recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yousee VS Hiper
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Yousee VS Hiper

 Besvar Besvar Side  <1 567
Forfatter
Besked
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2020 kl. 12:43
Jeg afslutter denne tråd med en konklusion:

Det hele endte med at jeg opsagde hos Hiper, da det ikke lykkes for dem at finde årsagen til problemet. Det gør det ikke nemt at når TDC tekniker selv ringer ind til Hiper support, og beder dem sende den nye sagemcom router, og jeg får den gamle der har været i kredsløb tidligere. Det var der udløste min opsigelse. 
Jeg har igennem 1 mdr. parallelt med Hiper kørt med Yousee router og de har også været ude og fejlfinde på installationen.
Det lykkes aldrig Hiper at aktivere OFDM kanaler, hvilket lykkes for Yousee da TDC tekniker var på  1. teknikerbesøg.
Den sidste TDC tekniker fandt ud af at der var støj på linjen og min fordeler blev så udskiftet.
Antennekabel blev gjort lidt kortere og målinger viste 940Mbs på Coax kablet. 
Det endte også med min router blev udskiftet til en ny, fordi aktivermitwifi kom hele tiden hver gang jeg var på nettet.

Så alt i alt en kedelig sag, og det hele endte med at jeg fik en kompensation og en straks opsigelse fordi Hiper ikke kunne levere varen.



Redigeret af LofterPalle - 06-August-2020 kl. 12:45
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2020 kl. 13:08
Lyder meget som det der skete for os og vores Hiper eventyr/mareridt. Havde dog ikke din tålmodighed. Endte med kompensation og opsigelse før endt bindingsperioder. Hvad endte du så med? FastSpeed har leveret det Hiper ikke kunne her hos os. 

Redigeret af DanishCanadian - 06-August-2020 kl. 13:09
Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2020 kl. 13:15
Nu var bindingperioden overstået for længst, men jeg fik kompensation tilbage til abonnementet begyndelse og reguleret prisen ned til hastighed jeg har fået, og fik lov til at stoppe abonnementet på opsigelses dagen, så jeg ikke længere skulle betale. Normalt er der en mdr. opsigelse.

Ja, nu er jeg på yousee router, men jeg ville presse dem lidt, og jeg fortalte dem at i ikke kan levere 1000mbit, på trods af det tilbød de nedsætte prisen til 299,-
Men har allerede nu bestilt abonnement hos fastspeed. Router er på vej.


Redigeret af LofterPalle - 06-August-2020 kl. 13:20
Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2020 kl. 10:52
Hvorfor ser brugerinterfacet i router anderledes ud end den er hos Yousee?
Havde da forventet at der ikke var nogen forskel? 

Jeg kan ikke se codewords errors i denne router fra fastspeed, er det bevist at Hiper og Fastspeed bruge en anden bruger flade i routeren?



Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2020 kl. 06:46
tænker det er en opdatering af routerens software der har ændret brugerinterface. Vores ser også sådan ud men det har det ikke altid gjort. Er sket for nylig. 
Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2020 kl. 08:03
Så giver det mening. Synes bare routeren opsætning før var bedre og mere enkel.
Til top
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1192
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennethbrdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2020 kl. 11:01
Hvilken hastighed har du ved fastspeed og er det stabilt. Jeg har nemlig fået problemer igen hos Hiper. Havde ca. 900 Mbit fra januar i år og indtil for 1 uge siden - nu svinger hastigheden mellem 200-500 Mbit, som var problemet da jeg fik Hiper. Det ændrede sig da Yousee overtog, men nu er vi tilbage i problemerne igen og gider egentlig ikke en langstrakt fejlsag igen, hvis Fastspeed kan gøre det bedre
Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2020 kl. 11:04
Oprindeligt skrevet af kennethbrdk kennethbrdk skrev:

Hvilken hastighed har du ved fastspeed og er det stabilt. Jeg har nemlig fået problemer igen hos Hiper. Havde ca. 900 Mbit fra januar i år og indtil for 1 uge siden - nu svinger hastigheden mellem 200-500 Mbit, som var problemet da jeg fik Hiper. Det ændrede sig da Yousee overtog, men nu er vi tilbage i problemerne igen og gider egentlig ikke en langstrakt fejlsag igen, hvis Fastspeed kan gøre det bedre

Den ligger på ca 940, og ja den er stabilt. Jeg havde dog et problem med routeren stod af allerede efter 2 dage, så jeg fik en dårlig start, men fik tilsendte router ret hurtigt (2 dage efter). 

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 567
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu