recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LG B9 ingen lyd-udgang?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LG B9 ingen lyd-udgang?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2020 kl. 16:12
Oprindeligt skrevet af Steen F. Steen F. skrev:

Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Du skal bare bruge denne.


Er der ordentlig lyd i så billig en boks?
Jeg er villig til at betale mere for bedre lyd, hvis det er.
Det har jeg ingen ide om.

Men det er sikkert samme Chip der er bygget ind i en digital forstærker.

Når hi-fi klubben sælger den dyreste konverter til 499,- er det nok fordi der ikke er meget at hente. Prøv at tage en snak med dem. Det koster ikke noget.

Der findes DAC til mange tusinde kroner. Men så vil jeg hellere købe en ny digital forstærker.
Til top
BlueFox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-December-2015
Sted: København
Status: Offline
Point: 541
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlueFox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2020 kl. 18:11
Bemærk at lydstyrken ikke reguleres med fjernsynets remote, hvis du benytter DAC'en, men at du skal regulere på forstærkeren.
Benytter du et minijack til phono kabel, kan du regulere lydstyrken på fjernsynets remote og på forstærkeren.
mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2020 kl. 23:45
På den måde skal der være skruet pænt op for forstærker.

Når man skifter kilde tordner lyden så ud for fulde gardiner.

Umiddelbar vil jeg sige at du får bedere kvalitet med DAC end hovedtelefon udgangen.
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2020 kl. 01:11
Hovedtelefon-udgangen har som regel ikke særligt højt output, så lydkvaliteten vil sædvanligvis være dårligere end via den digitale Toslink-udgang, og ofte vil lyden ikke følge billedet, men du kan jo selv teste det.
Hvis du ikke har kabler liggende, kan du evt. kigge her:

https://www.av-connection.dk/?ML=935


Jeg vil vurdere, kvaliteten er ret ens mellem de billige DACs, der er på markedet, dog ser det ikke ud til, den billige understøtter HD-lyd (24-bit/192kHz), så jeg ville nok snuppe en anden med lidt bedre specs., f.eks. en af de to, jeg linker til nederst, der dog kun klarer samplingsfrekvenser op til 96kHz, som i teorien er mindre end din evt. Blu-ray-afspiller kan spytte ud, men da der alligevel ikke er tale om verdens bedste DAC, er jeg overbevist om, det ikke er noget, du vil kunne høre, og med hensyn til TV-lyd, er det rigelig fint.
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2020 kl. 12:28
Oprindeligt skrevet af Steen F. Steen F. skrev:

Oprindeligt skrevet af Peter.C Peter.C skrev:

Kan du ikke bruge hovedtelefon udgangen?

Det skal lige afprøves.
Iflg. manualen kan den udgang indstilles til at bruges som hovedtelefonudgang eller line out til eksternt anlæg.
Der står så ikke hvad forskellen er :)

Samme manual nævner at nogle LG modeller har styrkeregulering på den digitale udgang, men ikke hvilke modeller.
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
Steen F. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Maj-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 555
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen F. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2020 kl. 02:52
Så er problemet løst!

På bagsiden af tv'et er der rigtig nok et mini-jack stik hvor der står OUT (Audio/HP). HP må stå for headphones.
Jeg har et mini-jack kabel som i den anden ende har alm. phono-stik.
Hvis jeg i tv'ets indstillinger vælger "Interne Højttalere + Hovedtlf." så er lyden så svag og dårlig når det afspilles over stereo-anlæget, at det ikke er en gangbar løsning.
Men hvis jeg i tv'ets indstillinger vælger Linieudgang, så slukker de interne højttalere og linie-signalet meget kraftigere og af langt bedre kvalitet. Og det lyder fint over stereo-anlæget.
Så der sparede jeg DAC og div. kabler. Tak til alle input.


Redigeret af Steen F. - 21-Juli-2020 kl. 02:53
LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, Cambridge Audio Azur 851A, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal
Til top
Steen F. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Maj-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 555
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen F. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2020 kl. 02:46
Lige en opdatering. 
Efter noget tids lytning synes jeg især diskanten er lidt træls at høre på. Så jeg prøver med DAC'en og hører om det giver bedre lyd.
Dog har jeg læst om nogle stykker der har 1 sekunds lydudfald engang imellem når de har en DAC tilsluttet den optiske udgang.
Jeg vender tilbage når jeg får varerne i hus.
LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, Cambridge Audio Azur 851A, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal
Til top
Steen F. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Maj-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 555
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen F. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2020 kl. 16:28
Ikke nogen voldsom forbedring af lyden ved optisk udgang og DAC. Der er dog ingen lydudfald. Til gengæld giver det nu et kraftigt smæld i stuehøjttalerne når tv'et slukkes før forstærkeren.
LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, Cambridge Audio Azur 851A, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu