recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lg CX 65”
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lg CX 65”

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
akneboy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-Juni-2006
Status: Offline
Point: 292
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér akneboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Lg CX 65”
    Sendt: 04-Juli-2020 kl. 16:02
Efter 1001 overvejelser fandt jeg langt om længe ro. Havde sat mig for ikke at købe et OLED TV pga. lys stue og genskin. Man efter at have testet et par LCD TV kunne jeg ikke holde ud at sidde og tweake og indstille konstant. Det blev aldrig godt, billedet lignede ... pis...  Købte i går et lg OLED cx 65. Og bum så var den der. Endelig..... 
og nej der er ikke mere genskin end de andre LCD jeg testede. 🤦‍♂️

Ville bare dele min glæde ved at endelig ramme rigtig.  
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2020 kl. 16:13
Oprindeligt skrevet af akneboy akneboy skrev:

Efter 1001 overvejelser fandt jeg langt om længe ro. Havde sat mig for ikke at købe et OLED TV pga. lys stue og genskin. Man efter at have testet et par LCD TV kunne jeg ikke holde ud at sidde og tweake og indstille konstant. Det blev aldrig godt, billedet lignede ... pis...  Købte i går et lg OLED cx 65. Og bum så var den der. Endelig..... 
og nej der er ikke mere genskin end de andre LCD jeg testede. 🤦‍♂️

Ville bare dele min glæde ved at endelig ramme rigtig.  
Jamen tillykke med det. Hvis du vil have det optimale ud af din nye investering, bør du få det kalibreret.

Som du kan se på billedet, som stammer fra en test på AVFORUMS, og hvis dit TV har samme problem, så er farven rød noget for fremherskende. Og man kan normalt ikke bare skrue ned for rød.




Redigeret af Hother - 04-Juli-2020 kl. 19:39
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2020 kl. 16:26
Oprindeligt skrevet af akneboy akneboy skrev:

- - Havde sat mig for ikke at købe et OLED TV pga. lys stue og genskin. - - -
og nej der er ikke mere genskin end de andre LCD jeg testede. 🤦‍♂️

Ville bare dele min glæde ved at endelig ramme rigtig.  

Hvis en OLED ikke er god/lys nok, hvad gør folk så uden HDR LCD. Stort tillykke herfra.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2020 kl. 17:31
Det er altså også noget vrøvl, at OLED ikke er lysstærke nok til lyse stuer. Hvis det var sandt, hvordan så man så lige TV i de samme stuer for ganske få år siden. 
Går vi bare 3-4 år tilbage, kunne kun da absolut mest lysstærke LCD følge med de nuværende OLED. Og dem havde langt de fleste ikke. De fleste af os havde billig til mellemdyr LCD eller plasma. De TV kunne på ABSOLUT ingen måder levere lige så stærkt lys som et nyt OLED.

Så ja ja, et nyt QLED kan da levere med lys, men et OLED kan sagtens levere nok lys. Hvis du er et stærkt lysforurenet rum, så ser hverken OLED eller QLED særlig godt ud alligevel.

Tillykke med dit nye køb. Det bliver du uden tvivl rigtig glad for :)
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2020 kl. 18:34
stort tillykke med det nye tv.

Vi investerede selv i et 65b9, og kan kun give dig ret angående billedet. 

Vores gamle 65KS7005 er nu i soveværelset og for første gang i lang tid skulle vi se tv på det i går aftes, billedet kan slet ikke hamle op med OLED. 
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
iKristoffer Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-April-2019
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér iKristoffer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2020 kl. 07:56
Er argumenterne ikke også bare at LCD'erne er bedre i lyse omgivelser og ikke at OLED er dårlige?
Til top
Davidp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Marts-2007
Sted: Kastrup
Status: Offline
Point: 905
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Davidp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2020 kl. 10:17
Jeg vil da også lige slå et slag for OLED i lyse stuer.
Skiftede i fredags min gamle 50AX800 LED ud med LG C9 i 55". Hold op en forskel!
Mit tv hænger på en vestvendt væg på et stykke væg på ca. 1.70m. Resten af væggen mod vest består af gulv-til-loft vinduer, hvilket betyder at jeg får rigtig meget lys ind i stuen på denne tid af året.

Hvor min gamle LED var svær at se på i den lyse stue og vi ofte var nødt til at trække persienner ned, så står OLED'en altså bare lige i øjet med klart billede uden genskær.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4244
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2020 kl. 10:23
Oprindeligt skrevet af iKristoffer iKristoffer skrev:

Er argumenterne ikke også bare at LCD'erne er bedre i lyse omgivelser og ikke at OLED er dårlige?
Det er hvad man i dag vil kalde en skrøne. Opbygningen af et Oled panel består af færre lag der kan give genspejling end LCD har. Og efterhånden er lys output på Oled på højde med de bedste LCD. Og da kontrast er betydeligt bedre på et Oled, er det en no brainer også i lyse omgivelser.
Til top
iKristoffer Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-April-2019
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér iKristoffer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2020 kl. 12:40
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af iKristoffer iKristoffer skrev:

Er argumenterne ikke også bare at LCD'erne er bedre i lyse omgivelser og ikke at OLED er dårlige?
Det er hvad man i dag vil kalde en skrøne. Opbygningen af et Oled panel består af færre lag der kan give genspejling end LCD har. Og efterhånden er lys output på Oled på højde med de bedste LCD. Og da kontrast er betydeligt bedre på et Oled, er det en no brainer også i lyse omgivelser.

Der er mange faktorer som kan påvirke oplevelsen. Jeg tænkte mest på aspektet at kraftigere lysstyrke i et lyst rum kan være fordelagtigt. Hvordan solen står på TV'et og om man har en lampe foran og fabrikanternes coating er en anden snak. Jeg ved ikke om der findes sammenligninger for LCD vs OLED i forbindelse med sustained brightness? Det virker til al opmærksomheden går til peak niveauet.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu