du vælge de telefon numre som telefonen skal bruge til beskeder og FaceTime.

Tusind tak for det hurtige svar. På de to macbooks i facetime og imessage skal jeg være logget ind på den fælles iCloud konto? Så kan jeg vælge nummer her også når først iPhone'n er tilknyttet?
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2020 kl. 09:01
bruger det kun på telefoner, men vil gætte på at proceduren er identisk på dine mac’s
Til top
piddy Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 236
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér piddy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2022 kl. 08:55
Hej

Løsningen med ét appleid, som jeg har sat op med fruen virker rigtig godt. Vi har adgang til alle photos og filer i iCloud. Eneste som ikke virker helt er sundhedsappen. Så længe vi ikke har et apple watch giver det ikke de store problemer. 

Jeg kan dog se, at apple endelig kommer muligheden i iOS 16, så man har en delt photos bibliotek, https://9to5mac.com/2022/06/06/icloud-shared-photo-library-ios-16/

1) Er det nogle af jer da har prøvet det i beta? Og er der nogle af jer som vil bruge denne nye funktion?

Fruen og jeg har hhv. en iPhone 13 og 12, så her vil det kunne virke fint. Jeg skal blot lave en kopi af vores nuværende photos bibliotek og beskeder i iMessage. Så vil migreringen kunne lykkedes ved at oprette to nye appleID, et til hver af os.

2) Med hvad med Photos i MacOS? Kommer denne mulighed med shared family libraby først i MacOS Monterey? Lige nu har vi nemlig to MacBooks pro 2012 (16 Gb ram og 1 TB SSD), som højst kan installeres med MacOS Catalina. De bliver først udskiftet om 2-4 år tror jeg. Det ville jo være rart at det virkede både i iOS og MacOS.

Mange tak for hjælpen på forhånd.

Mvh. Thomas

Til top
piddy Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 236
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér piddy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2022 kl. 22:38
Hej igen

Er der ingen som kan hjælpe med et svar ?

Mvh. Thomas
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 234
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu