recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Apple iPad Pro 2020 enorm lang leveringstid
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Apple iPad Pro 2020 enorm lang leveringstid

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Chrizzy Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet
Avatar

Oprettet: 17-Juli-2009
Status: Offline
Point: 499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chrizzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Apple iPad Pro 2020 enorm lang leveringstid
    Sendt: 18-Juli-2020 kl. 11:56
Hej

Både iPad Pro 2020 12,9" og 11" med og uden Wi-Fi har 3-4 ugers lang levering fra Apples hjemmeside.

Mange danske webshops og elektronikbutikker har også i hvert fald 14 dages levering.

Det er 4 mdr. siden at de offentliggjorde de nye 2020 iPad Pro? 

Tror I den lange leveringstid har noget med Corona-virussen at gøre, eller andre her der kender til, hvorfor de har så lange leveringstider?
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2020 kl. 12:40
Det kan ligeså godt være et marketing stunt. Hvis den typiske forbruger oplever en "mangel situation", så vil mange føle sig endnu mere motiveret for at købe.




Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
Chrizzy Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet
Avatar

Oprettet: 17-Juli-2009
Status: Offline
Point: 499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chrizzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2020 kl. 12:46
Det er lige det... Men er det ikke mærkeligt at alt er udsolgt her hjemme og Apple har 3-4 uger levering på iPad Pro men ikke på MacBook Pro?
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2020 kl. 14:02
Nej - det er typisk på grund af komponentmangler eller logistikudfordringer (som fx at få noget til europa når alle deres enheder bliver lavet i de områder i Kina der har været værst ramt af corona). Når apple selv angiver 3-4 uger er der virkelig store problemer med at få produceret enheder.

Og du kan være heldig der er en eller anden forhandler der har fusket sig til en parallelimporteret enhed fra et eller andet ugandaland (dog kommer de typisk fra polen, når de kommer til DK), men jeg tvivler i det her tilfælde.
Til top
Chrizzy Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet
Avatar

Oprettet: 17-Juli-2009
Status: Offline
Point: 499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chrizzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2020 kl. 13:02
Hej Claus

Tak for svar. Lige da corona-krisen ramte der var der også 3-4 uger levering på en MacBook Pro 16" hvis den skulle ændres på i specs. Men nu er den nede på en 3-4 dage. Nu er det iPad Pro de så ikke kan få komponenter til? Man skulle da bare tro, at de fik komponenter til MacBook og iPad fra samme steder?

Nå, men tak for forklaringen.

Hvis så jeg er heldig at finde en dansk forretning der sælger en parallelimporteret iPad, så går det vel ikke ud over min garanti hos Apple?

Jeg ved hvis du bestiller parallelimporteret fotoudstyr privat selv igennem sider fra Asien, så dækker producenterne nemlig ikke iflg. Europæisk garanti. Men kan være det er anderledes, når det her igennem en dansk forhandler?
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2020 kl. 14:07
Apple får lavet sine produkter forskellige steder i verden, dog laver foxconn rigtigt meget for dem i Kina (blandt andet telefoner i wuhan!!!) .Men selvom der er åbnet op et sted har de stadig en supplychain som skal levere komponenter til dem. Og hvis der er lukket ned på de fabrikker der skal lave fx skærmpaneler til ipads, så kan de jo ikke lave ipads. Men skærmpaneler til ipads laves så sjovt nok typisk af LG. - desværre er LG et koreansk brand, og sydkorea oplever 2. bølge corona  og er lukket mere eller mindre ned igen.

Og jo. apple honorerer ikke en garanti når forretningen har taget dem hjem fra fx polen, eller et eller andet obskurt sted. Så den der skal honorere din garanti vil være den forretning du køber den hos. 
Men der har været meget lang leveringstid på temmelig meget apple udstyr gennem de sidste 4-9mnd.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6626
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2020 kl. 15:23
Så vidt jeg kan se, er der flere butikker på billiger.de, der har iPad Pro 2020 til hurtig levering.
Og jeg har selv købt iPad i Tyskland (godt nok længe siden), hvor jeg købte Apple Care på den i Danmark bagefter.
Polen er også i EU, så hvorfor skulle der være problemer med dem?
Venlig hilsen
KB
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu