recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Billig Surround receiver - mest for pengene?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Billig Surround receiver - mest for pengene?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
KristianSon Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 14-Marts-2012
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 29
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KristianSon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Billig Surround receiver - mest for pengene?
    Sendt: 06-Juli-2020 kl. 13:09
Hej allesammen Smile

Jeg er på udkig efter en billig surround receiver.
Umiddelbart vil jeg helst købe nyt, eftersom brugt-junglen hurtigt kan blive forvirrende, samtidig med at jeg bare ikke har den store tiltro til folk når det kommer til brugt elektronik (slet ikke, i den prisklasse)

Prisklassen:
Under 3000 kr. (Gerne omkring 2k)


Har højtalere, hvor af front højtalere er 2 stk: Boston acoustics CS260 II

Baghøjtajler, center og woofer er noget skrald fra Onkyo, som jeg tidligere har fået via et surround sæt.

På forhånd, mange tak! Smile
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2020 kl. 13:31
Oprindeligt skrevet af KristianSon KristianSon skrev:

Hej allesammen Smile

Jeg er på udkig efter en billig surround receiver.
Umiddelbart vil jeg helst købe nyt, eftersom brugt-junglen hurtigt kan blive forvirrende, samtidig med at jeg bare ikke har den store tiltro til folk når det kommer til brugt elektronik (slet ikke, i den prisklasse)

Prisklassen:
Under 3000 kr. (Gerne omkring 2k)


Har højtalere, hvor af front højtalere er 2 stk: Boston acoustics CS260 II

Baghøjtajler, center og woofer er noget skrald fra Onkyo, som jeg tidligere har fået via et surround sæt.

På forhånd, mange tak! Smile
ER med på hvad du skriver om brugt, men prøv at se denne: https://www.dba.dk/yamaha-htr-3063-51-kanaler/id-1068362222/
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6067
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2020 kl. 13:35
Mere info Wink
Skal den understøtte 4K med HDR og Dolby Atmos?
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2020 kl. 14:22
Jeg har haft flere yamaha og de virker bare - men jeg kan ikke finde noget jeg vil anbefale i det prisleje der af nyt. Jeg går altid efter aventage modellen

Men et fornuftigt valg ved køb af brugt - mener dog at der burde kunne pruttes lidt på den:


Den kostede knap 7k fra ny
Til top
KristianSon Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 14-Marts-2012
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 29
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KristianSon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2020 kl. 16:23
Tak for input!

Lige lidt ekstra info.

Har Samsung TV med 4K og HDR, og derudover skal der tilkobles Playstation 4 (og 5).
Atmos ikke relevant. 


Redigeret af KristianSon - 06-Juli-2020 kl. 16:24
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2020 kl. 17:23
Så du den Pioneer jeg havde til salg ? i Køb Salg.

Den har 4K/HDR Atmos / DTS:X og står nærmest som ny.
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2020 kl. 17:35
Sony str-dn1080 har fået mange gode anmeldelser og fås ofte på (weekend)tilbud til 3000 kr i Elgiganten.

Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2020 kl. 09:48
Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Sony str-dn1080 har fået mange gode anmeldelser og fås ofte på (weekend)tilbud til 3000 kr i Elgiganten.


Jeg har denne receiver og er godt tilfreds. Eneste problem sådan rigtig har med den er at CEC ikke virker for godt. Når jeg tænder mit ATV så tænder receiveren og min projektor fint nok. Men af en eller anden grund så ændre receiveren hver gang lydoutput til projektor i stedet for receiveren?

Så CEC er slået fra i projektoren så denne må jeg tænde og slukke manuelt. 
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
Jens PN Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-December-2019
Sted: Ribe
Status: Offline
Point: 75
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jens PN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2020 kl. 19:12
I forbindelse med ovenstående Sony indlæg: YouTube (har ikke set den)



Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2588
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2020 kl. 09:37
Jeg har selv den nævnte Sony DN-STR1080, og den gør det ganske godt. Menuer kan køre lidt langsomt på skærmen. 

Den er opdateret til eARC hvis du skal bruge det. 

Lyden er meget dynamisk men ikke specielt bas-tung.

Opsætning går som en leg. Kører 5.2.2 og den giver en god indlevelse.
Som stereo forstærker lader den, som de fleste AVR, noget tilbage at ønske!

Til prisen, er den en  "no brainer", KØB!

Hvis du har nogen spørgsmål, er du meget velkommen. Smile


Redigeret af Pede8000 - 10-Juli-2020 kl. 09:38
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
KristianSon Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 14-Marts-2012
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 29
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KristianSon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2020 kl. 10:40
Tak for de mange fine svar. 

Synes den Sony (Sony DN-STR108) receiver ser ret interessant ud, så den vil jeg holde øje med. 
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu