recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt tastatur?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt tastatur?

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Online
Point: 6064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2020 kl. 08:32
Nå... jeg troede at problemet var løst og så slut
Men nej
1. Trådløst tastatur holdt op med at virke
2. Skiftede batterier og genstartede pc
3. Tastatur virkede ikke
4. Købte nyt kablet tastatur
5. Testede det gamle tastatur en sidste gang, inden det blev smidt ud
5. Gammelt tastatur virker fint, og jeg bruger det nu
6. Ved ikke hvorfor, et af livets små mysterier Wink
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Online
Point: 1930
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2020 kl. 08:50
Underligt... Men, det kan MÅSKE være fordi da du koblede det gamle fra, så hev du USB-dimsen ud - "senderen" til det trådløse altså - og så hakkede du den i igen. DET kan måske være årsagen til, at det virker igen. Evt. støv, korrosion - selv om der ikke er noget at se på stikket, eller andet på USB-stikket er så herved blevet fjernet.

Eller, måske du bare satte det til i en anden USB-port?

Bare en tanke herfra.


Redigeret af mnielsen - 18-Juli-2020 kl. 08:53
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Online
Point: 6064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2020 kl. 11:24
USB-dimsen styrer også musen, som altid har virket fint
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2020 kl. 12:46
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Et IBM model M går man ikke galt i byen med til skrivning.

De kan også fås med rigtigt ÆØÅ til billige penge brugt.

Så behøver man heller ikke købe nye keyboard de næste 50 år Thumbs Up


Jeg bruger selv et IBM model M fra '85, men hvor finder du dem billigt?


Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4931
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2020 kl. 22:18
Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Et IBM model M går man ikke galt i byen med til skrivning.

De kan også fås med rigtigt ÆØÅ til billige penge brugt.

Så behøver man heller ikke købe nye keyboard de næste 50 år Thumbs Up


Jeg bruger selv et IBM model M fra '85, men hvor finder du dem billigt?
Jeg har set dem i nogle rodekasser på loppemarkeder blandt andet skrammel.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2020 kl. 12:07
Ja jeg er for længst holdt op med at kigge på gamle keyboards. Det bedste jeg prøvede da jeg var "yngre" var et keyboard til de gamle Sun Sparc maskiner, kan desværre ikke huske hvad det hed, men det var buttersmooth at skrive på. Jeg må tilstå Logitechs nye MX Keys er et jeg helhjertet går ind for i dag. Det er ganske enkelt et fantastisk keyboard. Silkeblødt med en god kort gang, bundsolidt og kan connecte til 3 forskellige enheder via enten unifying eller BT. (min udgave er det platform uafhængige, da de lige har lavet en mac specifik model også, jeg har både cmd, opt samtidig med windowstaster. - Det slår faktisk et apple magic keyboard (num udgaven selvf) som jeg ellers i lang tid har ment var et af de bedste keyboards på markedet uanset platform. (og ja jeg har faktisk prøvet en del keyboards gennem min tid. Jeg blev aldrig venner med "ergo" bølgen, og er ikke til store klodsede taster, så de fleste gaming keyboards er væk der også. Allerhelst vil jeg bare have tastaturet så tæt på bordet som overhovedet muligt, med så smalle taster i dybden som overhovedet muligt.)

edit - det gamle sun keyboard, ligner godt nok til forveksling deres Sun Type 5/5c keyboards. damn de var gode dengang)


Redigeret af claus_jac - 20-Juli-2020 kl. 12:08
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4931
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2020 kl. 13:45
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Ja jeg er for længst holdt op med at kigge på gamle keyboards. Det bedste jeg prøvede da jeg var "yngre" var et keyboard til de gamle Sun Sparc maskiner, kan desværre ikke huske hvad det hed, men det var buttersmooth at skrive på. Jeg må tilstå Logitechs nye MX Keys er et jeg helhjertet går ind for i dag. Det er ganske enkelt et fantastisk keyboard. Silkeblødt med en god kort gang, bundsolidt og kan connecte til 3 forskellige enheder via enten unifying eller BT. (min udgave er det platform uafhængige, da de lige har lavet en mac specifik model også, jeg har både cmd, opt samtidig med windowstaster. - Det slår faktisk et apple magic keyboard (num udgaven selvf) som jeg ellers i lang tid har ment var et af de bedste keyboards på markedet uanset platform. (og ja jeg har faktisk prøvet en del keyboards gennem min tid. Jeg blev aldrig venner med "ergo" bølgen, og er ikke til store klodsede taster, så de fleste gaming keyboards er væk der også. Allerhelst vil jeg bare have tastaturet så tæt på bordet som overhovedet muligt, med så smalle taster i dybden som overhovedet muligt.)

edit - det gamle sun keyboard, ligner godt nok til forveksling deres Sun Type 5/5c keyboards. damn de var gode dengang)
Kende godt de gamle sun keyboards, men de havde specielkabler og en del specieltaster.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2020 kl. 14:50
men de var stadig super fede at skrive på - har dog også prøvet nogle af de værste fra sun. :-) - især fyldt med cola, pizza og diverse andre udefinerbare ting.
Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2020 kl. 16:39
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Jeg må tilstå Logitechs nye MX Keys er et jeg helhjertet går ind for i dag. Det er ganske enkelt et fantastisk keyboard. Silkeblødt med en god kort gang, bundsolidt og kan connecte til 3 forskellige enheder via enten unifying eller BT. 

Helt enig! Det er et fantastisk keyboard, og klart penge værd, hvis man bruger sit keyboard meget. 
Jeg bruger mit til hjemmearbejdspladsen (købte lige inden Corona, så har brugt det dagligt i en del dage) og til min IPad Pro; det fungerer vildt godt med tasterne til enhedsskift og er - som du skriver - helt fantastisk at skrive på. 
Til top
ASKF Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2015
Sted: Ålborg, DK
Status: Offline
Point: 239
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ASKF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2020 kl. 06:49
Til dem der savner de gamel IBM M keyboards og ikke lige har støvet en op i en genbrugsbutik eller et loppemarked, er der også muligheden for at købe nye versioner af dem, da de stadig produceres.


Vælger man et Classic 104, kan man benytte/tilkøbe "Keyboard Configuration Tool" og få den modificeret til en beige 103 med dansk layout.
Bemærk at de laver dem både med PS2 og USB.
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2020 kl. 13:24
Oprindeligt skrevet af ASKF ASKF skrev:

Til dem der savner de gamel IBM M keyboards og ikke lige har støvet en op i en genbrugsbutik eller et loppemarked, er der også muligheden for at købe nye versioner af dem, da de stadig produceres.


Vælger man et Classic 104, kan man benytte/tilkøbe "Keyboard Configuration Tool" og få den modificeret til en beige 103 med dansk layout.
Bemærk at de laver dem både med PS2 og USB.


Jeg har 2 af dem. De er gode, men de er altså ikke helt de samme som de gamle.
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu