recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lyd fra waoo tv boks til surround
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lyd fra waoo tv boks til surround

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Benny From Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 816
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benny From Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Lyd fra waoo tv boks til surround
    Sendt: 13-Juli-2020 kl. 10:47
Hej alt vidende

Jeg syntes at lyden fra waoo tv boksen er ekstrem dårlig, Jeg har tilsluttet boksen til min gamle Yamaha RX s 600 receiver, jeg har prøvet både kun med hdmi kabel og optisk kabel samtidig med hdmi kablet, men jeg kan kun få lyden  straight, altså i dårlig stereo, det er ved modtagelse fra både DR og Tv2.

Før jeg fik Waoo tv, havde jeg tv signal fra Boxer og mener ikke at lyden var så ringe fra dem

Jeg mener helt sikkert, at receiveren burde kunne omkode til 5.1 lyd

Er jeg helt gal på den eller hvor kan det gå galt ?

Jeg har været igennem alle menuer på både receiveren og tv boksen, uden bedring


Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2020 kl. 11:06
 Hvad lyd fra TV angår, så er det underordnet om det er via HDMI eller Toslink, da lyd højst er DD5.1, på DR er det kun HE-AAC 2.0 eller PCM 2.0, TV2 har DD lyd, men i hvor stort omfang det er mere end 2.0 ved jeg ikke. Hvilket lydformat er waoo boksen stillet til Stereo eller Surround.?
Din Reciver burde automatisk skifte til det lydformat den modtager.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Benny From Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 816
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benny From Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2020 kl. 11:29
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 Hvad lyd fra TV angår, så er det underordnet om det er via HDMI eller Toslink, da lyd højst er DD5.1, på DR er det kun HE-AAC 2.0 eller PCM 2.0, TV2 har DD lyd, men i hvor stort omfang det er mere end 2.0 ved jeg ikke. Hvilket lydformat er waoo boksen stillet til Stereo eller Surround.?
Din Reciver burde automatisk skifte til det lydformat den modtager.

Waoo boksen er stillet til surround
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2020 kl. 11:40
 Så skulle der fås det lydformat fra de kanaler/Streaming tjenester der bruger det. Som f.eks Netflix, Blockbuster og andre.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu