recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ASUS RT-68U
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

ASUS RT-68U

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2020 kl. 21:53
Nu er det jo en halv gammel Router. (hvis det ellers er rt-AC68U vi taler om.) Med de hastigheder  vi kan få på internetforbindelserne nu, skal man være opmærksom på at route-funktionen sandsynligvis ikke er i stand til at håndtere 1gbps throughput fra internet til internt net. Dog skulle den selvfølgelig være markant højere end det der er "målt" indtil videre. Der er en årsag til at routere til enterprise brug angives med båndbredde gennem route så man ikke køber en enhed der som udgangspunkt ville være undersized i forhold til det brug man har.

Blot fordi den understøtter ac1900 i det trådløse netværk, så er det ikke ensbetydende med at den kan håndtere 1gbps gennem route. (og den har vist også kun 1gbps RJ45 stik og ikke 2,5gbit som egentlig burde være obligatoriske når man understøtter ac1900.)

Hvis maskinen er som Cyberguyen siger en gammel svend, så kan det desværre også meget let tænkes at der er problemer i netkortet på den, og hvis den så defaulter til 100mbit, så passer det sjovt nok. - Men det kunne være yderst interessant at finde en anden computer og måle hvad der sker der.
Til top
Enerneslo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Enerneslo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2020 kl. 22:56
Jeg kører med en Asus RT-87U og den kører med ca 950mbit download målt på speedtest, når det er kablet.
Så det skulle lyde vildt hvis din router åd så meget hastighed, også selv om det er en anden model. Hvad siger målingen, hvis du kører med standard-routeren?

På et tidspunkt kørte det af helvedes til, men der løste en reset af routeren problemet.
Til top
Allan M. Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 103
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan M. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2020 kl. 11:09
Som jeg skrev tidligere har jeg haft store problemer med at få hastigheder over 200 mbit på min ASUS RT-AC66U. Et problem som jeg tidligere har konstateret at mange andre har haft, uden at finde en løsning.
Nu har jeg google lidt på det igen, og det er lykkedes mig at finde en løsning, så jeg nu har 800 download og 915 upload.

I switch control har jeg deaktiveret jumbo frames og sat NAT-acceleration til auto.
QoS er deaktiveret.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2020 kl. 17:04
Du skriver det ikke i dit første indlæg, så måler du over ethernet eller Wi-Fi. Er lidt tilbøjelig til at tro det sidste, når du bruger en bærbar. Og så er det klart du ikke får fuld udbytte af din forbindelse.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4933
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2020 kl. 17:17
Oprindeligt skrevet af Allan M. Allan M. skrev:

Som jeg skrev tidligere har jeg haft store problemer med at få hastigheder over 200 mbit på min ASUS RT-AC66U. Et problem som jeg tidligere har konstateret at mange andre har haft, uden at finde en løsning.
Nu har jeg google lidt på det igen, og det er lykkedes mig at finde en løsning, så jeg nu har 800 download og 915 upload.

I switch control har jeg deaktiveret jumbo frames og sat NAT-acceleration til auto.
QoS er deaktiveret.
Men jumbo frames har absolut ikke noget at sige, når vi taler WAN netværk, her er MTU altid mindre end 1500 bytes.
Så det må enten være en fejl i routeren, eller en af dine andre indstillinger som har gjort udslaget.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1067
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pfugl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2020 kl. 10:09
Havde samme problem, og ja - det er NAT acceleration der gør forskellen. Det får routeren til at bruge hardware funktioner til at lave hurtigere nat, i stedet for software.

Redigeret af pfugl - 29-Juli-2020 kl. 10:09
/Peter
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu