recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Se Waoo tv via Mediaportal?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Se Waoo tv via Mediaportal?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Stub Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 177
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stub Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Se Waoo tv via Mediaportal?
    Sendt: 18-Juli-2020 kl. 09:58
Jeg har indtil nytår haft alt samlet i Mediaportal. 
Da jeg skulle finde ud af omlægningen til DVB-T2 så besluttede jeg at få abonnement på Waoo.
Jeg havde fiber via Waoo i forvejen.

Det fungerer også fint - men jeg er ved at være træt af at skulle skift over til Waoo's boks for at se TV og vil derfor meget gerne have det ind via Mediaportal så det fungerer som i "gamle dage".

ER der nogen der har erfaringer med det?
Kan det overhovedet lade sig gøre?

På forhånd - tak for hjælpen Smile
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2020 kl. 10:07
 Det er der et svar på her, og det er NEJ. Der leveres måske vil DVB-C. https://forum.recordere.dk/waoo-tv-gennem-netstik_topic122136.html


Redigeret af Radiomanden - 18-Juli-2020 kl. 10:10
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1067
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pfugl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2020 kl. 11:39
Som radiomanden skrev er svaret nej. Det skyldes at waoo krypterer de fleste kanaler. Dog er de kanaler som er “free to air” ikke krypteret. Dvs DR samt øvrige nordiske statsradiofonier. Så formentlig skulle det være muligt at modtage disse på Medieportal. Dog kender jeg ikke Medieportal, og ved ikke om det kan lade sig gøre at modtage multicast IPTV på den.
/Peter
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 4931
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2020 kl. 00:14
Der er IPTV i mediaportal, men jeg er ret sikker på at det er et værre detektivarbejde at finde adresserne til Waoo.
Hvis der sidder kort i Waoo boksene, som man kunne fiske ud, så var der måske en mulighed.

Jeg har også haft Mediaportal i lang tid med YouSee og valgte efter nytår at skifte til Canal Digital med DVB-S.
Jeg har dog problemer med 2 kanaler -  4k kanal og tv3 max, da det kræver en parring af programkortet, som jeg ikke har gidet sætte mig ind i.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Stub Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 177
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stub Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2020 kl. 08:02
Tak for indsparkene.

Det lyder ikke som om det er den vej, at jeg skal gå.
Køber nok et billigt DVB-T2 kort og nøjes så med de gratis kanaler på Mediaportal.

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2020 kl. 09:13
Oprindeligt skrevet af Stub Stub skrev:


Køber nok et billigt DVB-T2 kort og nøjes så med de gratis kanaler på Mediaportal.



Det har jeg aldrig hørt om, så kan du ikke lige forklare hvad et billigt DVB-T2 kort er?

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 4931
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2020 kl. 14:44
Jeg ville gå efter det her kort - jeg har haft flere modeller af Digital Devices og de har altid virket perfekt på nye og gamle OS.


Så kan du jo teste om det virker med et boxer program kort og et CAM kort til de kodede kanaler.

Ellers er det måske muligt med en Smargo læser og en kortserver at få begge tunere til at virke.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu