recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til køb med bankoverførsel.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til køb med bankoverførsel.

 Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2020 kl. 17:59
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Jamen hvor er sikkerheden? Har selv anvendt paypal, som skulle være noget så sikkert. Men fik et par mærkelige mails fra dem, at jeg havde købt Netflix abb, og da jeg ville stoppe det, fik jeg bare beskeden at betaling var gået igennem. Så privat handel foregår her for fremtiden altid face to face.


Her er formularen til at få penge tilbage fra PayPal:

"Jeg har ikke modtaget varen" - Og så er den ikke længere, de holder altid, og uden undtagelse med køber - Når bare man klager rigtigt. (og naturligvis ikke påstår ugentlig at man ikke har modtaget et produkt eller en ydelse).
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2020 kl. 18:01
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

En der køber en projektor i Berlin til 21k og så efter 3 måneder sætter den til salg for 14 i DK via DBA og skal have overført pengene til en konto i Belgien.

HVor mange alarmklokke vil du have der skal ringe?????

LOLLOL
Til top
Hajsa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-November-2009
Status: Offline
Point: 318
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hajsa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2020 kl. 18:04
Åh det er bare så trist når folk lader sig narre, men der er bare nogen der skal lære det på den hårde måde.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2020 kl. 18:15
 
 Som andre også skriver HFHFV, hold forhelvede fingrene væk, der er noget der lugter i det her.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2020 kl. 18:20
Som jeg også skrev til at starte med var der intet overført og til at starte med var aftalen COD. Jeg blev bare overrasket over hvor professionelt det var sat op men spørgsmålet gik på sikkerheden i bankoverførsel og der var ingen efter en snak med banken så var den ikke længere. Hans argument med annoncen gik på han havde sommerhus heroppe med sin danske kone og men de var i Tyskland pt. pga. Corona men som sagt er der intet overført og vil ikke blive betalt før varen blev leveret og besigtiget.
Og normalt handler jeg altid face to face på dba og ikke med forsendelse. 


Redigeret af Bjur - 16-Juli-2020 kl. 18:25
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2020 kl. 19:12
jeg synes nu ikke det er så professionelt sat op.

Jeghar set dette, hvor der var sat hjemmesider op hos dem der stop for at først overfører pengene, når du sagde god for det. Hvor andre hjemmesider var kopieret ned til mindste detalje 
Til top
barnes Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 10-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér barnes Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2020 kl. 13:13
Kaldte han sig ********?
Jeg var også lige v at blive fuppet så tak for siden her😀😀

Opdateret af admin:
I henhold til persondataloven, må man ikke hænge folk ud med navn (falskt eller ej), uden at vi kan blive hængt op for det. Derfor har jeg måtte slette navnet.


Redigeret af hummelmose - 07-August-2020 kl. 07:42
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2020 kl. 14:16
Nej det kaldte han sig ikke. Har set navnet, før det blev slettet.
Til top
Ersgaard Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 19-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 143
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ersgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2020 kl. 20:28
Hej.

Kan godt se at tråden er en måneds tid gammel, og du fik forhåbentlig aldrig betalt noget som helst. Måske andre sidder i samme situation og er blevet forblændet af et godt tilbud.

Derfor, for en god orden skyld, så....
.... ALDRIG betal med en konto-/bankoverførsel. Du har ingen rettigheder, når først pengene er sendt afsted. Det svarer til at du har langt kolde kontanter i en kuvert og afleveret den til modtageren, der har stukket den i lommen og lovet at komme med varen senere. Dette gælder både handel inden for landets grænser, og i særdeleshed ved handel over landegrænser.
.... ALDRIG betal på posthuset, når du modtager pakken. Du har ingen ret til at se og vurdere pakkens indhold inden betalingen. Betal og få pakken udleveret (og håb det bedste), eller lad være og pakken bliver hos DHL/Post DK. Derved kan det være verdens dyreste mursten, du reelt betaler for.
.... ALDRIG betal med VISA/Dankort. Et VISA-kort er IKKE et kreditkort, og der er derfor ikke en bagvedliggende forsikring, når du benytter kortet ved handel med andre.
.... benyt EVT. PayPal. Du er faktisk ret godt dækket via PayPal, der har forsikring tilknyttet deres betalingsservice. Udfordringen er, at du ikke er underlagt danske regler, så hvis de mener du har optrådt skødesløst, så skal du til "at lægge arm" med en udenlandsk operatør hos en udenlandsk klagemyndighed. Jeg har dog kun selv positive erfaringer med PayPal omkring tvister. Det har været handel på Ebay. En sag, hvor varen ikke dukkede op og en sag hvor et flash-drive var fake. Begge gange fik jeg øjeblikkeligt pengene retur.
.. benyt SÅ VIDT MULIGT ALTID et kreditkort, som fx. Mastercard. Der er en forsikring tilknyttet dit brug at kreditkort. Kontakt din bank for nærmere rådgivning herom. Jeg kan ikke huske om der kan være en selvrisiko, men af ovenstående muligheder, så er dette (i min verden) klart den mest sikre.

/Ersgaard
/Ersgaard
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2020 kl. 14:54
Oprindeligt skrevet af Ersgaard Ersgaard skrev:

Hej.


.... ALDRIG betal med VISA/Dankort. Et VISA-kort er IKKE et kreditkort, og der er derfor ikke en bagvedliggende forsikring, når du benytter kortet ved handel med andre.


Det er så ikke helt så enkelt. 

Hvis man betaler med dankort og ikke får varen, så kan man lave indsigelse. 

Problemet med Visa/Dankort er, at du kan have svært ved at se om du betaler med Visa eller Dankort.

Dengang et flyselskab gik konkurs kunne du ikke få pengene retur, hvis du havde brugt dankort delen, men godt, hvis du havde brugt Visa delen. Overprdnet kan man sige, at betaler man i DKR, så bruger man Dankort, men betaler du i udenlands valuta, så betaler du med Visa kortet.

Og igen kommer det an på, hvad du betaler. 
Til top
wezi Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 10-December-2010
Sted: Næstved, DK
Status: Offline
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wezi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2020 kl. 20:13
Jeg ønsker dig alt held og lykke.
Jeg har for godt og vel snart et år siden, købt noget værktøj på nettet med mobilepay betaling.
Jeg havde både kontonummer og mobilepay at overføre til.
Jeg har så meldt at det er fup og ønsket mine 4500 tilbage igen, og har oplyst alle sælgers info, samt mobilepay nummer og kontonummer, kontaktet banken hvor kontonummeret tilhører, som siger ja det er rigtigt, men de kan ikke fortælle hvor jeg skal køre hen for at få mine penge retur, så nu står den stille hos politiet, og sidste gang jeg rykkede dem for respons er snart 3 måneder siden, og det har jeg endnu ikke fået svar på.
Så jeg ville ikke gøre noget før jeg var sikker på at systemet ikke er imod dig, så skal det nok gå godt.

mvh
'
Edit, kan se det er en gammel tråd, håber det gik godt.


Redigeret af wezi - 20-August-2020 kl. 20:15
MvH Daniel
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 234
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu