recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Benq w1070 lampe sprunget
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Benq w1070 lampe sprunget

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Onkelmorfar Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-Maj-2007
Status: Offline
Point: 52
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Onkelmorfar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Benq w1070 lampe sprunget
    Sendt: 13-Juli-2020 kl. 11:12
Hej Alle
Efter at have nydt min Benq w1070 siden 2014 gav lampen op igår med et højt smæld.
Den havde ca 2800 timer på tælleren i ECO-mode, ingen advarsel eller noget bare et smæld og sort lærred. Kunne fint slukke den efterfølgende.
Så kommer spørgsmålene. Ny pærer? Eller ny pære og hus? Originalt eller kinakopi? Er det en operation man selv kaster sig ud i eller lader andre om? Hvor køber i jeres pærer?
På forhånd tak for input
Smile
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2020 kl. 19:12
At du ikke fik noget forvarsel hænger sammen med den måde du anvender din projektor på. 2800 timer fordelt på seks år vidner om, at du ikke bruger den særligt tit, og når du samtidigt kører på ECO-mode bliver din pære aldrig "kørt til". Så holder den meget kortere tid end den bør, og derfor nåede du slet ikke op i nærheden af den pæretid den burde kunne klare. Derfor er mit råd, at du ikke kører ECO på din næste pære.

Hvis pæren stadig er hel er det på ingen måde svært, og der er ingen grund til at betale for lampehus. Jeg vil derimod til hver en tid anbefale original pære, ISÆR hvis man anvender den som du gør, dvs. lidt ad gangen. Led lidt rundt, de er ikke så vanvittigt dyre, jeg fandt min seneste pære via Amazon.

Er pæren derimod sprunget på den kedelige måde, dvs. eksploderet så der ligger glassplinter i hele projektoren, så er det en lorteopgave. Men det finder du kun ud af ved at åbne den op og kigge ...




Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Onkelmorfar Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-Maj-2007
Status: Offline
Point: 52
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Onkelmorfar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2020 kl. 00:12
Så kom jeg hjem og fik åbnet den...

Den var god nok, pæren var sprunget og efter at have taget lampemodulet op kan jeg se at der ligge en del mikro glasskår rundt omkring :-(

Så et nyt modul skal bestilles men spørgsmålet er hvordan jeg bedst fjerner glasskår, støv mv. fra den -Har læst mig frem til at komprimeret luft er forbudt!

Og ydermere: Er det nødvendigt at skille hele projektoren af for en rengøring eller bare "lampedelen"?
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2020 kl. 10:27
Jeg kan desværre ikke guide dig igennem hvordan du bedst fjerner det, da jeg aldrig (7-9-13) har været nødt til det, men der er sikkert adskillige hjælpsomme videoer på YT. Men du har ret, forsøg ikke med trykluft, da du med næsten 100% sikkerhed vil gøre det værre. 
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu